Hvilken tablet?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvilken tablet?

Post by Mik »

Robert wrote:Mik. har du et link til den hjælpeside? Jeg kan ikke finde den info på dr.dk. Jeg har installeret Adobe Flash Player 11.
Jeg bruger IE8 og udsendelsen starter automatisk blot jeg åbner siden.
Allernederst er der en sort bjælke hvor der står "HJÆLP" i høje side (før kontakt-linket).
På hjælpesiden (dr.dk/hjælp) er der en menu øverst til venstre.
Her kan man hente al relevant software til brug for DR's udsendelser.
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvilken tablet?

Post by Robert »

Mik, den side indeholder software til PC, ikke til an Android tablet. Det virker fint på min PC.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 23 times
Been thanked: 84 times

Re: Hvilken tablet?

Post by Jens_Hoppe »

Robert wrote:
Jens_Hoppe wrote:
Robert wrote:Efter megen overvejelse har jeg købt en Asus TF700T. So far so good.

MEN - jeg har opdaget et problem. Den kan ikke streame DR's udsendelser, f.eks. http://www.dr.dk/TV/se/so-ein-ding/so-ein-ding-24
Der mangler sikkert et eller andet i opsætningen.

Er der een af jer der kan fortælle mig hvad jeg skal installere?
Når jeg følger dit link på min tablet, er afspilningsvinduet bare sort. Men på DR's tilsvarende mobiludgave af siden (som jeg fik et link til i toppen af siden) virker videoen... Er det anderledes hos dig?
Jeg ser ikke noget link til en mobilside.
Bare fordi jeg er nysgerrig, hvad sker der hvis du følger det mobillink jeg angav ovenfor?
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvilken tablet?

Post by Robert »

Jens_Hoppe wrote:Bare fordi jeg er nysgerrig, hvad sker der hvis du følger det mobillink jeg angav ovenfor?
Det hjælper ikke.
Jeg kan godt få den til at streame live fra DR (http://www.dr.dk/TV/live/dr1), men den vil ikke vise gamle udsendelser, f.eks. http://www.dr.dk/TV/se/doctor-who/doctor-who-25
Jeg har fundet er forum her, som forhåbentlig kan give mig et svar.

Sir William har fortalt mig at hans Samsung Galaxy Note har samme problem.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Mads321
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Tue Jul 17, 2012 12:11 pm
Location: Aarhus

Re: Hvilken tablet?

Post by Mads321 »

Prøv evt. at installere XBMC - det er et mediecenter program, som er gratis. Jeg ved, at man kan se dr igennem det på pc. Måske det kan gøres på Android også. Der skulle i hvert fald være de rigtige codecs osv i selve programmet.

Det burde være et forsøg værd.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvilken tablet?

Post by Robert »

Mads321 wrote:Prøv evt. at installere XBMC - det er et mediecenter program, som er gratis. Jeg ved, at man kan se dr igennem det på pc. Måske det kan gøres på Android også. Der skulle i hvert fald være de rigtige codecs osv i selve programmet.

Det burde være et forsøg værd.
Den er ikke sådan lige til at finde. I hvert fald ikke på Google Play. Der kommer alle mulige tilføjelser til xmbc op når jeg søger på den, men ikke xmbc selv. Jeg fandt deres hjemmeside, men den stabile version (11) ser ikke ud til at have en android variant på download siden.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvilken tablet?

Post by Robert »

Robert wrote:
Jens_Hoppe wrote:Bare fordi jeg er nysgerrig, hvad sker der hvis du følger det mobillink jeg angav ovenfor?
Det hjælper ikke.
Linket til mobilsiden var lidt svært at finde, og jeg troede jeg havde været der. Det virker fint derinde.

Jeg skrev til DR og fik at vide at de arbejder på at få det op at køre for android udenfor mobilsiden.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply