Consimmøde søndag den 2. september

Post Reply
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Consimmøde søndag den 2. september

Post by Mik »

Efter planen mødes vi atter på søndag ved 11-tiden.
Jeg tager som altid en taske fyldt med lidt af hvert
blandt andet:

Small World Realms
Steam Great Britain (canals to rails)
Borgene i Bourgogne m/ expertregler
Infiltration
Dominion - sidste chance for at bo i sin lune herregård, for når den mørke middelalder rammer os i næste uge, kommer vi alle til at bo i telte i en slugt...

samt
Quarriors Quarmageddon
Existenz: On the Ruins of Chaos
Lokomotive Works (i anledning af den snart genudgives)
Hawaii m/udvidelse
The City
Fortune & Glory
Last edited by Mik on Fri Aug 31, 2012 10:36 am, edited 1 time in total.
Image
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Consimmøde søndag den 2. september

Post by thomassvan »

Er det okay for en helt newcomer at møde op og deltage? Om ikke andet for at kigge med over skulderen på de spil som kræver at man kender reglerne i forvejen.
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Consimmøde søndag den 2. september

Post by Bugge »

Hejsa,

Det er min plan at dukke op, og jeg har tænkt mig at slæbe følgende to spil med,

- Kingdom of Solomon http://boardgamegeek.com/boardgame/8782 ... of-solomon

- Ur http://boardgamegeek.com/boardgame/25420/ur

Er der nogen der har lyst til at være med?

Søren
Affenberg
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Tue Jan 10, 2012 1:36 am
Location: 2400 København NV

Re: Consimmøde søndag den 2. september

Post by Affenberg »

thomassvan wrote:Er det okay for en helt newcomer at møde op og deltage? Om ikke andet for at kigge med over skulderen på de spil som kræver at man kender reglerne i forvejen.
Ja! Mød du bare op. :-)
Jeg har selv været med til søndagsconsim en enkelt gang, i juni, og der havde jeg ikke på forhånd prøvet et eneste af de spil vi spillede. Men Mik var rigtig god til at forklare regler for de deltagere som ikke havde prøvet spillene. Ros til ham for det.

Nu er der allerede nævnt nogle spil i tråden, så hvis du har tid og overskud kan du jo lige kigge nærmere på reglerne til de spil som har din interesse.

Vi ses på søndag! :)
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Consimmøde søndag den 2. september

Post by thomassvan »

Affenberg wrote:
thomassvan wrote:Er det okay for en helt newcomer at møde op og deltage? Om ikke andet for at kigge med over skulderen på de spil som kræver at man kender reglerne i forvejen.
Ja! Mød du bare op. :-)
Jeg har selv været med til søndagsconsim en enkelt gang, i juni, og der havde jeg ikke på forhånd prøvet et eneste af de spil vi spillede. Men Mik var rigtig god til at forklare regler for de deltagere som ikke havde prøvet spillene. Ros til ham for det.

Nu er der allerede nævnt nogle spil i tråden, så hvis du har tid og overskud kan du jo lige kigge nærmere på reglerne til de spil som har din interesse.

Vi ses på søndag! :)
Fedt fedt fedt, vi ses på søndag :)
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Consimmøde søndag den 2. september

Post by Mik »

Alle er velkomne, og vi forsøger så vidt muligt at få nogle spil på bordet som alle kan/vil spille. Vi har jo alle ønsker og fravalg så ofte ender det i kompromisser, men det er nu sjældent at vi ikke føler os underholdt :)

Vi mødes ved 11-tiden i Valby Kulturhus, 3.sal lokale 2, men begynder som regel først 15-20 minutter senere, og lægger også ofte ud med et kort spil, således at dem der møder lidt senere ikke skal vente for længe. Og nej, der er absolut ingen grund til at kende reglerne på forhånd.

Efter det første spil bliver der holdt et kort spisepause, hvor man enten besøger cafeen i stuen eller spiser sine egen medbragte mad.
Det er gratis at deltage i snak eller blot indsnuse atmosfæren, men alle der spiller betaler aktivt for leje af lokale: 20 kr. for ikke-medlemmer. Vi andre betaler 10 kr., og foreningen dækker resten. Vi skal forlade lokalet inden kl. 18, men hvor længe vi bliver afhænger af spillelysten.
Last edited by Mik on Fri Aug 31, 2012 2:41 pm, edited 1 time in total.
Image
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Consimmøde søndag den 2. september

Post by thomassvan »

Mik wrote:Alle er velkomne, og vi forsøger så vidt muligt at få nogle spil på bordet som alle kan/vil spille. Vi har jo alle ønsker og fravalg så ofte ender det i kompromisser, men det er nu sjældent at vi føler os underholdt :)

Vi mødes ved 11-tiden i Valby Kulturhus, 3.sal lokale 2, men begynder som regel først 15-20 minutter senere, og lægger også ofte ud med et kort spil, således at dem der møder lidt senere ikke skal vente for længe. Og nej, der er absolut ingen grund til at kende reglerne på forhånd.

Efter det første spil bliver der holdt et kort spisepause, hvor man enten besøger cafeen i stuen eller spiser sine egen medbragte mad.
Det er gratis at deltage i snak eller blot indsnuse atmosfæren, men alle der spiller betaler aktivt for leje af lokale: 20 kr. for ikke-medlemmer. Vi andre betaler 10 kr., og foreningen dækker resten. Vi skal forlade lokalet inden kl. 18, men hvor længe vi bliver afhænger af spillelysten.
Fantastisk, jeg møder op omkring kl. 11.

Dominion kender jeg.
Resten af spillerne læser jeg lige reglerne igennem til så jeg kender the basics. Ser frem til at spille.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Consimmøde søndag den 2. september

Post by Larsine »

Mik wrote:men det er nu sjældent at vi føler os underholdt :)
Så tror jeg at jeg bliver hjemme, for jeg vil nu gerne underholdes :wink:
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Consimmøde søndag den 2. september

Post by Mik »

er du ikke rejst endnu?
tak for rettelsen...
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Consimmøde søndag den 2. september

Post by Larsine »

Mik wrote:er du ikke rejst endnu?
Nej først d. 6. oktober.
Post Reply