Hvilke Spiel-udgivelser holder du øje med?

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Hvilke Spiel-udgivelser holder du øje med?

Post by Frouvne »

Så kan vi vist ikke komme udenom det længere: Spiel 2017 er lige om hjørnet. Hvad holder I særligt øje med i år ved den lejlighed? Er der nogle ting, der helt sikkert skal med hjem, ting der allerede er forudbestilt ... og hvad kunne den store positive overraskelse blive? :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3741
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 79 times

Re: Hvilke Spiel-udgivelser holder du øje med?

Post by Jens_Hoppe »

Lad os se...

Jeg har preordered disse spil:
- Amun-Re: The Card Game (det virker som om det er en meget trofast "kortspilificering" af brætspillet)
- Arkham Noir: Case #1 (lille solospil, som ser mystisk og mærkeligt ud)
- Bios Megafauna 2nd ed.
- John Company
- TM: Venus Next

Derudover har jeg især kig på disse titler:
- Azul (smukt, ser spændende ud)
- The Cousins' War (lillebitte krigsspil)
- Fast Forward spillene (jeg var ikke nogen stor fan af Fabled Fruit, men kunne rigtigt godt lide "legacy" delen af spillet)
- Hunt for the Ring (LOTR + hidden movement = drool. Kompleksiteten af spillet skræmmer dog lidt)
- Transatlantic (jeg er en kæmpe Mac Gerdts fan, men er lidt nervøs for at dette spil ikke længere har et bræt (modsat prototypen))

og også lidt på disse:
- Clans of Caledonia (Terra Mystica-ripoff i Skotland :-) )
- Indian Summer (sidste års Cottage Garden skuffede, men jeg håber på at dette er bedre!)
- Liberatores (social deduction)
- Mini Rails (lille, nedkogt aktie/togspil)

og jeg skal også nok lige se, hvad disse er for nogen, omend det ikke er nogen jeg regner med at skulle købe:
- Cover Me
- Heaven & Ale
- Heldentaufe
- Herbalism
- Iberian Rails
- Keyper
- Lost in Time
- Sakura
- The Sanctuary: Endangered Species
- Senators
- Wendake
What are you, like 80?
Senest købt: MLEM: Space Agency, Faraway, Interstellar, Medina, Storm over Jerusalem
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvilke Spiel-udgivelser holder du øje med?

Post by JoelP »

Jeg har fået lavet en go gammeldaw's geeklist igen i år

https://boardgamegeek.com/geeklist/2305 ... watch-list

Jeg har også forudbestilt lidt:

Charterstone
Venus Next
Paper Tales
Edge of Humanity
Nations the Dice Game: Unrest
Pelopponnes: Heroes and Colonies
Scythe: Wind Gambit

Men i og med at jeg allerede har lagt bilet ind på dem er jeg mere nysgerrig på de spil, jeg ikke ved så meget om endnu. Democracy Under Siege er sådan noget Twilight Struggle agtigt card-driven game med ideologier i Europa fra 1933 og frem. Det ser meget rodet og uoverskueligt ud, men måske er det godt? Calimala lyder på overfladen fuldstændig røvssygt, noget med at handle klæder i italien i 1500 hvidkål, men det får gode ord med på vejen, og efter at ha læst regler er jeg nysgerrig. Transatlantic tager tråden op fra Concordia, noget med at spille kort på samme måde, men nu med handel af og med skibe. Prototypen så lækker ud, men nu er boardet pludselig forsvundet i den endelige version. Det skal alligevel tjekkes ud. Sands of Time fra Spielworxxxx er en af de relativt få civ spil i år, men der er ikke meget info at finde nogen steder.

Og som sædvanlig en masse andre.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Hvilke Spiel-udgivelser holder du øje med?

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:Lad os se... [...]
Der bliver ikke plads til Gaia Project?

Endnu har jeg ikke givet mig selv tid til at gennemgå listerne med, hvad der kan friste ved Spiel i år. Og når jeg kigger på de ting, jeg har støttet via Kickstarter og forudbestilt tænker jeg, at jeg nok også gør klogest i at lade være med at kigge for meget på de fristelser. På nuværende tidspunkt har jeg i hvert tilfælde lagt billet ind på eksemplarer af følgende spil, der vist alle kan regnes som Spiel ´17-spil:

KeyPer - Character Edition
Terraforming Mars: Venus Next
878 Vikings
Photosynthesis
Azul
Finished!
Fear - Fast Forward Series #1
Fortress - Fast Forward Series #2
Flee - Fast Forward Series #3
Nations The Dice Game: Unrest Expansion
Bios Megafauna 2nd ed.
frouvne, administrator

Image
Post Reply