Fantastiske film...

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9205
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Fantastiske film...

Post by Stony »

I disse julegave-tider (og mandel-gave og rafle-gave for dem der praktsiserer den slags) tænkte jeg at det kunne være en gode ide at vende emnet "Fantastiske film". En eller anden film du ønsker alle ville se. Gerne en der stikker en lille smule af, så vi ikke snakker om biograf-blockbusters som har vundet fyrre Oscars. Det kunne jo både være en anbefaling, og samtidig en mulig gave-idé.
Last edited by Stony on Sat Nov 24, 2012 9:40 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9205
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Fantastiske film...

Post by Stony »

Jeg lægger gerne selv ud. Det bliver en film i "Feel good" kategorien. Jeg så for nogle år siden "Nu eller Aldrig" / "The Bucket List".

Image

To mænd får en diagnose på at de er død-syge. De kender ikke hinanden men havner på samme hospitalsstue. De har hver deres måde at tackle den svære situation på, men finder sammen i en fælles "Bucket List". Altså ting du gerne vil nå at gøre inden du dør. Det er en film man bliver i godt humør af, selv om den berører nogle tunge emner. Absolut seværdig.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Fantastiske film...

Post by Sir William »

Så vil jeg gerne bidrage med "Flypaper" fra 2011 med McDreamy (Patrick Dempsey) og Ashley Judd.

Går ud på, at der i den samme bank på samme tid sker 2 bankrøverier, det ene team er nogle højteknologiske røvere og de andre nogle "Dumb ass" røvere. Rigtig sjov forvekslingskomedie med en noget interessant udvikling undervejs som både vækker latter og trigger ens lyst til deduktion.

Prismæssigt købte jeg den til 25 kr., da det var en tidligere udlejningsfilm.

Ellers er der "Battle Royale" fra 2000 som er en japansk klassiker, om nogle børn som bliver sat af på en ø, får hver en rygsæk og så beskeden om, at det kun er den sidste overlevende der kommer bort fra øen.
User avatar
Allan Jacobsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 200
Joined: Wed Dec 16, 2009 6:50 pm

Re: Fantastiske film...

Post by Allan Jacobsen »

UH! Der er mange fantastiske film, man kan ønske sig :) - har en top250 liste, hvor man kan finde inspiration...efter min mening er disse de 250 bedste film, der er lavet: http://allanfjord.dk/top250.html

Men The Godfather Trilogy er vel et godt sted at starte.
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Fantastiske film...

Post by jondifool »

Jamen så vil jeg godt byde ind med "verdens bedste tegnefilm"

"the secrets of kells," https://www.youtube.com/watch?v=tMPhHTtKZ8Q

den kommer så på dansk i biograferne nu pr 1 december med den lidt tåbelige titel " brendon og hemmelighedernes bog"

den vandt ikke en osker i 2008-9 stykker men blev nomineret.

Selvom den sælges som en børnefilm så holder den fint hvis ikke bedre som voksen film.

jeg har set den 10+ gange og er stadig ikke færdig med den.
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3963
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 145 times
Been thanked: 138 times

Re: Fantastiske film...

Post by Andrea »

De fleste af de film, jeg ser, er nok 'for kendte' til at komme på listen, men jeg vil da foreslå Stardust, som er en glimrende, hyggelig fantasyfilm - den er smuk, sjov og har en del feel good-stemning.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Fantastiske film...

Post by Mik »

Jeg vil gerne slå et slag for Ettore Scolas film Le Bal fra 1983. Men fåes ikke i Danmark, så du skal ud på internettet. Til gengæld er det en ren stumfilm, så der er ingen sprogvanskeligheder (ja, på trods af hårdnakkede påstande var The Artist langtfra den første moderne stumflm).

Plottet er simpelt: man følger livet på en Parisisk bar fra mellemkrigstiden i 30'erne over tyskernes indtog i 40'ere til rock'n'roll i 50'erne, ballroom i 60'erne og til en kortvarig tilværelse med disco inden stedet må lukke i 1983.

Et forunderlig studie i menneskeskæbner, spillet emminent af et lille emsemble, som spiller de samme karaktertyper (eller det helt modsatte) igennem tiden. Naturligvis fyldt med fantastisk musik igennem 5 årtier, og altsammen udtrykt igennem mimik og dans.
Image
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Fantastiske film...

Post by netsapiens »

Et lille udsnit af film som man med rimelige odds kan antage at folk ikke har set, men de burde:

A Scanner Darkly - Philip K Dick historie hvor Richard Linklater går all-in på det visuelle
Jiro Dreams of Sushi - Dokumentar der omhandler glæden ved sit arbejde og søgen efter det perfekte
Strings - Dansk dukkefilm som af en eller anden grund er fløjet under de flestes radar, måske fordi den er så anderledes
The Raid: Redemption - Fordi det er en REN actionfilm. Og det skaber noget helt unikt, når volden bliver selve fortællingen. Og så er den indonesisk
What About Dick - Eric Idles "once in a lifetime comedy event". Hvis det her cast ikke kan overbevise dig, så er der intet jeg kan skrive, som kan.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Fantastiske film...

Post by Mik »

netsapiens wrote:What About Dick - Eric Idles "once in a lifetime comedy event".
Men en noget besværlig gave - eftersom du ikke har lov til forære filen væk efter at du har downloaded den!
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Fantastiske film...

Post by netsapiens »

Mik wrote:
netsapiens wrote:What About Dick - Eric Idles "once in a lifetime comedy event".
Men en noget besværlig gave - eftersom du ikke har lov til forære filen væk efter at du har downloaded den!
kniber det lidt med læsningen der gamle jas? :wink:
You can buy the show just for yourself, for yourself and a group of friends - or just buy gift copies.
Prøv at klikke her, og gå på dropdown listen og vælg eksempelvis "Someone Else" .. eller sågar: "me and others".
Hvor meget nemmere skal det være? (man får sågar rabat hvis man køber mere end én)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Fantastiske film...

Post by Robert »

Hvis man er til Star Trek, så er Star Wreck In the Pirkinning et meget underholdende must see.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Fantastiske film...

Post by Mik »

netsapiens wrote:kniber det lidt med læsningen der gamle jas? :wink:
Tydeligvis!
Jeg er god til at læse 'det med småt' - men der er aldrig nogen der har fortalt mig at det også er vigtigt at læse det der står med mega-stort!
:oops:
Image
Post Reply