Interessant tanke om tema

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
Post Reply
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Interessant tanke om tema

Post by Goblen »

Kan I finde på at købe et spil alene på baggrund af temaet? Og hvorfor / hvorfor ikke?

Selv er jeg en sucker for tema, og det kan ses på mit seneste køb Thrash'n'Roll på en FB auktion. Et spil hvor du skal opbygge dit heavy metal band er et must for mig. Det samme gælder spil som Shakespeare og The Gallerist. Backede også Dresden Files uden at have spillet det endnu - alene fordi jeg synes bogserien er skide god.

Det betyder ikke så meget for mig de står uspillet på hylden - bare jeg har dem :-)
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 224 times
Been thanked: 104 times

Re: Interessant tanke om tema

Post by Taibi »

Ja og nej.

Tidligere - klart JA. Romersk tema, Civilization tema var must-haves. Siden er jeg blevet mere kritisk, men disse temaer vækker klart en interesse. Dog er jeg blevet bedre til at sortere i dem, finde ud af om de har interesse for os.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Interessant tanke om tema

Post by Neumann »

Det bliver et skamfuldt ja herfra.

Eksempelvis har jeg udelukkende købt Fury of Dracula 3. udgave på grund af temaet - og jeg ville hjertens gerne købe det igen, hvis de kunne få de lidt håbløse dele af spillet til at fungere bedre.

Mystery of the Abbey fungerer i mine øjne ikke optimalt som spil - men jeg elskede Rosens Navn (bogen, ikke filmen), så jeg har ikke nænnet at skille mig af med det.

Kremlin -nuff said! Får det næsten aldrig spillet, men TEMAET er flunkende i den nyeste udgave. Elsker det!

Spilleteknisk er jeg nok mest til light-medium-euroer, som Agricola, Dominant Species, T&E, Loyang og Samurai, men ingen af dem har jeg købt for temaets skyld.

Jeg har også lige købt Pillars of the Earth, og det var en tema-beslutning, som jeg lidt fortryder, når jeg nu faktisk meget hellere vil spille Agricola eller Dominant Species, hvis jeg skal spille WP-spil.

Enkelte spil har jeg tidligere købt for temaets skyld og senere frasolgt, men det har egentligt været ret få tilfælde.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Interessant tanke om tema

Post by Frouvne »

Jeg kan ikke svare klart "ja" til spørgsmålet, men det er ofte temaet, der griber mig og står det stærkt nok hos mig, skal der nok en del til, at jeg så ikke bliver fristet over evne. Twilight Struggle, Dominant Species og Cuba Libre er gode eksempler på spil, hvor temaet i høj grad har været det, der i første omgang har solgt mig. Og heldigvis er de alle eksempler på spil, hvor jeg ikke er blevet skuffet.
frouvne, administrator

Image
Post Reply