Smutveje for den dovne designer...

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Smutveje for den dovne designer...

Post by Frouvne »

Spil-testningen må for mange spil være en helt essentiel fase; er spillet overhovedet sjovt, er spiltiden passende, er aktionerne rigtigt afstemt, er tingene valueret korrekt osv. osv. Og hver gang man ændrer en smule på en parameter, må man tilbage til spiltestningen og se, hvordan det indvirker på de øvrige dele... Puha. Det er slet ikke noget for mit temperament. Jeg oplever en vis ærefrygt, når jeg læser taksigelser til spiltestere, der har spillet et spil over tusinde gange. Men jeg tænker også, at det for mig ville have været lidt af en ørkenvandring. Men der må vel også være nogle genveje for den dovne eller måske snarere den smarte spildesigner? Måder hvor du får spillet eller spillerne til selv at regulere spillet. Min umiddelbare tanke falder på brugen af auktioner til at regulere prissætning eller at udligne fordelene ved at være startspiller, at der lægges mønter på aktioner, der ikke umiddelbart er så attraktive (f.eks. Puerto Rico), så de over tid bliver mere interessante og lignende ting. Kan I komme på andre måder at lette spiltestningen på? Og syntes I, at den slags genveje fungerer på en tilfredsstillende måde?
frouvne, administrator

Image
Post Reply