Er det nu også nødvendigt?

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9158
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Er det nu også nødvendigt?

Post by Stony »

Yes, det er så min udgave af en clickbait overskrift. :lol:

Jeg kom ind på en kickstarter fra CMON, for Cthulhu: Death May Die

Ikke så meget nyt der. Et spil fra CMON. Masser af plastik minis. Populært tema. BUM spillet er fundet på nul-komma-fem.

Men så kig lige på det tilvalg du kan lave... R'lyeh Rising Pledge til $250. Det er et tillæg på $150 for en udvidelse til grundspillet. Og hvad er der i den tænker du? Det er såmænd bare en alternativ boss, som man kan kæmpe med ved spillets afslutning. Der er en meget stor "miniature" i, og de komponenter der i øvrigt skal bruges med oplysninger om bossen osv. Ganske få komponenter. Det der sætter prisen er størrelsen på den "mini". Jeg kan ikke se den faktiske størrelse angivet nogetsteds, men her har du et billede, hvor der står en af de "almindelige" minis på soklen af den.

Image

Det ligner noget i omegnen af 40 cm i højden.

Og så er det jeg spørger. Er det nu også nødvendigt?

Jeg kan godt mærke i mig selv, at et hjørne af mig, tænker at den kunne være sjov at have stående et sted i mit spilværelse. Men den praktiske side af mig tænker så straks efter, at hold nu fast hvor må det være træls at skulle opbevare den, og hvor er det meget at skulle give for... næsten ingenting.

Men det er måske mig der er ved at være gammel nok til at jeg så småt begynder at udvise de første spæde tegn på "grumpy-old-man-syndrome"...
Last edited by Stony on Thu Jul 12, 2018 12:20 pm, edited 1 time in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Er det nu også nødvendigt?

Post by Larsine »

Hvis du er grumpy, så er jeg med i vognen.

Det ser ud til at jeg skal snakke med min publisher om at vi skal gør noget lignende nå Capital Rush skal på kickstarter i 2019.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1471
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 278 times
Been thanked: 174 times

Re: Er det nu også nødvendigt?

Post by Jonezy »

Jeg er i målgruppen og jeg synes også at det er for meget. Med shipping bliver det 200$ for en omgang solid plastic som kun kan bruges i et enkelt gimmicky scenarie, nej det er sgu ikke for mig. Er faktisk overrasket over at den går som varmt brød og folk faktisk blev reelt hidsige, da den i første omgang blev udsolgt.

Men det giver da noget PR og der er da en del voksne mænd, som får et gaming room centerpiece for life.
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Er det nu også nødvendigt?

Post by Helle »

Stony wrote:Yes, det er så min udgave af en clickbait overskrift. :lol:

Jeg kom ind på en kickstarter fra CMON, for Cthulhu: Death May Die

Ikke så meget nyt der. Et spil fra CMON. Masser af plastik minis. Populært tema. BUM spillet er fundet på nul-komma-fem.

Men så kig lige på det tilvalg du kan lave... R'lyeh Rising Pledge til $250. Det er et tillæg på $150 for en udvidelse til grundspillet. Og hvad er der i den tænker du? Det er såmænd bare en alternativ boss, som man kan kæmpe med ved spillets afslutning. Der er en meget stor "miniature" i, og de komponenter der i øvrigt skal bruges med oplysninger om bossen osv. Ganske få komponenter. Det der sætter prisen er størrelsen på den "mini". Jeg kan ikke se den faktiske størrelse angivet nogetsteds, men her har du et billede, hvor der står en af de "almindelige" minis på soklen af den.

Image

Det ligner noget i omegnen af 40 cm i højden.

Og så er det jeg spørger. Er det nu også nødvendigt?

Jeg kan godt mærke i mig selv, at et hjørne af mig, tænker at den kunne være sjov at have stående et sted i mit spilværelse. Men den praktiske side af mig tænker så straks efter, at hold nu fast hvor må det være træls at skulle opbevare den, og hvor er det meget at skulle give for... næsten ingenting.

Men det er måske mig der er ved at være gammel nok til at jeg så småt begynder at udvise de første spæde tegn på "grumpy-old-man-syndrome"...
... og så tænkt på, hvor støvet den ville blive af at stå fremme... så det kan den altså heller ikke bruges til. Den er upraktisk at støve af!
Post Reply