Er der for flere tusinde kroners spiloplevelse i et spil med minier?

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Er der for flere tusinde kroners spiloplevelse i et spil med minier?

Post by JoelP »

Jeg synes bare, at der er en generel opfattelse af, at hvos der bare er minier med, så smider folk penge efter det. Men hvis man følger lidt med er der rigtig mange projekter, der ikke funder. Dark Souls er jo lidt ligesom Exploding Kittens - det er baseret på allerede eksisterende materiale og har nok fået en del vind i sejlene bare på det.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Re: Er der for flere tusinde kroners spiloplevelse i et spil med minier?

Post by Gunness »

Mit nye favoriteksempel: Sandy Petersens The Gods War med bunker af flotte minier - man kan selvfølgelig nøjes med den skrabede model til $125, men hvis man vil have det hele med, taler vi $450 - plus porto ($120 inkl. moms til Europa). Her kort efter start er der 423, der er hoppet med på den dyre løsning.

Jeg skal helt klart have mig et nyt job ;)
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9158
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Er der for flere tusinde kroners spiloplevelse i et spil med minier?

Post by Stony »

For nylig var der en BGG bruger der solgte sit Cthulhu Wars plus en masse udvidelser/tilvalg. Hvis du ville have det hele, kom du til at slippe et stykke over 600 USD. Og det folk forlanger på BGG marketplace er helt blødt.

Jeg plejer ikke at være kylling med hensyn til at købe spil uden at have prøvet eller set, men i det prisniveau, vil jeg så afgjort være mere forsigtig med at trykke på købe-knappen. Cthulhu Wars blev pænt modtaget, men hvor stor en andel af ratingen der skyldes SÅ-ANKOM-DET-ENDELIG-OG-SE-ENGANG-DE-KOMPONENTER-ÅH-GUD-JEG-ER-SÅ-MEGET-OPPE-OG-RINGE-AT-JEG-HYPERVENTILERER som endnu ikke er faldet ned på jorden, tør jeg ikke gætte på, for når folk smider så mange penge efter det, forsøger deres hjerne næsten automatisk at overbevise dem om at det totalt er alle pengene værd.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Re: Er der for flere tusinde kroners spiloplevelse i et spil med minier?

Post by Gunness »

Stony wrote:når folk smider så mange penge efter det, forsøger deres hjerne næsten automatisk at overbevise dem om at det totalt er alle pengene værd.
Glimrende pointe. Bevidst og ubevidst må det være svært at forene sig med, at man måske har givet flere tusinde kroner for noget, der ikke kan leve op til forventningerne.
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Er der for flere tusinde kroners spiloplevelse i et spil med minier?

Post by BlueSwan »

Gunness wrote:Mit nye favoriteksempel: Sandy Petersens The Gods War med bunker af flotte minier - man kan selvfølgelig nøjes med den skrabede model til $125, men hvis man vil have det hele med, taler vi $450 - plus porto ($120 inkl. moms til Europa). Her kort efter start er der 423, der er hoppet med på den dyre løsning.

Jeg skal helt klart have mig et nyt job ;)
...og så har du ikke engang fortalt om det højeste $1000 pledge level, hvor du får nogle figurer i bedre kvalitet, så vidt jeg kan se. :shock:
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Re: Er der for flere tusinde kroners spiloplevelse i et spil med minier?

Post by Gunness »

Det ignorerede jeg bevidst ;)
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Er der for flere tusinde kroners spiloplevelse i et spil med minier?

Post by BlueSwan »

Fragtomkostninger på $120 er da også ret vildt! :shock:
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Re: Er der for flere tusinde kroners spiloplevelse i et spil med minier?

Post by Gunness »

Det er pga. importmoms. Så det er ikke EU-friendly som sådan.
Alt ialt løber det da op - luksusudgaven koster $238 oven i. :lol:
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Er der for flere tusinde kroners spiloplevelse i et spil med minier?

Post by JoelP »

Så skal det eddermame også kunne lave kaffe og afspille Blueray
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Er der for flere tusinde kroners spiloplevelse i et spil med minier?

Post by BlueSwan »

De har sat import/fragt priserne ned så nu kan man få den store pakke for den ringe sum af $450 + $90 = $540!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Mr.OD
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 142
Joined: Tue Jul 26, 2016 3:23 pm
Favoritspil: Forbidden stars, Cthulhu wars, Champions of midgard
Location: Esbjerg

Re: Er der for flere tusinde kroners spiloplevelse i et spil med minier?

Post by Mr.OD »

Jeg har selv lige købt Cthulhu wars med 5 af udvidelserne. Åndssvagt dyrt, og jeg havde næppe gjort det hvis jeg ikke lige havde solgt en guitar og havde 7500kr i kontanter i lommen.

Er det pengene værd? Spillet er enormt gennemført, godt balanceret og komponenternes kvalitet og størrelse kender alle til, men som spil er det stadig ikke pengene værd. Der findes jo ingen brætspil som kan retfærdiggøre sådan en pris :P Man betaler for luksus og for det eksklusive, lige som man gør ved næsten samtlige produkter i verden.

En Mercedes SLK klasse koster omkring 900.000kr i Danmark. For de penge kan man får 2-4 andre rigtig gode biler. Du kan få 14 dages forbrug af pizza fra den lokale for de penge en enkelt aften på Noma koster.

Instrumenter, møbler, biler, Pc'ere, you name it. Så snart vi kommer op i "luksus" klassen af produkter, stiger prisen markant ift. hvad man får. Men der er alligevel mennesker der køber de dyre produkter, fordi det giver dem værdi at eje noget eksklusivt som få andre ejer :)
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Er der for flere tusinde kroners spiloplevelse i et spil med minier?

Post by BlueSwan »

Mr.OD wrote:Jeg har selv lige købt Cthulhu wars med 5 af udvidelserne. Åndssvagt dyrt, og jeg havde næppe gjort det hvis jeg ikke lige havde solgt en guitar og havde 7500kr i kontanter i lommen.

Er det pengene værd? Spillet er enormt gennemført, godt balanceret og komponenternes kvalitet og størrelse kender alle til, men som spil er det stadig ikke pengene værd. Der findes jo ingen brætspil som kan retfærdiggøre sådan en pris :P Man betaler for luksus og for det eksklusive, lige som man gør ved næsten samtlige produkter i verden.

En Mercedes SLK klasse koster omkring 900.000kr i Danmark. For de penge kan man får 2-4 andre rigtig gode biler. Du kan få 14 dages forbrug af pizza fra den lokale for de penge en enkelt aften på Noma koster.

Instrumenter, møbler, biler, Pc'ere, you name it. Så snart vi kommer op i "luksus" klassen af produkter, stiger prisen markant ift. hvad man får. Men der er alligevel mennesker der køber de dyre produkter, fordi det giver dem værdi at eje noget eksklusivt som få andre ejer :)
Hvad er så din vurdering af Cthulhu Wars? Er egentlig ret interesseret i hvor godt det egentlig er.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Mr.OD
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 142
Joined: Tue Jul 26, 2016 3:23 pm
Favoritspil: Forbidden stars, Cthulhu wars, Champions of midgard
Location: Esbjerg

Re: Er der for flere tusinde kroners spiloplevelse i et spil med minier?

Post by Mr.OD »

Godt balanceret og rigtig godt flow. De forskellige factions (har 6 p.t) giver enormt meget variation og gør at spillet er nemt at lære, men svært at mestre.

Havde det kostet 500-800kr havde jeg sagt køb køb køb! Men til de penge spillet koster skal man også være interesseret i at eje det som samler objekt og "showpiece" :)
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Er der for flere tusinde kroners spiloplevelse i et spil med minier?

Post by Michael_Olsen »

Det som er så irriterende det er at jeg er vild med Glorantha, som er den verden The Gods War foregår i. Det har jeg været siden omkring slutningen af 80'erne, hvor jeg spillede en del Runequest.
Men som jeg ser det så koster det DKK 1.200,-, inklusiv fragt, bare for den billigste pledge. Det er komplet vanvittigt i mine øjne. Man må da kunne lave en udgave af spillet uden figurer.

Det ser ud til at Dragon Pass skal støves af i stedet...
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Er der for flere tusinde kroners spiloplevelse i et spil med minier?

Post by BlueSwan »

Hvis man bare vil have tonsvis af gode miniaturer kan man stadig lave late pledges på både Dark Souls og Massive Darkness. Der får man en kæmpe spandfuld stretch goals med for mere en mere overskuelig sum. Jeg synes så bare at de to Petersen spil ser lidt mere interessante ud hvad gameplay angår.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Post Reply