Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 237 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Taibi »

Jeg har ihvertfald gode erfaringer med ShopUSA som jeg kun kunne ønske jeg havde fundet tidligere.

Mit "problem" med Postens gebyr er at der reelt ikke er noget alternativ - vi må jo ikke selv indfortolde som private brugere. Jeg skulle da hjertens gerne sætte mig ind i import systemet - det er altså ikke ret svært - og så selv sørge for at fortolde efter gængse regler. Jeg skulle også gerne indbetale beløbet via netbank eller hvad der nu var ret og rimeligt.

Det er et nødvendigt onde og derfor føler jeg nogen gange at jeg bliver udnyttet... uanset om det så er rigtigt eller ej - om gebyrets størrelse svarer overens med arbejdet - og ud fra ShopUSA beregningerne til eksempel - så gør det jo ikke - de leverer jo eksempelvis med Post Danmark internt i Danmark.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Tobias »

Er netop hjemvendt fra Bruxelles, hvor det er blevet til Belgisk øl, pomfritter og muslinger og så selvfølgelig en tur i den lokale brætspilsforretning.
Da priserne (og sproget) ikke pegede mod en nyerhvervelse, var jeg slukøret på vej ud, da jeg til min fryd, fik øje på Ci3 nr. 19 fra GMT. Et blad som jeg har ledt længe efter på grund a 2-player varianten til Here I Stand.
Med et smørret smil forlod jeg butikken med Ci3 #19
Image
User avatar
shh
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 64
Joined: Sun Dec 13, 2009 11:56 am
Location: Odder - Østjylland - Danmark

Re: Hvad har du købt idag?

Post by shh »

Endelig var der et dansk site der havde Roads and Boats, så det røg i indkøbskurven. Måske der var en der havde set jeg havde efterspurgt spillet et par gange herinde ;)

Udvidelsen &cetera var med i prisen, så nu ser jeg meget frem til at få min pakke ind af døren!

Har kigget på dette spil siden jeg begyndte at interessere mig for brætspil, men prisen har afholdt mig lidt. Siden har jeg ikke kunne støve det op, udover på tyske sider, som jeg ikke er helt fortrolig med at handle med, pga sproget.

Da det så dukkede op, måtte jeg jo gribe chancen ik? (selvfølgelig!)

Så nu venter jeg spændt ved postkassen ;-)
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

Når vi nu snakker told og moms, kan man jo bare prise sig lykkelig over at man ikke er i denne brasilianers situation, hvor et War of the Ring: Collector's Edition, købt fra Nexus til $472.50 inkl. forsendelse blev beskattet/momset/gebyret med $492.80 oven i. Av for hulen... :cry:
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Larsine »

Mandag var jeg en tur i Fantask for at hente min længe ventede Shadowrun 4th Edition 20th Anniversary Core Rulebook Limited Edition, og så kom jeg desuden til at købe Røven af fjerde dimension samt Ticket to Ride: Europe 1912 og Zooloretto Exotic.

Lars
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 237 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Taibi »

Jeg fik nyt med pakkeposten mandag - der var bl.a. Attandarra, Campaign Manager 2008, Fresco og lidt andet godt.

Tirsdag kom der flere pakker - Kings & Castles, Smokejumpers og Throneworld.

Der lå besked om yderligere 5 pakker i dag... det bliver spændende... :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Hvad har du købt idag?

Post by MesterLars »

Taibi wrote:Der lå besked om yderligere 5 pakker i dag... det bliver spændende... :)
Det lyder til du er kommet ud i et reelt misbrug! ;)

Fik selv fyldt lidt op med Cyclades, Carson City og Mr. Jack idag. Og en anden fra spilklubben snuppede Runewars og Warlords of Europe. Glæder mig til at få prøvet dem alle!
Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Stunke »

Fik endeligt bestilt et spil shogi og nogen ekstra brikker med simplificerede tegn på så jeg har brikker med traditionel kanji og med introduktionsanvisninger på så kæresten og andre nysgerrige også kan komme til at spille.
Jeg har haft det spil (og nefatafl) i kikkerten siden '98 hvor jeg faldt over det i en bog om gamle brætspil, men har ikke kunnet finde nogen steder hvor fragten ikke ville løbe op i tre gange mere end spillet selv kostede.

Der er et væld af brikker, brædder og muligheder derude, og jeg kan slet ikke forstå hvorfor det virker som om der er nul interesse for spillet i DK. Folk må være på skakmætningspunktet så de ikke har lyst til at udvide repertoiret, eller også har de færreste bare hørt om spillet i det hele taget.

Så skal jeg bare lige tage mig sammen og have købt et go spil (som man jo heldigvis også kan spille nefatavl på) så er jeg næsten kørende i historiens største brætspilsklassikere uden alle "De nye farverige ting". (jeg kan se at jeg har betydeligt mere impulskontrol end standard brætspilsfanatikeren, efter folks køb og salg indlæg at dømme ;) )
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Robert »

Jeg har nogle ture med arbejde til Koblenz for tiden, og fandt en spilbutik i centrum. De har 30% på alt (hvilket er fint), men er ved at lukke og alt det nye er solgt (hvilket er knap så fint).

jeg var ikke helt sikker på hvor meget kuferten kunne klare, og de tog kun kontanter, så det blev til Age of Steam i en udgave med plastictog i stedet for træbrikker, samt to små spil, som jeg ikke kender. Begge af Knizia, og ikke særlig dyre, så jeg tog chancen. Et opslag på BGG viser nu at de begge er fra 1992. Quo Vadis er formentlig ikke min foretrukne spiltype, og Atlanteonhar en ret dårlig score på BGG. Men de skal i hvert fald undersøges. EUR 45 for det hele er helt klart brugbart.

Quo Vadis havde tyske regler, så jeg må på jagt efter nogle engelske regler. De er ikke umiddelbart lette at finde.

De havde også Revolution: The Dutch Revolt 1568-1648 med engelske komponenter, men det tager 4-8 timer. Det så godt nok interessant ud.

Og Tempus af Martin Wallace - kombinationen af civilisationsspil og Wallace er fristende - men det har åbenbart kort med tysk tekst. Der var andre der så interesante ud - jeg håber at de stadig har åbent når jeg skal derned igen om ca. 2 uger.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mik »

Robert wrote:Quo Vadis havde tyske regler, så jeg må på jagt efter nogle engelske regler. De er ikke umiddelbart lette at finde.
Findes ellers på BGG
Det er et klassisk Knizia, oprindelig udgivet af Hans im Glück, fra de 'gode gamle dage' da Knizia lavede interessante spil.
De havde også Revolution: The Dutch Revolt 1568-1648 med engelske komponenter, men det tager 4-8 timer. Det så godt nok interessant ud.
Tja. Det er Francis Treshams (1830, Civilization) sidste store spil, som han skulle have udgivet i 80'erne, men det blev først udgivet da Phalanx lagde penge ud. Det var desværre mindst 10 år for sent.
Og Tempus af Martin Wallace - kombinationen af civilisationsspil og Wallace er fristende - men det har åbenbart kort med tysk tekst.
Fordelen med den tyske tekst er at den trods alt kan læses!
Café Games udgaven blev trykt i Kina, og malingen skaller af brikkerne.
Så jeg har en næsten ubrugt udgave med temmelig mange fine HVIDE brikker.
Heldigvis er spillet ikke blandt Martins bedste, så jeg ser ingen grund til at ofre penge på en erstatning.
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Robert »

Mik wrote:
Robert wrote:Quo Vadis havde tyske regler, så jeg må på jagt efter nogle engelske regler. De er ikke umiddelbart lette at finde.
Findes ellers på BGG
Tak. Jeg havde faktisk kigget der - men overså dem tydeligvis.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jesper »

Lemmings kom med posten fra GMT og USA i forgårs. Jeg glæder mig til at se om det kan slå Pony Express af banen som familiespil.
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Andrea »

Vi trængte til lidt nyt på hylderne - især på fillerfronten - så i dag modtog jeg Keltis, kortudgaven, fra Amazon.de
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Stony »

Så ankom mit eksemplar af Merchant of Venus. Nu må jeg se hvornår jeg får det på bordet. Det bliver desværre næppe de førstkommende uger.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Gunness »

Stony wrote:Så ankom mit eksemplar af Merchant of Venus. Nu må jeg se hvornår jeg får det på bordet. Det bliver desværre næppe de førstkommende uger.
Hehe, jeg købte det på vegne af herr Frouvne for et par år siden, og det har han vist ikke fået prøvet endnu. Men I kan jo lave en fælles aftale...
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Post Reply