hvad vil du gerne spille som IKKE er "opdaget" på GG?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

hvad vil du gerne spille som IKKE er "opdaget" på GG?

Post by netsapiens »

Simple "regler":

Find et spil på BGG, som du har et ønske om at spille, men som indtil nu, slet ikke er nævnt på German Games forum. Dette kan efterprøves med den simple søgefunktion lige deroppe til højre. :)

For mig selv går prisen til Libertalia som ser ud til at have et fremragende gennemsyret tema, være stærkt taktisk, og samtidig have den meget kraftige spillerintakton som jeg værdsætter så meget.
Det står meget højt på min "want to play"
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: hvad vil du gerne spille som IKKE er "opdaget" på GG?

Post by digter »

X2 på Libertalia, selvom jeg er blevet lidt mere skeptisk på det sidste.

Et andet spil skulle være CO2
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: hvad vil du gerne spille som IKKE er "opdaget" på GG?

Post by Mik »

Det er da for nemt - det er jo blot at tage et kig henover spilsamlingen.

Lad mig starte med bogstav A:

Anno 1452
Air Baron
Autoscooter
Ave
Image
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: hvad vil du gerne spille som IKKE er "opdaget" på GG?

Post by jondifool »

Mik wrote:Det er da for nemt - det er jo blot at tage et kig henover spilsamlingen.

Lad mig starte med bogstav A:
i dit tilfælde vil jeg foreslå at tilføje den ekstra regel at vælge det spil du har mest lyst til at spille !
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: hvad vil du gerne spille som IKKE er "opdaget" på GG?

Post by Mik »

Men det vil jo være umuligt!
Jeg har mest lyst til at spille alle de mange spil jeg købte i Essen, og som endnu ikke har været på bordet.
Men dem har jeg jo alle nævnt i min oversigt over hvad jeg havde med hjem fra Essen.

Catch 22 :twisted:

Så jeg tillader mig at bryde reglen om at titlen ikke må kunne søges, og nævner

Al Rashid
Asgard

for nu igen at blive ved det første bogstav...
Image
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: hvad vil du gerne spille som IKKE er "opdaget" på GG?

Post by jondifool »

Det er sjovt at du ikke tog hintet mik.... for det er jo relativt uinteressant for mig at vide hvor mange og hvilke spil du kunne tænke dig at spille der begynder med A, derimod sætter jeg stor pris på at høre om de spil du har størst forventning til lige nu. Noget der får mig på bgg og tjekke dem ud. I den sammenhæng synes jeg at OP's post er et rigtigt godt initiativ.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14684
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: hvad vil du gerne spille som IKKE er "opdaget" på GG?

Post by Frouvne »

Et spil, der ikke er blevet nævnt, jeg virkelig godt kunne tænke mig at prøve er Terrain Vague. Der er tre gode grunde til at jeg rigtig gerne ville have fingrene i det: dels er det meget inspireret af Full Metal Planete, som jeg godt kan lide, dels har det et fint og originalt tema med små ungdomsbander, der slås imod hinanden og endelig - og bestemt ikke mindst betydende - er det illustreret af tegneserie-tegneren Jacques Tardi.
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: hvad vil du gerne spille som IKKE er "opdaget" på GG?

Post by netsapiens »

Jeg har også siden jeg så en præsentation på bgg af hele Tempest konceptet fra AEG faktisk været overraskende tændt på hele serien. Her på GG har Love Letter jo fået sin del af (ahem) kærlighed, men der er ikke en eneste reference til Courtier, Dominare og Mercante, og jeg synes faktisk alle tre virker overordentligt interessante rent spilmæssigt.

Som koncept, hvor designere har mulighed for at tematisere deres spil ind i en eksisterende verden, så er jeg også meget spændt på hvad 2013 bringer for Tempest.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: hvad vil du gerne spille som IKKE er "opdaget" på GG?

Post by Mik »

jondifool wrote:Det er sjovt at du ikke tog hintet mik.... for det er jo relativt uinteressant for mig at vide hvor mange og hvilke spil du kunne tænke dig at spille der begynder med A, derimod sætter jeg stor pris på at høre om de spil du har størst forventning til lige nu.
Jamen, det er jo netop Al Rashid, som jeg glæder mig meget til at spille på tirsdag!
Image
Post Reply