Spil der er røget under din radar for nyligt

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Spil der er røget under din radar for nyligt

Post by Frouvne »

Jeg syntes normalt, jeg holder mig nogenlunde opdateret med hvilke spil, der vinder popularitet og som samtidig kunne have min interesse. Men selvfølgelig hænder det, at der er spil, der ikke får tilstrækkelig opmærksomhed. Således blev jeg f.eks. ret overrasket, da det forleden gik op for mig, at Uwe Rosenbergs Patchwork nu er rangeret som nr. 45. Det betyder, at det nu er det højest rangerede abstrakte spil på BGG og det kombineret med at det er et kort to spillers spil gør det jo oplagt som kæreste-spil. Det er ikke fordi jeg har haft lagt mærke til spillet, men jeg havde ærlig talt afskrevet det som et halvkedeligt udseende middelmådigt spil, der ikke var behov for at holde øje med. Men nu bliver jeg da nødt til at se nærmere på det. Tidligere spillede vi stort set alle Kosmos' to spillers spil og mange af de abstrakte to spillers spil, så der er gode muligheder for at et spil, der kan blive et stort hit i Hellerup var røget under min radar.

Hvilke spil er senest røget under jeres radar?
frouvne, administrator

Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Spil der er røget under din radar for nyligt

Post by BlueSwan »

Jep, derfor har jeg også lige bestilt Patchwork. Det er jo absolut ikke noget dyrt spil.

Generelt ryger alle kickstarter spil under min radar, da jeg ikke rigtig følger med i hvad der sker på den front. I hvert fald ikke indtil for nylig.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 224 times
Been thanked: 104 times

Re: Spil der er røget under din radar for nyligt

Post by Taibi »

Jeg må indrømme, at jeg først sprang over Argent: The Consortium på Kickstarter fordi det var lidt pebret og så ok, men ikke fantasisk ud. Siden kom det op på én af de blogs jeg følger og jeg var helt og aldeles solgt. Spil, tema, mekanismer ser fed ud og med undtagelse af bord-plads og evt. sæt-op/ tag-ned tid så tror jeg det bliver en vinder.

Fandt det via BGG markedet i Tyskland til en god pris og venter nu blot på det lander i Ebeltoft.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Post Reply