Pass it on- 2. runde: Dominion

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Post Reply
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 377
Joined: Tue Jun 30, 2009 1:20 pm
Location: Frederiksberg

Pass it on- 2. runde: Dominion

Post by Caniggia »

Så kører vi 2. runde af legen. En kort opsummering af reglerne:

Jeg vil forære et af mine "overflødige" spil væk. Folk kan byde ind på at få det. Det gør man ved at annoncere hvilket (eller hvilke) spil man vil give i bytte for det. Efter en uge eller to bliver der lavet en afstemning, hvor folk kan stemme på hvilket af de spil der er budt ind med, som vil have deres interesse. Den med flest stemmer får spillet. Vinderen er så forpligtet til at starte en ny tråd, hvor folk kan byde ind.

Eksempel: F.eks. bliver Puerto Rico sat på højkant. Derefter byder Person1 ind med Stronghold. Person2 byder ind med Agricola. Person3 byder ind med Bang! Så holder vi en afstemning, og alle har lov til at stemme. Valgmulighederne vil så være:
- Stronghold
- Agricola
- Bang!
- Ingen af ovenstående
Det spil med flest stemmer vinder, og personen der har budt det vil få tilsendt Puerto Rico kvit og frit. Hvis eksempelvis det var Person1 der vandt, ville det blive sendt til Person1, og Person1 vil nu oprette en ny tråd, hvor folk kan byde ind med hvad de vil give, for at få Stronghold.

For at holde det enkelt og undgå penge-overførsler m.m. vil det altid være afsenderen der dækker forsendelsesomkostninger.

Der er ingen regler for værdien i det du byder ind med. Ingen regler for om det er nyt eller brugt. Ingen regler for om det er et eller flere spil. Der er dog regler for den efterfølgende afstemning. Du må kun stemme på et konkret spil, såfremt du kunne tænke dig selv at give et bud på det.

Da jeg "vandt" første runde, udlodder jeg derfor som lovet Dominion. Som allerede beskrevet er der spillet ca. 10 gange, så standen skulle være fin. Byd løs. Vi kører en uges tid.
Kris
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 21
Joined: Thu Dec 31, 2009 2:57 am
Favoritspil: Republic of Rome, Titan, Carcassonne
Location: Odense

Re: Pass it on- 2. runde: Dominion

Post by Kris »

Jamen så går jeg da med på "legen" og byder ind med "Jeopardy" - Den oprindelige udgave fra Danspil med navnet "Er du rigtig klog?" med klokke i stedet for buzzer-knapper.
Spillet nogle gange, men indholdet fremstår i det store og hele som nyt (Kuglepennene kunne måske udskiftes :))
Kassen er beskadiget i det ene hjørne.

- Kris
No. Not even in the face of Armageddon. Never compromise.
Zaphoddk
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 127
Joined: Sun May 25, 2008 3:18 pm
Location: Kjellerup
Has thanked: 1 time

Re: Pass it on- 2. runde: Dominion

Post by Zaphoddk »

Jeg vil gerne byde ind med "Pillars of the Earth" Det er brugt 3 gange.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Pass it on- 2. runde: Dominion

Post by Frouvne »

Så byder jeg ind med et engelsk eksemplar af Pirate's Cove, der kun har været spillet få gange og er i fin stand.
frouvne, administrator

Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Pass it on- 2. runde: Dominion

Post by Oseali »

Frouvne wrote:Så byder jeg ind med et engelsk eksemplar af Pirate's Cove, der kun har været spillet få gange og er i fin stand.
Så for dælen, hustruen har plaget længe om den, så må jeg jo kigge på hylden efter nogle spil hvis den her skulle blive valgt :D
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Pass it on- 2. runde: Dominion

Post by Frouvne »

Oseali wrote:
Frouvne wrote:Så byder jeg ind med et engelsk eksemplar af Pirate's Cove, der kun har været spillet få gange og er i fin stand.
Så for dælen, hustruen har plaget længe om den, så må jeg jo kigge på hylden efter nogle spil hvis den her skulle blive valgt :D
Nej, nej, nej! Det er da en helt forkert strategi. Hvis konen begynder at plage om spil, skal du da bruge det som løftestang til at få endnu flere spil - ikke at begynde at skaffe dig af med nogle! :shock:
frouvne, administrator

Image
Belgarath
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 91
Joined: Mon Oct 13, 2008 4:49 pm
Favoritspil: Axis & Allies, Blood Bowl +de fleste andre:-)
Location: Aalborg

Re: Pass it on- 2. runde: Dominion

Post by Belgarath »

Jamen det lyder da som en sjov ide det her og jeg kunne godt tænke mig at få fingre i dominion så derfor sætter jeg Age of Napoleon på spil. Det har været brugt en gang men fremstår ellers som nyt.

Mvh Erik
Faerun
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 32
Joined: Wed Nov 11, 2009 1:57 pm
Location: København NV

Re: Pass it on- 2. runde: Dominion

Post by Faerun »

I'm in with Candamir: the first Settlers.
It's in German, but it's almost language independant. It's in a good state, although it has some shelfwear.
Sidst spillet:

Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Pass it on- 2. runde: Dominion

Post by larkin »

Jeg smider et eksemplar af Pandemic ind i kampen. Spillet er spillet flere gange, men stadig i udemærket stand.

hep hep
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Pass it on- 2. runde: Dominion

Post by Sir William »

Jamen, har da også lige kigget på min samling over spil som ikke spilles mere.

Derfor vil jeg da gerne byde ind med Globetrotter. Det er spillet ganske få gange og er i en meget god stand.
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Pass it on- 2. runde: Dominion

Post by Foppwin »

Et det ikke tid til at sætte en afstemning i gang.
Danny

Image
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 377
Joined: Tue Jun 30, 2009 1:20 pm
Location: Frederiksberg

Re: Pass it on- 2. runde: Dominion

Post by Caniggia »

Jo, der er vel strengt taget til imorgen, men vi kan da bare gå i gang. Tvivler på, at der kommer flere bud.
Post Reply