Julekalender og quiz 2006
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Åh, Allan, nu hvor denne tråd alligevel ikke længere er på rette vej, så ...
Hvad kan andre, der ikke nåede dertil, hvor Andrea står - altså udnævnt som supergeek og med en selverkendelse, der er til at leve med i form af fighter ånd - så konkludere ... nå frem til af selverkendelse?
Næh, når det kommer til selverkendelse, så var Stonys quiz godt nok bedre man kunne let kende forskel på stærke og svage sider i den quiz: det man ved og det man må google sig til!
Hvad kan andre, der ikke nåede dertil, hvor Andrea står - altså udnævnt som supergeek og med en selverkendelse, der er til at leve med i form af fighter ånd - så konkludere ... nå frem til af selverkendelse?
Næh, når det kommer til selverkendelse, så var Stonys quiz godt nok bedre man kunne let kende forskel på stærke og svage sider i den quiz: det man ved og det man må google sig til!
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 543 times
- Been thanked: 770 times
Da folk var så forbistrede gode til at gætte illustrationerne, valgte jeg undervejs at producere nogle nye billeder af lidt større sværhedsgrad for at få skabt lidt spredning i feltet. Det lykkedes... til sidst!
Nedenfor er de illustrationer, der aldrig blev brugt.
Er der nogle friske bud på:
a) hvilke spil illustrationerne kommer fra?
b) hvilke jeg havde tænkt som af henholdsvis almindelig sværhedsgrad og høj sværhedsgrad?
(Bemærk at nummer 9 er produceret på baggrund af et udsnit til en forsideillustration!)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
Nedenfor er de illustrationer, der aldrig blev brugt.
Er der nogle friske bud på:
a) hvilke spil illustrationerne kommer fra?
b) hvilke jeg havde tænkt som af henholdsvis almindelig sværhedsgrad og høj sværhedsgrad?
(Bemærk at nummer 9 er produceret på baggrund af et udsnit til en forsideillustration!)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
frouvne, administrator
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 87 times
1. Arkham Horror ? (høj)
2. Age of Steam (alm.)
3. Taj Mahal (alm.)
4. ? (høj!)
5. Twilight Struggle (høj)
6. Rocketville (alm.)
7. Rommel in the Desert (høj)
8. Commands & Colors: Ancients (alm.)
9. Puerto Rico (alm., det er sgu det rene kunst! )
10. Twilight Imperium 3rd ed. (alm.)
11. Caylus (alm.)
12. Torres (høj)
2. Age of Steam (alm.)
3. Taj Mahal (alm.)
4. ? (høj!)
6. Rocketville (alm.)
11. Caylus (alm.)
12. Torres (høj)
What are you, like 80?
Senest købt: Burning Banners, Seaside, Sail, Cascadero
Senest købt: Burning Banners, Seaside, Sail, Cascadero
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 161 times
- Been thanked: 157 times
Jep, 1. må være Arkham. 4'eren er jeg også i tvivl om.
Mht. sværhedsgrad afhænger det vel også af, hvor kendt spillet er? Rocketville er let at genkende, men er ikke så kendt igen (og hører måske derfor til høj sværhedsgrad?). Torres vil jeg mene hører til den alm. 7 muligvis til høj sværhedsgrad.
Mht. sværhedsgrad afhænger det vel også af, hvor kendt spillet er? Rocketville er let at genkende, men er ikke så kendt igen (og hører måske derfor til høj sværhedsgrad?). Torres vil jeg mene hører til den alm. 7 muligvis til høj sværhedsgrad.
Nu ikke så flabet, Allan!Hvem skulle have troet, at det i virkeligheden var en quiz, vis formål det var at producere selvindsigt hos deltagerne!?
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 87 times
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Wow, klarede du de 11 på under ti minutter?! Det glæder mig i bund og grund, da jeg frygtede at nogle brugte halve og måske endog hele timer på de enkelte opgaver... men det var der måske også nogle, der gjorde?!Jens_Hoppe wrote:1. Arkham Horror ? (høj)
2. Age of Steam (alm.)
3. Taj Mahal (alm.)
4. ? (høj!)
6. Rocketville (alm.)
11. Caylus (alm.)
12. Torres (høj)
frouvne, administrator
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Angående din vurdering af sværhedsgraden stemmer den meget godt overens med min egen.Jens_Hoppe wrote:1. Arkham Horror ? (høj)
2. Age of Steam (alm.)
3. Taj Mahal (alm.)
4. ? (høj!)
6. Rocketville (alm.)
11. Caylus (alm.)
12. Torres (høj)
frouvne, administrator
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Det fik jeg aldrig kommenteret, men du har fuldkommen ret, Andrea, Rocketville er tiltænkt som værende af relativt høj sværhedsgrad. Det blev eksponeret voldsomt en meget kort overgang og så har jeg ikke hørt mere (godt) om det. Torres blev lavet i første gang, hvilket vil sige det var tiltænkt samme sværhedsgrad som de øvrige (=almindelig).Andrea wrote:[...] Mht. sværhedsgrad afhænger det vel også af, hvor kendt spillet er? Rocketville er let at genkende, men er ikke så kendt igen (og hører måske derfor til høj sværhedsgrad?). Torres vil jeg mene hører til den alm. [...]
Last edited by Frouvne on Thu Dec 28, 2006 12:47 am, edited 1 time in total.
frouvne, administrator