Hvilke spil ærgrer du dig mest over ikke at få spillet?

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Hvilke spil ærgrer du dig mest over ikke at få spillet?

Post by Frouvne »

De fleste af os har nok nogle spil på hylden, vi jævnligt kigger på og ærgrer os lidt over at de aldrig kommer på bordet. Det kan være, at spilletiden er for lang i forhold til den tid der er til overs i ens hverdag, at de matcher ens spilgruppe dårligt eller noget helt andet. Hvilke spil passer det på for dig og hvorfor kommer de ikke på bordet?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvilke spil ærgrer du dig mest over ikke at få spillet?

Post by Goblen »

Der er flere som jeg forhåbentlig for styr på inden for kort tid (bl.a. Days of Ire: Budapest 1965, Expedition North West Passage, Germania Magna, This War of Mine). Men der er et der irriterer og ærgrer mig jeg ikke får på bordet, og som jeg så gerne vil spille.

Twillight Struggle.

Har spillet en gang early war, og det er det. Håber sgu snart der kommer en person der gider det.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Re: Hvilke spil ærgrer du dig mest over ikke at få spillet?

Post by Gunness »

^Hvis du nogensinde er i hovedstadsområdet, Brian, så tager jeg altid gerne et slag (!) TS. Genialt spil. Du siger bare til :)

Iflg. BGG har jeg spillet Twilight Struggle 15 gange, så det kan jeg ikke rigtig ærgre mig over.
Til gengæld kigger jeg længselsfuldt på de tungere titler som Civilization, Hannibal, War of the Ring og Earth Reborn. Sidstnævnte behøver ikke at tage så lang tid, men der er en masse arbejde med at sætte op og pille ned, der gør, at det bare samler støv.

I den lette afdeling ville jeg gerne spille Captain Sonar noget oftere, men det er svært at samle otte mand.

Endelig har jeg været letsindig nok til at købe Conan i KS-udgaven. Jeg har fået spillet en del spil efterhånden, men det har alle gange været nogen andres eksemplarer, så lige nu har jeg to meget store kasser, der bare ser lidt dumme ud ;)
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvilke spil ærgrer du dig mest over ikke at få spillet?

Post by digter »

Dem alle! :lol:
Image
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Hvilke spil ærgrer du dig mest over ikke at få spillet?

Post by Michael_Olsen »

Nok de fleste af mine spil, desværre.

Primært:

Duel of Ages II (lidt for "specielt" til de fleste, og kræver nok en som både værdsætter hex-and-counter og rollespil)

Earth Reborn (temaet er svært for mig at sælge til andre)

Dungeons & Dragons: Dice Masters (der synes altid at være et andet spil foran i køen).


og lidt mindre:

Civilization (spilletiden og alderen(!) skræmmer de fleste)

Star Trek Attack Wing (folk jeg kender som kan lide Star Trek bryder sig ikke om "primitive skydespil", og folk jeg kender som kan lide "primitive skydespil" bryder sig ikke om Star Trek).

Warhammer: Invasion (Jeg elsker at bygge decks, men kender ikke rigtig andre der gør).

Romance of the Nine Empires ("Nu skal du høre, jeg har det her spil, som er baseret på en film hvor der er et spil, som er baseret på et rigtigt spil...Nej, nej, det er ikke et joke spil, den er god nok, det er et rigtigt spil..." Helt klart svært at sælge).
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Re: Hvilke spil ærgrer du dig mest over ikke at få spillet?

Post by Gunness »

Åh ja, et par stykker mere, i øvrigt: High Frontier - jeg har *prøvet på* at læse reglerne, har læst div. guides og anmeldelser, men det virker bare stadig så uoverskueligt...
Og Gloomhaven, som jeg har haft stående i månedsvis. Håber måske her til efteråret. Det er/bliver svært at samle folk til det på regelmæssig basis.
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 890
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 1 time
Been thanked: 20 times

Re: Hvilke spil ærgrer du dig mest over ikke at få spillet?

Post by Mikkel »

Listen er lang. Meget lang.

Men jeg synes jeg kan mærke virkelig onde stirrende øjne fra et par bestemte spil på hylden:

- Arkham Horror: The Card Game
- Endeavor
- A Few Acres of Snow
- Food Chain Magnate
- Merchants & Marauders
- Vinhos Deluxe-udgaven
Og Tiny Epic-serien som snerrer og bider efter mig når jeg går (løber) forbi :evil:

Og hvorfor kommer disse så ikke på bordet? Tja, man stopper jo ikke med at købe spil, og den spillegruppe jeg er med i har i forvejen rigtig mange spil. Og så er der også tiden. Den er desværre begrænset :cry:
Image
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Hvilke spil ærgrer du dig mest over ikke at få spillet?

Post by Myde »

Mit Tigris & euphrat har jeg absolut ikke spillet nok.

Mit Endeavor er også spillet alt for lidt - vi er sjældent de 4-5 det helst kræver. Der er så håb for den nye udgave der har 2 sider - det er jeg ret spændt på.
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvilke spil ærgrer du dig mest over ikke at få spillet?

Post by Neumann »

Fury of Dracula, først og fremmest. Fantastisk stemning, men hvem har lige 3-4 uforstyrrede timer at brænde af på projektet?
User avatar
Lyng
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Tue Jul 01, 2014 11:43 pm
Favoritspil: Inis, Race for the Galaxy, Fort Sumter

Re: Hvilke spil ærgrer du dig mest over ikke at få spillet?

Post by Lyng »

Throug the ages helt klart. Elsker spillet og det er en stor oplevelse når endelig det kommer på bordet, det sker bare kun måske maks 1 gang om året.
Image
PeterLageri
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 82
Joined: Wed Feb 05, 2014 10:18 pm
Favoritspil: Advanced Squad Leader
Empires In Arms.
Guns of August.
Korean War
The Longest Day
1830
Republic of Rome.
Generelt spil fra The Avalon Hill Game Company og Victory Games fra før Hasbro.
Robo Rally.
Has thanked: 1 time

Re: Hvilke spil ærgrer du dig mest over ikke at få spillet?

Post by PeterLageri »

Advanced Squad Leader. Jeg har masser af det, men der er meget langt imellem nogen jeg kan spille med.

Mvh
Peter
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Hvilke spil ærgrer du dig mest over ikke at få spillet?

Post by Michael_Olsen »

PeterLageri wrote:Advanced Squad Leader. Jeg har masser af det, men der er meget langt imellem nogen jeg kan spille med.

Mvh
Peter
Sådan havde jeg det også engang, men så opdagede jeg Solitaire ASL og fandt ud af jeg faktisk bedre kunne lide det end 2-player.

Hvis du kommer forbi Ringsted og har lyst til at spille mod en amatør skal du dog være velkommen til at skrive.
Image
PeterLageri
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 82
Joined: Wed Feb 05, 2014 10:18 pm
Favoritspil: Advanced Squad Leader
Empires In Arms.
Guns of August.
Korean War
The Longest Day
1830
Republic of Rome.
Generelt spil fra The Avalon Hill Game Company og Victory Games fra før Hasbro.
Robo Rally.
Has thanked: 1 time

Re: Hvilke spil ærgrer du dig mest over ikke at få spillet?

Post by PeterLageri »

Michael_Olsen wrote:
PeterLageri wrote:Advanced Squad Leader. Jeg har masser af det, men der er meget langt imellem nogen jeg kan spille med.

Mvh
Peter
Sådan havde jeg det også engang, men så opdagede jeg Solitaire ASL og fandt ud af jeg faktisk bedre kunne lide det end 2-player.

Hvis du kommer forbi Ringsted og har lyst til at spille mod en amatør skal du dog være velkommen til at skrive.

Bare jeg kunne teleportere.............
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1471
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 278 times
Been thanked: 174 times

Re: Hvilke spil ærgrer du dig mest over ikke at få spillet?

Post by Jonezy »

Myde wrote:Mit Tigris & euphrat har jeg absolut ikke spillet nok.
Det er sgu da ikke noget at ærgre sig over... ;)



Jeg har nogle spil, hvor jeg godt er klar over at der kan blive rigtig langt imellem at de bliver spillet, da mine spilgrupper ikke rigtig gider dem. Det er helt fint og ikke noget som jeg kan ærgre mig over. Jeg må bare nyde når det endelig lykkedes at få dem på bordet.

Det spil, hvor jeg ærgrer mig mest over manglende spiltid er Summoner Wars. Jeg elsker det spil og synes faktisk at det er noget af det ypperste indenfor 2-spiller spil. Variationen og replay valuen er helt latterligt med alle de faktioner og summoners, som efterhånden er kommet. Jeg er aldrig kommet i nærheden af at pille ved standard deckene selvom man kan. Jeg gad faktisk vildt godt at have spillet det så meget, at det faktisk gav mening at bygge sine egne decks med sine yndlings summoners. (Det er ikke helt sandt dog. Byggede faktisk engang et Vanguards deck med Leah Goodwin, fordi hun er den sejeste Champ og Vanguards base deck er pænt lacklustre...).

Summoner Wars er bare fedt og jeg får næsten aldrig spillet det efterhånden, og det er bare ikke godt nok.
Image
User avatar
strato
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Sun May 15, 2016 12:36 pm
Favoritspil: Roll Player, Alchemist, Terraforming Mars, Wingspan, Everdell, Tash-Kalar, Titan, 7 Wonders Duel, Rococo
Location: Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Hvilke spil ærgrer du dig mest over ikke at få spillet?

Post by strato »

Jeg ærger mig også over at jeg ikke får spillet Tigris & Euphrates....

Men også over:

Caesar & Cleopatra
Titan
Mage Wars (Arena)
Diplomacy

Min foretrukne metode til at genbesøge spil jeg er glad for, er at sortere listen efter mindst spillet fra tid til anden.
Men nogle spil tager bare længere tid end andre og har derfor sværere ved at komme på bordet ...
Post Reply