Hvilket spil er du mest optaget af for tiden?

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Hvilket spil er du mest optaget af for tiden?

Post by Frouvne »

Hvilket spil er du mest optaget af for tiden? Og hvorfor netop dette spil?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Hvilket spil er du mest optaget af for tiden?

Post by Frouvne »

Det korte svar for mit eget vedkommende må være Spirit Island, som det er lykkedes mig at få spillet ved fem forskellige lejligheder indenfor den sidste 1½ måneds tid. Og jeg føler kun at jeg har skrabet i overfladen af, hvad det spil har at levere. Og vi har slet, slet ikke nærmet os at skrue op for sværhedsgraden, så vi når ud over begynder-niveauet. Og udvidelsen ligger uprøvet - men lysten til at prøve mere er til gengæld stadig helt i top. Det har i høj grad udskudt min fordybelse i 7th Continent, som jeg dog tror, jeg snart vil tage mig sammen til at dykke ned i. Og så overtager det nok noget af opmærksomheden fra Spirit Island.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Hvilket spil er du mest optaget af for tiden?

Post by Foppwin »

Hej Allan,

Du skal få prøvet 7th Continent. Har spillet 15 timer sammen med konen, og vi er fans. :)

De har lavet en kickstarter til udvidelsen, og da spillet ikke kommer i salg i butikker, så skal man hoppe med på Kickstarteren (10 dage endnu).
Danny

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Hvilket spil er du mest optaget af for tiden?

Post by Frouvne »

Foppwin wrote:Hej Allan,

Du skal få prøvet 7th Continent. Har spillet 15 timer sammen med konen, og vi er fans. :)

De har lavet en kickstarter til udvidelsen, og da spillet ikke kommer i salg i butikker, så skal man hoppe med på Kickstarteren (10 dage endnu).

Takker for anbefalingen. Jeg er ret sikker på, at jeg nok skal få gang i det. Der var bare lige noget andet, der var mere presserende. Men jeg syntes det ser så fedt ud og jeg har haft to små-famlende opstartsforsøg, som gav blod på tanden og bestemt indikerede både at det vil være rimelig let at komme i gang med og at selve spillet også vil tiltale mig. Angående Kickstarteren har jeg den under observation og der er ingen tvivl om, at jeg nok skal hive alt det nye hjem. Jo større variation jo bedre, når det ser så fedt ud. Nåede sågar at få fat i kortene fra BGG, der nu alligevel er blevet en del af kampagnen og selvom det er en grotesk stykpris for de kort føler jeg, at jeg får valuta for pengene blot ved lige at have skimmet det (kunne ikke lade være, men læste ikke teksten... :oops: )
frouvne, administrator

Image
Post Reply