Spiel 2020 - er det noget I holder øje med og evt. markerer?

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Spiel 2020 - er det noget I holder øje med og evt. markerer?

Post by Frouvne »

Spiel 2020 er i sagens natur ikke helt som den plejer i disse Covid-tider. Jeg skal blankt indrømme, at jeg ikke har holdt mere øje med aktiviteten på BGG end til hverdag, så jeg har ikke noget overblik over, om hvilke spil der er hotte, om der digitalt foregår noget, jeg burde holde øje med etc. I spillegruppen havde vi egentlig overvejet at mødes i weekenden, hvilket vi nogle gange har gjort, når vi ikke som så mange andre har skullet afsted på pilgrimsfærd.

Er der nogen af jer andre, der har gjort lidt mere ud af det i år?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Spiel 2020 - er det noget I holder øje med og evt. markerer?

Post by Neumann »

Når jeg i jobsammenhæng tager på kongres, så er der dels møder/seminarer/foredrag og dertil også store messehaller med mange salgsstande. Messehallerne vover jeg mig nødigt ned i - jeg kalder det Pandaimonium - og jeg har svært ved at være tilpas i den meget larmende aktivitet sådanne steder. Af den grund har jeg aldrig overvejet at tage til Essen, som jeg forestiller mig ikke er andet end den del af kongresserne, som jeg allerhelst undgår.

Ligesom sikkert mange andre af jer, kommer spillene allerede noget hurtigere ind ad døren, end de når at blive afprøvet, og jeg har stadig øjnene på et stort bagkatalog af ældre, spil, jeg lige så gerne vil prøve som de nye. Jeg har også i år haft svært ved at lade mig ophidse af Essen-nyhederne, og sådan har de sidste mange års Essen-monitorering egentligt også foregået.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Re: Spiel 2020 - er det noget I holder øje med og evt. markerer?

Post by Gunness »

Jeg har fulgt lidt mere med i år. På sæt og vis er Essen denne gang en smule mere "demokratisk", da det som rent digitalt arrangement er lige åbent for alle. På samme måde har jeg set med på Shut Up & Sit Downs AwShux online "con". Så jeg har fået læst og set om en del nye titler.

Når det så er sagt, så kommer der så mange spil i årets løb - Kickstarter og alm. handel - at det i alt fald online ikke virker helt så essentielt (høhø) at følge med i Spiel længere.
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply