Kickstarter-spil du går og venter på

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
RMich
Posts: 4
Joined: Mon Apr 21, 2014 10:00 am
Favoritspil: Through the Ages, Eclipse, Homesteaders, San Juan, Battles of Westeros, og mange andre.
Location: Brønshøj

Re: Kickstarter-spil du går og venter på

Post by RMich »

Jeg afventer mit andet forsøg med kickstarter. Efter at have været til Essen sidste år, sammen med konen, havde vi ellers aftalt at vi ikke måtte købe nye spil før vi havde spillet alle dem vi kom hjem med.
Men Scythe lokkede alligevel, og der er jo stadig noget tid til det kommer, så vi skal bare lige nå en fem seks nye spil til. (Vi gik lidt i stå efter 7 Wonders Duel, det spil er perfekt til børnenes middagslur).

Nu bliver det så spændende om jeg kan få lokket dem jeg plejer at spille med til Scythe, det er et anderledes bæst end det vi plejer at spillle. Ellers må jeg jo lære nogle nye dejlige mennesker at kende :D .
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Kickstarter-spil du går og venter på

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:Hands in the Sea [...]
Den står også på min liste. Ikke at jeg mangler to-personers spil, men denne her så alligevel så lovende ud, at den skulle prøves.

Roll Player er et forsøg på at finde et spil med et tema, som min søn også gider at spille. Han har printet p&p-filerne ud, så vi har allerede spillet det nogle gange og det er ikke noget stort spil men bestemt heller ikke det modsatte.

Jeg har også et par kortspil på listen:

The Manhattan Project: Chain Reaction der udelukkende købes fordi "moder-spillet" var så ganske udmærket som det var og så er der Era: A 30-Minute Civilization Card Game, der formentlig er en stor gambling. Begge spil har jeg beherskede forventninger til og håber selvfølgelig at blive positivt overrasket.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 224 times
Been thanked: 104 times

Re: Kickstarter-spil du går og venter på

Post by Taibi »

Jeg hoppede også på Scythe, gennem snydepels.dk, men har siden fortrudt, så hvis der er nogen der vil have en Collector's Edition (mener jeg det var), så skriv til dem... :)

Ellers er der lidt gengangere i form af:

Hands in the Sea
The Pursuit of Happiness

Deruodver købte jeg også Dark Horse sammen med Hands in the Sea, da det tiltalte mig meget og jeg tror det vil være noget for min bedre halvdel.

Derudover er jeg hoppet på disse:

Innovation Deluxe fælleskøb - nu lækker udgave, men vi beholder umiddelbart også den gamle
Neolithic - vores første Small Box Games spil - så må vi se om vi bliver bidt

Nå ja, og så to nye udvidelser til Kingdom Builder fra Queen Games.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Kickstarter-spil du går og venter på

Post by Frouvne »

De to sidste spil på min liste er: Conan og Defenders of the Last Stand. Defenders of the Last Stand bygger på grundideen i Defenders of the Realm, så det er et gennemprøvet koncept, som jeg syntes var meget solidt. Denne Mad Max-tematisering tænker jeg dog kan tilføje noget til spillet, der gør det mere interessant for mig. Og så virker det bare som om, der er gjort meget mere ud af fortællingen i Defenders of the Last Stand. Det glæder jeg mig meget til. Dog ikke så meget som til Conan, som jeg virkelig tror og håber bliver et fantastisk spil. Igen virker det som om, der tages afsæt i en afprøvet mekanisme, som vi så i Claustrophobia. Der er dog arbejdet meget videre på den i dette tilfælde. Det må og skal blive godt! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Pharmand
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 165
Joined: Wed May 21, 2014 7:25 pm
Location: Århus C

Re: Kickstarter-spil du går og venter på

Post by Pharmand »

Uha uha. Jeg venter på CMON i stor stil. The Others - 7 Sins, hvis levering netop er blevet skudt til juli :(. Det er vel overskueligt, men jeg glæder mig til det. Derudover venter jeg på Arcadia Quest Inferno, og hvor jeg dog glæder mig. Selvom jeg nok er nødt til at investere i flere skabe til alt det plastik. Så er der wave 2 af Zombicide Black Plague, som består af alt det kickstarterrelaterede, så det må også godt snart dukke op. Sidst venter jeg på Crimson Creek, som er et lille deduktionsspil tematiseret i retning af unge mennesker i en hytte i skoven, og, surprise, there's a murderer among them. Det ser fedt ud!
User avatar
Tigrillo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 178
Joined: Fri Jan 03, 2014 11:04 pm
Favoritspil: Pax Porfiriana, ZÈRTZ, Container, Glory to Rome, London, Eufrat & Tigris, Small City
Location: Aarhus og Aalborg

Re: Kickstarter-spil du går og venter på

Post by Tigrillo »

Jeg havde egentlig forsvoret jeg skulle bruge mig af KS mere men så kom High Frontier på (mon vi nogensinde får det?) og nu Tramways. Begge ser ud til at være svære at få udenfor KS og har en baggrund jeg mener mere end tyder på kvalitet af spillet.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Re: Kickstarter-spil du går og venter på

Post by Gunness »

Ja, kommunikationen om High Frontier er mildest talt noget rodet. Jeg satser dog stadig på, at udgiveren er så erfaren, at vi ender med at få det.
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Kickstarter-spil du går og venter på

Post by Michael_Olsen »

Gunness wrote:Ja, kommunikationen om High Frontier er mildest talt noget rodet. Jeg satser dog stadig på, at udgiveren er så erfaren, at vi ender med at få det.
Er den rodet? Det synes jeg da ikke, men den er til gengæld nærmest ikke eksisterende. Jeg er dog helt sikker på det kommer; de har bare ikke lyst til at bruge deres resourcer på kommunikation (hvilket jeg sagtens kan forstå).
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Kickstarter-spil du går og venter på

Post by Frouvne »

Michael_Olsen wrote:[...] de har bare ikke lyst til at bruge deres resourcer på kommunikation (hvilket jeg sagtens kan forstå).
Det kan man godt forstå. Jeg tror bare, det kan være en farlig strategi i.f.t. en platform som Kickstarter, hvor nogle få højlydte kritiske røster hurtigt kommer til at fylde rigtig meget.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Re: Kickstarter-spil du går og venter på

Post by Gunness »

Den er rodet, når man kommer med uklare og tvetydige meldinger og efterfølgende ikke svarer på brugerfeedback. Som den her med, at filerne er i hænderne på trykkerne, men så er de det alligevel ikke. Eller at opdateringerne er et sammensurium af meldinger fra designerholdet og input fra nyhedsbrevene.

>de har bare ikke lyst til at bruge deres resourcer på kommunikation (hvilket jeg sagtens kan forstå).
Der må være en mellemvej mellem - tilsyneladende - at overvåge sit projekt i døgndrift, som nogle projektejere gør, og at være stum som en østers. Er holdet bag virkelig så spinkelt og så ophængt, at de ikke kan kigge forbi hver 2.-3. dag? Især når de tilsyneladende venter på trykkerne og de firmaer, der forgæves prøver at fremstille en plasticring?
Hvis du har med et stort, veletableret firma at gøre, kan det fint give mening, at du bare læner dig tilbage og tænker: de har styr på sagerne. Men med et firma som Ares vil jeg bestemt foretrække, at de giver noget feedback til backerne ind imellem.
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Re: Kickstarter-spil du går og venter på

Post by Gunness »

Frouvne wrote:Det kan man godt forstå. Jeg tror bare, det kan være en farlig strategi i.f.t. en platform som Kickstarter, hvor nogle få højlydte kritiske røster hurtigt kommer til at fylde rigtig meget.
Jamey Stegmaier, der så afgjort er en af de meget aktive projektejere, havde for nyligt et interessant opslag på sin blog med titlen:
The Vocal Minority vs. the Silent Majority, hvor flere andre projektejere også giver deres besyv med. Noget af det, der bliver omtalt, er netop de få, men meget aktive backere, som har det med at kuppe dagsordenen. Men det er jo et tveægget sværd, for samtidig er det jo også tit nogle af de backere, som er mest aktive mht. at sprede informationen om projektet, læse korrektur, finde svagheder i reglerne (de er der jo, fordi det er KS) etc etc.
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Kickstarter-spil du går og venter på

Post by Mik »

Tigrillo wrote:Jeg havde egentlig forsvoret jeg skulle bruge mig af KS mere men så kom High Frontier på (mon vi nogensinde får det?) og nu Tramways. Begge ser ud til at være svære at få udenfor KS og har en baggrund jeg mener mere end tyder på kvalitet af spillet.
Jeg er sikker på at Tramways nok skal være færdig til Essen 2017, og det samme gælder vel i princippet til HF.
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Kickstarter-spil du går og venter på

Post by JoelP »

Mik wrote:
Tigrillo wrote:Jeg havde egentlig forsvoret jeg skulle bruge mig af KS mere men så kom High Frontier på (mon vi nogensinde får det?) og nu Tramways. Begge ser ud til at være svære at få udenfor KS og har en baggrund jeg mener mere end tyder på kvalitet af spillet.
Jeg er sikker på at Tramways nok skal være færdig til Essen 2017, og det samme gælder vel i princippet til HF.
Halvandet års tid burde i hvert fald være rigeligt, med mindre det er Conan, KDM eller andre plastiktunge projekter
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Re: Kickstarter-spil du går og venter på

Post by Gunness »

Ha, det skal du ikke sige - Ares har tilsyneladende brugt månedsvis på at prøve at få fremstillet en simpel ring i plastic:
Image
Den er hverken prepainted eller udstyret med bøjede sværd eller noget :)
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply