Kun en anden brætspiller vil kunne forstå...

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Kun en anden brætspiller vil kunne forstå...

Post by Frouvne »

Kun en anden brætspiller vil kunne forstå... at jeg læser regler som godnatlæsning til spil jeg måske aldrig skal spiller, ... at man sidder og klipper hjørner på hundredevis af brikker, ... at jeg spiller et prøve-spil, hvor jeg styrer flere forskellige spilleres aktioner for at lære reglerne bedre at kende osv. osv.

Jeg har i hvert tilfælde selv læst regler for sjovt de første hundrede gange til spil, jeg aldrig kom til at spille for at vurdere om et spil var noget for mig. I dag er jeg nok lidt for doven til det og læner mig i stedet op ad anmeldelser og ratings ... når ikke jeg bare følger mine intuition. Hjørner har jeg aldrig klippet, men jeg har nu siddet et par aftener og tørret sod af brikker, der skåret med laser. De er meget cool de brikker - men det er godt nok også et bøvlet arbejde.

Hvad gør I/ har I gjort som I tror/ved at andre vil syntes er helt uforståeligt eller i hvert tilfælde meget nørdet?
frouvne, administrator

Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Kun en anden brætspiller vil kunne forstå...

Post by BlueSwan »

Jeg hader at læse regler, så det med at læse regler til spil jeg ikke skal spille her og nu - det sker ikke!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9158
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Kun en anden brætspiller vil kunne forstå...

Post by Stony »

BlueSwan wrote:Jeg hader at læse regler, så det med at læse regler til spil jeg ikke skal spille her og nu - det sker ikke!
+1!

Men jeg har da nok gjort så meget andet, som jeg tænker man som udenforstående kan være udfordret mht. at kunne sætte sig ind i.

Indrette et helt værelse specifikt som spilleværelse.

Tage til messe i Essen eller Birmingham.

Afsætte en hel weekend, og tilmed betale penge for at sidde og spille brætspil.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Kun en anden brætspiller vil kunne forstå...

Post by Mik »

Elsker også at læse regler.
Den bedste måde at finde ud af om et spil er interessant.
Hvis interessen ikke er der, gider jeg ikke spille det.
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Kun en anden brætspiller vil kunne forstå...

Post by Bugge »

BlueSwan wrote:Jeg hader at læse regler, så det med at læse regler til spil jeg ikke skal spille her og nu - det sker ikke!
Jo, det sker faktisk 'regel'mæssigt, når folk melder fra eller til i sidste sekund, og man af den grund må finde et andet spil at spille :shock:
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Kun en anden brætspiller vil kunne forstå...

Post by Larsine »

Tage regler med i toget, på toiletter eller i seng for at læse dem, det sker regelmæssigt.

Læse regler til et spil, medens en anden spiller forsøger at forklare spillet.

Åbne et helt nyt spil på vej hjem i toget, også selvom toget er propfyldt.

Have en samling på 500+ spil i mit eget rum i kælderen.

Drømme om at indrette et helt værelse til at spille, og deri seriøst overveje at købe en bord fra Geeknson, Boardgametables eller et af de andre deciderede spilleborde.
User avatar
strato
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Sun May 15, 2016 12:36 pm
Favoritspil: Roll Player, Alchemist, Terraforming Mars, Wingspan, Everdell, Tash-Kalar, Titan, 7 Wonders Duel, Rococo
Location: Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Kun en anden brætspiller vil kunne forstå...

Post by strato »

Klart læse regler, om ikke andet downloade og printe dem når blot der er et vagt håb om en dag at kunne spille.

Faktisk lønner det sig at der er nogen der gider og netop nørder på denne facon: I min faste trup, hjælper det altid hvis der er mere end een der lige har skimmet reglerne når vi prøver et nyt spil.

Det være sagt, har jeg fuld forståelse for dem der ikke gider pløje regelhæfter igennem. Jeg kender flere personer der har det fint med at lære nye spil hen ad vejen som der spilles.

Jeg kan finde på at låne spil, læse regler - som jeg ved jeg får svært ved at nå. Fedt i øvrigt med så mange låne muligheder på bibliotekerne nu om dage.
Post Reply