Hvad spiller I i sommerferien?

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Hvad spiller I i sommerferien?

Post by Frouvne »

Er sommerferien et tidspunkt, hvor der er tid til at at fordybe sig i nogle af de lange spil, som der sjældent bliver tid til i hverdagen, er det en tid for små fillers med familien eller er det nogle helt andre oplevelser, der bliver prioriteret?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Hvad spiller I i sommerferien?

Post by Foppwin »

Vi har kastet sig over Ravens of Thri sahashri. Bookdepository har det til 130 kr, så yderst god pris. Vi har endnu vores "rigtige" sejr tilgode. :)
Danny

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad spiller I i sommerferien?

Post by Larsine »

Det plejer at være tid for en masse små fillers med familien. San Juan, Super 5, The City og Würfel Bohnanza plejer altid at være blandt de mest spillede, og som regel også nogle spil T2R med et af de nyeste kort.

Men i år har vi holdt en uges ferie, og de to næste ugers ferie kommer ikke før om 6 uger :-( så det bliver ikke til så meget sommerferiespil i denne omgang.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Re: Hvad spiller I i sommerferien?

Post by Gunness »

Foppwin wrote:Vi har kastet sig over Ravens of Thri sahashri. Bookdepository har det til 130 kr, så yderst god pris. Vi har endnu vores "rigtige" sejr tilgode. :)
Det er faktisk helt nede i 115 kr lige nu.
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Hvad spiller I i sommerferien?

Post by Frouvne »

Foppwin wrote:Vi har kastet sig over Ravens of Thri sahashri. Bookdepository har det til 130 kr, så yderst god pris. Vi har endnu vores "rigtige" sejr tilgode. :)
Håber, at I får lige så meget fornøjelse af det, som vi har haft. Det tog også os nogle spil at hive en sejr i land og langt flere inden det blev med en lykkelig afslutning (11+ point) - vores spil plejer dog at ende med en lykkelig afslutning nu, men nu har vi så også spillet 100+ spil. Jeg er sikker på, at det ikke er et spil for alle og det kræver næsten, at man er to, der gider at fordybe sig i det sammen, da det også handler om at kunne aflæse hinandens handlinger. Men til den pris syntes jeg, det må være et forsøg værd for de fleste...

Hos os betyder sommerferie også som oftest kortere til mellemlange spil og gerne spil med terninger og/eller kort. Og det er gerne et eller nogle få spil, der bliver dyrket henover en sommer. I år er det endnu ikke blevet til noget, men jeg håber stadig, at vi kommer til at dyrke et spil også denne sommer. Og når Beyond Baker Street udkommer lidt senere på ugen tror jeg, det vil stå som en stærk kandidat til at blive årets sommer-spil hos os.
frouvne, administrator

Image
User avatar
strato
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Sun May 15, 2016 12:36 pm
Favoritspil: Roll Player, Alchemist, Terraforming Mars, Wingspan, Everdell, Tash-Kalar, Titan, 7 Wonders Duel, Rococo
Location: Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Hvad spiller I i sommerferien?

Post by strato »

Vi plejer at have to spil med på familie ferien (og så falder der af og til et tredie i en kurv under ferien).
Forrige år har det været Settlers (Catan), Kingdoms, Caesar & Cleopatra og sidste år var det Splendor, Machi Koro og Camel Cup.

Jeg leder efter 2 gode muligheder til i år ...
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad spiller I i sommerferien?

Post by Larsine »

strato wrote:Vi plejer at have to spil med på familie ferien (og så falder der af og til et tredie i en kurv under ferien).
Forrige år har det været Settlers (Catan), Kingdoms, Caesar & Cleopatra og sidste år var det Splendor, Machi Koro og Camel Cup.

Jeg leder efter 2 gode muligheder til i år ...
Hvor mange er I? Er I til lange eller korte spil? hvad er alderen på dem der spiller? Er I til sociale spil, familiespil, eller hardcore spil?

Umiddelbart kunne jeg foreslå Ticket to Ride (evt. med et af de nye kort, Pennsylvania er ret godt IMO), Ave Caesar (i den gamle udgave), Patchwork (fantastisk 2-spiller spil), og det er jo lige 3 spil.
User avatar
strato
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Sun May 15, 2016 12:36 pm
Favoritspil: Roll Player, Alchemist, Terraforming Mars, Wingspan, Everdell, Tash-Kalar, Titan, 7 Wonders Duel, Rococo
Location: Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Hvad spiller I i sommerferien?

Post by strato »

Larsine wrote:
strato wrote:Vi plejer at have to spil med på familie ferien (og så falder der af og til et tredie i en kurv under ferien).
Forrige år har det været Settlers (Catan), Kingdoms, Caesar & Cleopatra og sidste år var det Splendor, Machi Koro og Camel Cup.

Jeg leder efter 2 gode muligheder til i år ...
Hvor mange er I? Er I til lange eller korte spil? hvad er alderen på dem der spiller? Er I til sociale spil, familiespil, eller hardcore spil?

Umiddelbart kunne jeg foreslå Ticket to Ride (evt. med et af de nye kort, Pennsylvania er ret godt IMO), Ave Caesar (i den gamle udgave), Patchwork (fantastisk 2-spiller spil), og det er jo lige 3 spil.
Super fine forslag, tak for det!

Vi er 5: 3 tøser på 5,11 og 15 og to voksne (hvis alder jeg ikke tør nævne her, men omkring løgnertyve og jeg er midt i fyrrene).
Så det bedste scenarie er et hurtigt spil hvor den mindste kan være med (hun er på Takenoko niveau) og et spil der falder i de større pigers smag og som ikke tager længere end ca. 1 times tid.

Patchwork kommer givetvis med - den mellemste er vild med det, og det er smitsomt! Det alle spille, og dem der ikke er med - følger bare med ...

Størrelsen/mængden af pap har definitivt også noget at sige, så Caverna bliver det nok ikke ... :lol:
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad spiller I i sommerferien?

Post by Larsine »

Vi har tit haft en regel om at alle spillene skal kunne pakkes ned i den største af kasserne. Når vi kører i bil ender det med at blive en T2R kasse, men hvis vi flyver er det som regel lidt (fysisk) mindre spil, som f.eks. Würfel Bohnanza, Bohnanza, The City, San Juan eller andre spil af samme størrelse.
User avatar
strato
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Sun May 15, 2016 12:36 pm
Favoritspil: Roll Player, Alchemist, Terraforming Mars, Wingspan, Everdell, Tash-Kalar, Titan, 7 Wonders Duel, Rococo
Location: Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Hvad spiller I i sommerferien?

Post by strato »

Whooo ... nye gode forslag, tak igen! San Juan & The City kender jeg slet ikke, det må tjekkes ud. Cardcassonne er også med i overvejelserne, men mest fordi det er flere år siden sidst og det er meget småt.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad spiller I i sommerferien?

Post by Larsine »

The City kan pt. ikke købes, undtagen brugt. San Juan er kommet i en 2nd edition, som inkluderer de ekstra bygninger fra udvidelsen. Hvis du kender Race for the Galaxy, så kender du grundmekanismen i de to andre spil.
Post Reply