Spil jeg kun vil spille under de rette omstændigheder

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Spil jeg kun vil spille under de rette omstændigheder

Post by Frouvne »

Inspireret af at vi i aftes havde Flick'em Up: Dead of Winter på bordet kom jeg til at tænke på, at der er en del spil, som i højere grad end andre fordrer, at man spiller dem under bestemte omstændigheder, med en bestemt sammensætning af folk eller lignende. Hermed mener jeg, at det er ikke mærkeligt at jeg primært vil spille Gaia Project med min spilgruppe eller andre lidt mere hardcore brætspillere mens jeg skåner dem for Enchanted Cupcake Party Game, som jeg nok primært vil udsætte min datter for. Målgruppen for Flick'em Up: Dead of Winter syntes jeg er lidt mere uklar og om muligt endnu mere snæver. Man skal både syntes at et flicking game er sjovt, man skal leve sig ind i settingen, være lidt loose i.f.t. præcisionen af genstande der rykkes rundt på spilarealet for at man kan komme til, være indstillet på et vist element af held, og så gør det nok ikke noget at man drikker nogle øl og er indstillet på at skulle have en sjov oplevelse, samtidig med at man er nødt til at gøre sig nogle lidt mere strategiske overvejelser i.f.t. at få lokket zombierne på afveje. Jeg tænker, at det er et spil der både vil kunne levere nogle pinsomme oplevelser men også nogle episke fortællinger, der siden vil være en del af ens fælles fortællinger.

Men hvor mange af den slags spil er der og hvor mange er der plads til af dem i en spilsamling?
frouvne, administrator

Image
Post Reply