Hvor mange mikro-udvidelser kan man få folk til at købe?

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Hvor mange mikro-udvidelser kan man få folk til at købe?

Post by Frouvne »

Er det bare mig eller har det i den grad taget overhånd med mikro-udvidelser? Hvis man forudbestiller et spil får man et par kort ekstra med, der er nogle særlige Kickstarter-ting man naturligvis kun kan få hvis man køber på denne platform, ting der skal købes fra BGG Store og så som nogle af de sidste skud på stammen Brettspiel Adventskalender 2015 og Brettspiel Easter Basket 2016, hvor man drukner i et hav af ubrugelige ting, så man kan få endnu et par (uundværlige) brikker til et spil. Hvad syntes I om det og hvad betyder det for jeres lyst til at spille et spil? Er det motiverende at der hele tiden kommer nye ting eller det stik modsatte?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3741
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 79 times

Re: Hvor mange mikro-udvidelser kan man få folk til at købe?

Post by Jens_Hoppe »

Jeg gør i det store hele bare mit bedste for at ignorere mikro-udvidelser... Jeg er jo heldigvis heller ikke besværet af at have noget særligt samler/skal-have-det-hele gen, så jeg kan sagtens leve med, at jeg ikke har alle de små dimser der er kommet til et givet spil.
What are you, like 80?
Senest købt: MLEM: Space Agency, Faraway, Interstellar, Medina, Storm over Jerusalem
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Re: Hvor mange mikro-udvidelser kan man få folk til at købe?

Post by Gunness »

Det er virkelig træls. Jeg har et par gange købt udvidelseskort i BGG-butikken, men de gjorde hverken fra eller til. Og to-tre ekstra kort i forbindelse med KS er også lettere ligegyldigt. Hvis der er tale om et helt område, der bliver udvidet, er det en anden sag.
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply