Hvilke spil ser I mest frem til lige nu?

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1471
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 278 times
Been thanked: 174 times

Re: Hvilke spil ser I mest frem til lige nu?

Post by Jonezy »

Terraforming Mars og TIME Stories udvidelser vil jeg nok altid se frem til, da jeg holder utroligt meget af begge spil. De nye kort til Terraforming Mars ligner noget, som giver en god twist til gameplayet, især da milestones og fundings er anderledes end i base spillet. Nye scenarier til Time Stories er jo næsten nye spil i sig selv og dermed helt nye oplevelser.

Derudover holder jeg øje med og glæder mig til disse:

Bunny Kingdom: Jeg elsker drafting, så dette spil er røget markant på radaren. Kan godt lide ideen om drafting og det mere abstrakte area control i dette spil og så er Iello artwork jo altid god glasur.

World of SMOG: Rise of Moloch: Jeg er blevet markant mere thrashy på det sidste og bliver som regel altid god underholdt af CMoN's terninge- og plastic fjol. Her er der tale om et een mod de andre spil med et tykt tykt tema af Victorian Steampunk, som i den grad bare tiltaler mig. Min KS skulle kommer i starten af 2018 og så skal jeg bare have fundet nogle legekammerater! :)

Kung Fu Zoo: Et terninge flicke spil, som jeg har været forelsket i i flere år snart. Nu har Wizkidz fået fingrene i det, så håber virkelig på en Essen release. Terningerne er formet som dyr (eller hver side er også en side på dit dyr) og man prøver at få flicket sine modstanders 'dyr' ned i nogle huller.

Victorian Masterminds: Lang og Bauza i samarbejde med Victorian Steampunk tema; jeps det skal som minimum tjekkes ud. Desværre er der blevet meget stille omkring det...:(

Endeavor 2nd Edition: Ja tak! Super godt spil og elsker at det nye bræt bliver 2-sidet, så man kan spille lavere spiller antal uden at det bliver lidt wonky.

Og så dukker der nok en helt masse fedt op i forbindelse med Essen....
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Re: Hvilke spil ser I mest frem til lige nu?

Post by Gunness »

Du siger til, når Rise of Moloch lander, så skal jeg være der i går!
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1471
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 278 times
Been thanked: 174 times

Re: Hvilke spil ser I mest frem til lige nu?

Post by Jonezy »

Gunness wrote:Du siger til, når Rise of Moloch lander, så skal jeg være der i går!
Det er edderbakme en aftale Jacob! :)
Image
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Hvilke spil ser I mest frem til lige nu?

Post by Myde »

Jonezy wrote: Endeavor 2nd Edition: Ja tak! Super godt spil og elsker at det nye bræt bliver 2-sidet, så man kan spille lavere spiller antal uden at det bliver lidt wonky.
W0000!?? Jeg troede bare du sagde reprint??? :shock:
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1471
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 278 times
Been thanked: 174 times

Re: Hvilke spil ser I mest frem til lige nu?

Post by Jonezy »

Myde wrote:
Jonezy wrote: Endeavor 2nd Edition: Ja tak! Super godt spil og elsker at det nye bræt bliver 2-sidet, så man kan spille lavere spiller antal uden at det bliver lidt wonky.
W0000!?? Jeg troede bare du sagde reprint??? :shock:
Sorry... Men nu så jeg interviewet på BGGs stream og der er faktisk tale om en 2nd edition. KS til januar vist nok, så det ligger et stykke ude i fremtiden. Men så må vi lege med din 1st edition imens vi venter... :)
Image
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Hvilke spil ser I mest frem til lige nu?

Post by Myde »

Jonezy wrote:
Myde wrote:
Jonezy wrote: Endeavor 2nd Edition: Ja tak! Super godt spil og elsker at det nye bræt bliver 2-sidet, så man kan spille lavere spiller antal uden at det bliver lidt wonky.
W0000!?? Jeg troede bare du sagde reprint??? :shock:
Sorry... Men nu så jeg interviewet på BGGs stream og der er faktisk tale om en 2nd edition. KS til januar vist nok, så det ligger et stykke ude i fremtiden. Men så må vi lege med din 1st edition imens vi venter... :)
Helt sikkert :D
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvilke spil ser I mest frem til lige nu?

Post by JoelP »

Endte også med at hoppe på Moloch i sidste øjeblik. Ved nu ikke om det kan leve op til the Others.

Ifølge Eric Lang (på twitter) er Victorian Masterminds færdigudviklet, så det venter vel bare på trykken.

Selv glæder jeg mig nok mest til 878 Vikings, Lisboa og Paths of Light and Shadow fra KS, SpaceCorps fra GMT (hvis de nogensinde bliver færdige med det) og Det nye Civilization fra FFG. Men mon ikke snart Essenlisten bliver fyldt med lækre fristelser, som man ikke behøver at vente hele og halve år på levering ligesom KS
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Hvilke spil ser I mest frem til lige nu?

Post by goldbaek »

Pt. har jeg kun en enkelt Kickstarter ude, og det er Gloomhaven 2nd printing, som jeg virkelig ser frem til. Jeg har endnu ikke fundet en dungeoncrawler som virkelig har fanget mig, men jeg har i dén grad store forhåbninger til at Gloomhaven bliver "the one".

Min spilgruppe mistede lidt pusten allerede ved den første store afsløring i sæson 1, og vi har derfor ikke fået spillet det færdigt endnu, men jeg glæder mig vildt meget til Pandemic Legacy Season 2. Jeg er nok den største Pandemic-fan i gruppen, og synes sæson 1 har været uber-cool indtil videre (vi er vist nået til juni), og de leaks der har været af sæson 2 ser mindst lige så spændende ud.

Jeg er egentlig ikke fan af Legendary, men jeg er helt sikker på, at Legendary: Buffy the Vampire Slayer skal prøves! Jeg har nemlig på fornemmelsen, at min antipati for Legendary hænger mere sammen med, at jeg ikke er superhelte-fan (Marvel og DC siger mig ikke rigtig noget) end med selve spillet. Og som Buffy-fan skal den teori i hvert fald afprøves.

Jeg har hørt mange negative ting om Betrayal at House on the Hill, men når der nu kommer en udgave med D&D-tema, Betrayal at Baldur's Gate, så kan det jo være, at de har fået glattet rynkerne ud. Det skal i hvert fald prøves.

Og så er der jo alle udvidelserne. Pt. er der offentliggjort extra underholdning til både Terraforming Mars, T.I.M.E Stories og Mansions of Madness 2nd edition, som alle med garanti kommer til at finde vej til mine hylder.
Image
Affenberg
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Tue Jan 10, 2012 1:36 am
Location: 2400 København NV

Re: Hvilke spil ser I mest frem til lige nu?

Post by Affenberg »

Reiner Stockhausen har åbenbart designet et nyt Bag Building spil Altiplano.
Jeg er meget begejstret for hans Orleans, så jeg følger med i spænding.
Reglerne kan læses her: http://www.dlp-games.de/content/download/ (Ikke at jeg har gjort det endnu.)

Og så tæller det som et stort plus at Klemens Franz har tegnet en stor grim lama på forsiden af æsken! :D
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1471
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 278 times
Been thanked: 174 times

Re: Hvilke spil ser I mest frem til lige nu?

Post by Jonezy »

Affenberg wrote:Reiner Stockhausen har åbenbart designet et nyt Bag Building spil Altiplano.
Jeg er meget begejstret for hans Orleans, så jeg følger med i spænding.
Reglerne kan læses her: http://www.dlp-games.de/content/download/ (Ikke at jeg har gjort det endnu.)

Og så tæller det som et stort plus at Klemens Franz har tegnet en stor grim lama på forsiden af æsken! :D
Fik en nyhedsmail fra DLP games om det igår og blev rimelig hype, da jeg elsker Orléans. Det her skal jeg ihvertfald holde godt øje med.
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvilke spil ser I mest frem til lige nu?

Post by JoelP »

Det er i hvert fald et box-cover, der vil frem i verden :D
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Hvilke spil ser I mest frem til lige nu?

Post by Frouvne »

Lige for tiden er det spil, jeg ser mest frem til nok det abstrakte spil Azul. Normalt er det ellers de tematiske spil, der kan tænde forventningens glæde hos mig ... og så nogle gange skuffe fælt. Azul ser ud til rent æstetisk at være en fornøjelse og så ser det altså også ud til at have noget mere dybde end man måske lige skulle tro i første omgang, når man hører de simple mekanismer. Jeg forventer et ondt spil! Og et spil der vil udvikle sig meget forskelligartet afhængig af spillerantallet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3741
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 79 times

Re: Hvilke spil ser I mest frem til lige nu?

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:Lige for tiden er det spil, jeg ser mest frem til nok det abstrakte spil Azul. Normalt er det ellers de tematiske spil, der kan tænde forventningens glæde hos mig ... og så nogle gange skuffe fælt. Azul ser ud til rent æstetisk at være en fornøjelse og så ser det altså også ud til at have noget mere dybde end man måske lige skulle tro i første omgang, når man hører de simple mekanismer. Jeg forventer et ondt spil! Og et spil der vil udvikle sig meget forskelligartet afhængig af spillerantallet.
Enig, Azul ser supercool ud (og virker interessant, ikke mindst). :)
What are you, like 80?
Senest købt: MLEM: Space Agency, Faraway, Interstellar, Medina, Storm over Jerusalem
Post Reply