Forslag til emner for "Ugens tema" er velkomne her!

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Forslag til emner for "Ugens tema" er velkomne her!

Post by Frouvne »

Forslag til emner for "Ugens tema" er velkomne her i denne tråd.

På forhånd tak! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Lyng
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Tue Jul 01, 2014 11:43 pm
Favoritspil: Inis, Race for the Galaxy, Fort Sumter

Re: Forslag til emner for "Ugens tema" er velkomne her!

Post by Lyng »

En ide kunne måske være Historiske spil. Altså spil bygget på dele af verdenshistorien og hvordan tema osv er blevet implementeret i de forskellige spil.
Image
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Forslag til emner for "Ugens tema" er velkomne her!

Post by jondifool »

ku være en ide med en liste i første post med temaer vi har haft , så de ikke bliver foreslået igen !

Jeg sidder f.eks lige nu med en lyst til at diskutere hvor forskelligt auktion mekanismer kan virke men har ingen anelse om der har været et tema tidligere! NB Jeg ved godt jeg kan slå det op !
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Forslag til emner for "Ugens tema" er velkomne her!

Post by digter »

Marvel Dice Masters: Top oder Flop!?
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Forslag til emner for "Ugens tema" er velkomne her!

Post by Robert »

jondifool wrote:ku være en ide med en liste i første post med temaer vi har haft , så de ikke bliver foreslået igen !
viewforum.php?f=89
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Forslag til emner for "Ugens tema" er velkomne her!

Post by Sir William »

Forslag til emne
"De uskrevne alliancer" eller noget.

Det med at nogle bevidst eller ubevidst hjælper hinanden, enten ved at frede dem, lave underlige handler eller bare altid dække deres bagdør. Som regel sker det ubevidst, men kan forekomme bevidst og åbenlyst.

Har selv oplevet det blandt ægtefæller, hvor de freder hinanden for husfredens skyld, men også blandt venner. Har selvfølgelig også oplevet det modsatte, hvor ægtefæller bevidst generer hinanden.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Forslag til emner for "Ugens tema" er velkomne her!

Post by Goblen »

Et forslag - og ved ikke om det er et forslag der har relevans.

Jeg har efterhånden mødt et par af jer herinde IRL til diverse events og Cons. Jeg har hørt og læst flere gange at I bestiller hos engelske og tyske spilforhandlere...

Hvorfor egentligt det?

Vi har tidligere talt fysiske butikker mod netbutikker, men er det ikke bedre i det hele taget at støtte de danske butikker - hvadenten det er .dk eller fysiske?
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 224 times
Been thanked: 104 times

Re: Forslag til emner for "Ugens tema" er velkomne her!

Post by Taibi »

Jeg ved ikke, om det er ok, at jeg selv starter et emne, men ellers kunne det være interessant at høre hvilke spil I andre ser frem til i 2022. Her tænker jeg på spil, der udgives i år, enten fordi de leveres fra KS/ Gamefound eller udgives i retail. Det kunne også være en særskilt liste over spil, der kommer i Crowdfunding i år, men jeg fornemmer også en generel afmatning i forhold til dette, så måske ikke det rette forum.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Forslag til emner for "Ugens tema" er velkomne her!

Post by Frouvne »

Taibi wrote: Sat Jan 29, 2022 8:49 pm Jeg ved ikke, om det er ok, at jeg selv starter et emne, men ellers kunne det være interessant at høre hvilke spil I andre ser frem til i 2022. Her tænker jeg på spil, der udgives i år, enten fordi de leveres fra KS/ Gamefound eller udgives i retail. Det kunne også være en særskilt liste over spil, der kommer i Crowdfunding i år, men jeg fornemmer også en generel afmatning i forhold til dette, så måske ikke det rette forum.
Du må endelig starte et emne selv! Vi er ikke så mange aktive tilbage og jeg tænker, at stort set alle initiativer er velkomne!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 224 times
Been thanked: 104 times

Re: Forslag til emner for "Ugens tema" er velkomne her!

Post by Taibi »

Jeg kan se, at du er løbet med bolden. Vi holdt fødselsdag for fruen lørdag og var dernæst på surprise-overnatning i det danske land, så jeg er først nu ved at være klar ved tasterne. Men, jeg springer fluks over i tråden. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Post Reply