HBO nordic, Netflix, Youbio eller noget 4.

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

HBO nordic, Netflix, Youbio eller noget 4.

Post by Sir William »

Der kommer jo inden for den næremste tid en masse smarte produkter, hvor vi som forbrugere vil kunne se både film, serier og programmer når det passer os.

Har selv fået 7 måneders abonnement til HBO nordic da jeg købte min tablet, men har faktisk mistet meget overblikket over hvad der er bedst i udbud af film/serier, billedekvalitet og kvalitet generelt.

Prisen er jo nogenlunde den samme for alle produkterne.

Så ville høre hvad hver især har erfaret og hvad I vil vælge eller hvad I har prøvet?
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: HBO nordic, Netflix, Youbio eller noget 4.

Post by Mik »

Tja, jeg har jo haft kabelnet siden begyndelsen af 90'erne. Så jeg er på YouSee og Cinema, som jo netop i denne uge åbner op for YouBio, som netop lanceres for at tage konkurrencen op med NetFlix og HBO Nordic. Eftersom YouBio også vill have adgang HBOs serier, så bliver jeg nok hængende der.
Image
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: HBO nordic, Netflix, Youbio eller noget 4.

Post by MesterLars »

Ved ikke lige hvad jeg gør... hvis jeg gør noget

Men hvis man har mod på det kommer denne her nylige podcast meget godt rundt om emnerne og teknikken.
http://arkiv.radio24syv.dk/video/726403 ... ge-44-2012
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: HBO nordic, Netflix, Youbio eller noget 4.

Post by netsapiens »

Jeg kører netflix i US udgaven, og nyder godt af den næsten dagligt.

Min to-watch liste vokser hurtigere end jeg kan tømme den, og jeg har mindst 20 sæsoner af diverse serier jeg mangler at se igennem. Så jeg gider ikke engang skifte til den danske, før deres udvalg er vokset. Overvejer HBO en smule...en smule :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: HBO nordic, Netflix, Youbio eller noget 4.

Post by Sir William »

Mik wrote:Tja, jeg har jo haft kabelnet siden begyndelsen af 90'erne. Så jeg er på YouSee og Cinema, som jo netop i denne uge åbner op for YouBio, som netop lanceres for at tage konkurrencen op med NetFlix og HBO Nordic. Eftersom YouBio også vill have adgang HBOs serier, så bliver jeg nok hængende der.
Så du siger, at Youbio faktisk vil tilbyde det som HBO Nordic også tilbyder?

Når du har haft mulighed for at vurdere kvaliteten af Youbio, kan du så ikke lige give et hint om hvad man får og hvor godt det er? Hørte at selve billedekvaliteten af Youbio skulle overgå Netflix.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: HBO nordic, Netflix, Youbio eller noget 4.

Post by Mik »

Altså, nu ved jeg ikke lige helt hvornår jeg rent faktisk hopper på vognen. Det er begrænset hvor meget jeg har brugt Cinema, som trods alt har fungeret fint i mange år. Men jeg forventer da at kvaliteten vil være den samme, og jeg har hverken problemer på TVet eller på laptoppen mht. TV-udsendelser (gider ikke se film på computer).

Mht YouBio kan jeg kun henvise til deres salgsmateriale:

Code: Select all

3000 katalog film og 1000 tv-serieafsnit med særligt fokus på dansk indhold. 
Indholdet vil vokse på sigt
Nyere film og tv-serier gennem C More, som har rettigheder til b.la. tv-serier fra HBO og nye spillefilm
Nyere serier såsom Game of Thrones sæson 2, True Blood og mange flere
Jeg formoder at HBO Nordic naturligvis vil have hele HBO-kataloget, så det kan da godt være at Telenor = Canal Digital = C-More og YouBio (TDC) vil mangle noget. Men de reklamerer da med "HBO-serier få dage efter premieren i USA".

Bemærk venligst at jeg ikke har nogen ide om hvad der bedst/billigst.
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3963
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 145 times
Been thanked: 138 times

Re: HBO nordic, Netflix, Youbio eller noget 4.

Post by Andrea »

Jeg skal have HBO Nordic.

... altså når de får taget sig sammen og lanceret det :shock:

Indtil laver jeg noget så gammeldags som at læse bøger og se dvd'er ;)


... selvom jeg har været fristet af Netflix - jeg synes, deres udvalg er bedre, end hvad stemningen i medierne har lagt op til...
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: HBO nordic, Netflix, Youbio eller noget 4.

Post by pytman »

Jeg er hoppet på Netflix, og når HBO for nosset sig sammen tvivler jeg på om jeg vil gøre brug af deres service lige med det samme.. De har ik frigivet hvad der vil blive tilgængeligt via den nordiske udgave og samtidig har de 6 måneders bindings periode.. Så med tiden måske, men indtil nu er Netflix helt fin for mig :D..
Image
Post Reply