Sleeves og uspillede spil

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Sleeves og uspillede spil

Post by Gunness »

Jeg er klar over, at det med/uden sleeves er lidt et religionsspørgsmål, men alligevel et spørgsmål desangående.

Jeg har bemærket, at der er mange mennesker - måske især på Facebook - der sælger uåbnede spil. Det er cool nok. Måske har man fået et godt tilbud eller regnede med, at man skulle spille det en dag, og så kom det aldrig på bordet. Det giver rigtig god mening at få det skippet videre og få frigivet hyldeplads til noget andet.

Men det, jeg ikke forstår, er de lige så mange tilbud på "åbnet, aldrig spillet. Alle kort i premium sleeves".
Så.... man vælger at åbne et spil og bruge tid på at komme sleeves på de - til tider - mange kort - uden at vide, om man nogensinde får spillet prøvet? I stedet for at prøve det bare én gang uden sleeves, eller måske vente med sleeves til man har besluttet sig for, om man vil prøve det eller ej?

Er der nogen, der kan forklare det for mig? Det er selvfølgelig fedt som køber, men som sælger....? Jeg er helt oprigtigt mystificeret.
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Sleeves og uspillede spil

Post by Michael_Olsen »

Hvis jeg vil sleeve et spil vil jeg aldrig spille det uden sleeves først. Så er ideen lidt ligesom røget (kortene kan få markeringer).

Så jeg tænker det er lidt det samme: Man ser et spil der ser godt ud, man køber det og sleever det i håbet om at spille, men så sker det bare aldrig.
Image
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Sleeves og uspillede spil

Post by goldbaek »

Michael_Olsen wrote: Thu Jan 31, 2019 4:40 pm Hvis jeg vil sleeve et spil vil jeg aldrig spille det uden sleeves først. Så er ideen lidt ligesom røget (kortene kan få markeringer).
Enig. Det første jeg gør, når jeg får et spil, der skal sleeves er at sleeve det. Og det er yderst sjældent, at jeg unsleever et spil inden jeg sælger det.
Image
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Re: Sleeves og uspillede spil

Post by Da Senzai »

Jeg har solgt en del spil med Sleeves. Jeg er miljøskadet af Magic, så jeg sleever alt!

Jeg har solgt spil med Sleeves, som ikke var spillet eller kun spillet få gange. Hvis det ikke var de gode lommer fra Ultra Pro, så har jeg ladet dem sidde på. Har ikke orket at skulle sidde og tage kortene ud ad lommerne igen!

Solgte også Eldricth Horror med samtlige expansions! Det var mange, mange, mange sleeves. Skulle jeg sidde og pille dem af, så ville det koste ekstra! Eldritch Horror har vi dog spillet mange gange, så der havde vi fået mine moneys worth inden, jeg solgte dem, men still! :D
Michael_Olsen wrote: Thu Jan 31, 2019 4:40 pm Så jeg tænker det er lidt det samme: Man ser et spil der ser godt ud, man køber det og sleever det i håbet om at spille, men så sker det bare aldrig.
Sandhed. Lige der.
Image
Post Reply