Afsked med de skrevne anmeldelser

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Afsked med de skrevne anmeldelser

Post by BlueSwan »

Så vil jeg gå imod strømmen og sige at jeg foretrækker video anmeldelser, men nok mest fordi man får mulighed for rent faktisk at se spillet visuelt.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Haekle
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 57
Joined: Thu Oct 31, 2013 9:47 pm
Favoritspil: Agricola, Terra Mystica, Resistance Avalon, Dominion.

Re: Afsked med de skrevne anmeldelser

Post by Haekle »

Jeg foretrækker også videoanmeldelser.

Ud over det synes jeg, at det er interessant at læse kommentarerne, der hører til de karakterer, folk har givet på BGG. Ikke så meget dem, der har givet 9 eller 10, men mere dem, der har givet 6 eller 7. Det er ofte, jeg har oplevet at de kritikpunkter, der trækker et spil ned på 6 eller 7 for andre, er ting, der ikke generer mig, eller som jeg direkte godt kan lide.
Sidst spillet:
Image
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Afsked med de skrevne anmeldelser

Post by Michael_Olsen »

Haekle wrote:Ud over det synes jeg, at det er interessant at læse kommentarerne, der hører til de karakterer, folk har givet på BGG. Ikke så meget dem, der har givet 9 eller 10, men mere dem, der har givet 6 eller 7. Det er ofte, jeg har oplevet at de kritikpunkter, der trækker et spil ned på 6 eller 7 for andre, er ting, der ikke generer mig, eller som jeg direkte godt kan lide.
Helt sikkert. Når det gælder om at finde ud af om et spil er noget for mig er der generelt 2 ting jeg gør:

1: Checker hvad mine "Geekbuddies" siger. Det er et meget handy tool på bgg. Jeg har gennem tiden fundet omkring 5-10 mennesker (som jeg ellers ikke kender), hvis meninger jeg respekterer. Et tryk på geekbuddies knappen, og jeg kan se hvad de (eventuelt) har sagt om et spil, plus hvilken rating det har fået. Jeg får ofte 1-3 kommentarer som er mere værd for mig end en anmeldelse.

2: Jeg læser (som Haekle) kommentarerne til ratings på bgg. Typisk et par af de bedste, men jeg koncentrerer mig om de laveste. Hvad er det som folk *ikke* kan lide ved et spil, det er oftest det mest interessante. Og igen som Haekle siger, hvis kritikpunkterne er ting som jeg typisk godt kan lide (eller måske bare er ligeglad med, i.e. "grimme komponenter"), ja så tæller det op.

Anmeldelser bruger jeg som sådan ikke så tit. Men det hænder at jeg bruger det som et ekstra værktøj.
Image
Post Reply