Hvilket spil er dit bedste Kickstarter-køb?

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Hvilket spil er dit bedste Kickstarter-køb?

Post by Frouvne »

Kickstarter-projekter er både elsket og hadet ... og begge dele af gode grunde. Her i starten af ugen kunne det være rart, at fokusere lidt på de positive historier. Så jeg spørger: Hvilket spil er dit bedste Kickstarterkøb og hvad er det, der gør det til dit bedste køb? :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Cosworth
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 80
Joined: Thu Jul 21, 2016 9:04 am
Favoritspil: Dungeon crawlers
Location: Bagsværd
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Hvilket spil er dit bedste Kickstarter-køb?

Post by Cosworth »

Den er nem:

Gloomhaven

At et enkeltmands produceret spil går hen og bliver så dybt, originalt og så gennemført er MEGET heldigt i sammenligning med mange andre kickstartere, der ser gode ud men ikke lever op til hypen (Looking at you "Dark Souls")
Sidst spillet
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3741
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 79 times

Re: Hvilket spil er dit bedste Kickstarter-køb?

Post by Jens_Hoppe »

Det kan vist dårligt være andet end High Frontier. Jeg har dog også høje forventninger til Gloomhaven, som jeg desværre ikke har fået spillet endnu...
What are you, like 80?
Senest købt: MLEM: Space Agency, Faraway, Interstellar, Medina, Storm over Jerusalem
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9158
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvilket spil er dit bedste Kickstarter-køb?

Post by Stony »

Jeg ved ikke om overskriften inddirekte kræver, at man faktisk var med på Kickstarteren, eller om det kan godtages at man efterfølgende købte det andetsteds...

Horrible Kickstartere er der nemlig nok af. Og jeg har desværre backet min del af dem, og det er en medvirkende årsag til, at jeg ikke længere gør så meget brug af Kickstarter, men i stedet venter til de første almindelige kunder har fået fingre i det, og man kan se hvordan spillet klarer sig på BGG. Der er efterhånden en del titler jeg har bestilt, ved efterfølgende at købe dem hjem. Cthulhu Wars. Spirit Island. Gloomhaven. Lisboa.

Hvis jeg må medtage disse, er Spirit Island nok det jeg pt. sætter mest pris på.

Skal det være et hvor jeg selv har backet projektet, bliver det nok mit Tokaido Collectors Edition.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Re: Hvilket spil er dit bedste Kickstarter-køb?

Post by Gunness »

Jeg synes, at jeg har købt mange gode KS-spil i tidens løb. Nogle kunne formodentlig ikke have klaret sig i alm. distribution, andre kunne nok. Når man lige har modtaget spillet, kan det være svært at forholde sig nøgternt til det, fordi man - bevidst eller ubevidst - har engageret sig mere i det, end hvis det var et spil i alm. distribution. Men når man kommer lidt på afstand, bliver det lettere at vurdere dets kvaliteter.

Blandt de bedste køb - og heri indgår altså også faktorer som pris/kvalitet og antal gange, det reelt er blevet spillet - er:
Trickerion: Legends of Illusion
Glory to Rome
The 7th Continent
Sagrada
Burgle Bros.
Omen: A Reign of War

Når jeg engang får Gloomhaven på bordet, har jeg også en forventning om, at det komme på listen.
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvilket spil er dit bedste Kickstarter-køb?

Post by Goblen »

Vil fremhæve tre:

1. Steampunk Rally. Absolut den bedst kørte Kickstarter jeg har modtaget. Har gjort at jeg uden at tøve har backet andre fra Roxley også (Santorini og Brass). Spillet er ganske sjovt.

2. Exploding Kittens. Ved godt det er et åndsvagt lille spil. Er bare kæmpe fan af The_Oatmeal, og det var rart at modtage noget der ikke tog sig selv så seriøst (på den fede måde).

3. This War of Mine. Den bedste spiloplevelse af dem alle. Elsker en god historie, og det er pakket sindsygt godt ind i dette spil.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1471
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 278 times
Been thanked: 174 times

Re: Hvilket spil er dit bedste Kickstarter-køb?

Post by Jonezy »

Ja, man får da godt nok støttet noget halv sløjt spil på KS en gang imellem; hvilket efterhånden også har gjort mig noget mere skeptisk når jeg overvejer om jeg skal støtte.

Min KS historie startede faktisk med 2 udvidelser til Sentinels of the Multiverse, som jeg den dag i dag stadig er rigtig glad for, så det var en god start. Jeg er også rigtig glad for mit Tokaido Collectors Edition med malede figurer, men der var kampagnen en grim oplevelse med stor forsinkelse og dårlig kommunikation fra Funforge. Sagrada er blandt de nyeste favoritter og der følte man også, at man var lidt med til at få det skabt.

Tim Fowers (ham med Wok Star, Paperback og Burgle Bros.) laver også virkelig originale spil med velfungerende kickstartere, men det er sjældent at jeg kan komme helt op og ringe over hans spil, så jeg har faktisk sprunget over på hans igangværende projekt.

Jeg har også støttet en del Queen Games og CMoN kickstartere, som jeg har stor glæde af, men der føler jeg egentlig mere at jeg bare forudbestiller og får en bonus for det.

Men den bedste KS jeg har støttet var naturligvis Steal This Game, som egentlig mest var en 'brætspils-verdenen stå sammen' erklæring efter tyveri på Essen Spiel.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilket spil er dit bedste Kickstarter-køb?

Post by Larsine »

Bedste kickstarter køb:

Drum Roll, også selvom det var via Indiegogo. Alt kørte som det skulle, vi fik hvad vi var lovet, og til tiden. Her har jeg fået fuld valuta for pengene, og temaet er et jeg elsker.

The Red Dragon Inn: 5 - The Character Trove. Endnu et eksempel på at det sagtens kan lade sig gøre at lever hvad man lover, og igen til tiden. Eneste ulempe er at med denne kæmpe boks er der ingen undskyldning for ikke at købe alt til RDI, for nu har jeg jo opbevaringen.

Trickerion - Legends of illusion. Igen et team jeg elsker, men desværre ikke et spil jeg får spillet nok.

The Duchess - A Gaming Table from BoardGameTables.com... bortset far at det foreløbig er ca. 8 måneder forsinket, men jeg glæder mig og er sikker på at det er det hele værd.

Innovation - Deluxe... som er endnu mere forsinket, men jeg glæder mig til igen at eje et spil Innovation, da jeg solgte min gamle udgave da jeg støttede denne.
PeterLageri
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 82
Joined: Wed Feb 05, 2014 10:18 pm
Favoritspil: Advanced Squad Leader
Empires In Arms.
Guns of August.
Korean War
The Longest Day
1830
Republic of Rome.
Generelt spil fra The Avalon Hill Game Company og Victory Games fra før Hasbro.
Robo Rally.
Has thanked: 1 time

Re: Hvilket spil er dit bedste Kickstarter-køb?

Post by PeterLageri »

Hvis Trickerion kommer på programmet til Djengis Con 18 så deltager jeg gerne.

Mvh
Peter
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Re: Hvilket spil er dit bedste Kickstarter-køb?

Post by Gunness »

^Det kunne jeg bestemt godt være med på :)
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Hvilket spil er dit bedste Kickstarter-køb?

Post by Michael_Olsen »

Jeg sad og tænkte at jeg har haft helt præcis 0 positive Kickstarter oplevelser, men havde helt glemt Innovation Deluxe, da den ikke er kommet endnu.

Så tak til Larsine for at minde mig om det. Min Iello version har jeg foræret til familie, så jeg venter med længsel.

Bortset fra det, så kommer Folklore formenligt inden for et par uger, og det er et spil jeg regner med vil bryde min dårlige Kickstarter stime. Men det er jo ikke til at vide før det er her...
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Re: Hvilket spil er dit bedste Kickstarter-køb?

Post by Gunness »

Michael_Olsen wrote:Jeg sad og tænkte at jeg har haft helt præcis 0 positive Kickstarter oplevelser, men havde helt glemt Innovation Deluxe, da den ikke er kommet endnu.
0 positive oplevelser - det er alligevel lidt af en bedrift. Hvilke spil har du backet?
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Hvilket spil er dit bedste Kickstarter-køb?

Post by Michael_Olsen »

Gunness wrote:
Michael_Olsen wrote:Jeg sad og tænkte at jeg har haft helt præcis 0 positive Kickstarter oplevelser, men havde helt glemt Innovation Deluxe, da den ikke er kommet endnu.
0 positive oplevelser - det er alligevel lidt af en bedrift. Hvilke spil har du backet?
Nu blev vi jo bedt om at holde det positivt, og jeg tænker at der kommer en tråd med negative oplevelser (næste uge?), så jeg tænker det er bedst jeg venter til der?

Jeg lover jeg vil komme med en uddybende liste. Jeg kan kort sige jeg har backet omkring 10 spil, og de har rangeret fra "slatne" (typisk manglende development) til nærmest katastrofale.
Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 224 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvilket spil er dit bedste Kickstarter-køb?

Post by Taibi »

Jeg synes, at jeg har et par gode oplevelser, hvis jeg holder mig til spiloplevelsen.

Her kommer Viticulture + Tuscany ind som en stor favorit, omend det er nogen tid siden, at vi sidst spillede det. Euphoria var også en ofte spillet KS. På det seneste er det efterhånden blevet sløjt med det. Jeg vil dog sige, at jeg også ser frem til Innovation Deluxe.

Slutteligt vil jeg sige, at Queen Games får megen kritik - med rette - og de sidste to udvidelser til Kingdom Builder var meget forsinkede. Men, som kompensation, fik vi fremsendt en Big Box udgave i stedet. Det betød, at jeg kunne have det hele samlet ét sted.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Carlei
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 463
Joined: Mon Mar 04, 2013 3:27 pm
Location: Taastrup
Has thanked: 1 time

Re: Hvilket spil er dit bedste Kickstarter-køb?

Post by Carlei »

Jeg køber ikke så tit kickstarter spil og har heldigvis været forskånet for dårlige oplevelser.

Lige pt. er det nok Tokaido Deluxe når det kommer til selve indholdet, selvom den store forsinkelse var ærgelig.

Men den bliver nok overhalet af Dragon Brew og Clans of Caledonia. To spil der ser virkelig gode ud, og begge har haft en fantastisk kickstarter kampagne med god kommunikation fra udviklerne.
Post Reply