De sørgelige rester...

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: De sørgelige rester...

Post by Mik »

Jesper Amstrup wrote:Men hvorfor kan udgivere dog ikke bare enes om at lave 3-4 størrelser spil. Så ville det ikke have taget flere dage.
Hvis du nu bare selv kunne nøjes med 3-4 spil, så ville det være endnu lettere! :wink:
Image
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Re: De sørgelige rester...

Post by Jesper Amstrup »

Larsine wrote:HVor meget er det i tal?

Antal spil?
Antal udvidelser?
Der er 502 i alt, heraf 122 udvidelser. Det snyder lidt, da nogle spil ligger i stuen ovenpå, og et par stykker er udlånt. De fleste udvidelser ligger i kassen til grundspillet, men der er også nogle tomme kasser fra udvidelserne, for at få puslespillet til at passe.

Inden jeg købte reolerne, målte jeg 60-70 spil af de mest almindelige typer. En gennemsnitskasse måler 7,27 cm. Hylderne er 76 og 36 cm brede, så i teorien kan der være 10 spil på de brede sektioner og 5 i den smalle. I virkeligheden kan der være flere spil, da der er en del spil der er smallere, og ikke mange der er bredere end gennemsnittet på dem jeg målte. Kosmos 2 spiller og kortspil i små æsker, er selvfølgelig i en katagori for sig selv.

Spillene rager ud over hyldekanten, men det er med vilje. De gamle reoler jeg havde var meget dybe, og umulige at holde oprden på. Nu er spillene også lettere at hive ud, fordi man lettere kan tage fat i top og bund.
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Re: De sørgelige rester...

Post by Jesper Amstrup »

Mik wrote:
Jesper Amstrup wrote:Men hvorfor kan udgivere dog ikke bare enes om at lave 3-4 størrelser spil. Så ville det ikke have taget flere dage.
Hvis du nu bare selv kunne nøjes med 3-4 spil, så ville det være endnu lettere! :wink:
Blasfemi
StormP
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 105
Joined: Wed Nov 02, 2011 12:06 pm
Location: Svendborg

Re: De sørgelige rester...

Post by StormP »

Jesper Amstrup wrote:
StormP wrote:Hvilke reoler bruger du? :)
Det billgste bras jeg kunne finde ;)

Billy fra Ikea
Takker - om ikke andet, så ser de da fine ud, til formålet, med den næsten ikke eksisterende spildplads :)
Søger: The Palaces of Carrara (Eng. udgave), Yedo (Eng. udgave)
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: De sørgelige rester...

Post by Mik »

StormP wrote:om ikke andet, så ser de da fine ud, til formålet, med den næsten ikke eksisterende spildplads :)
Det gælder vel alle reoler? De er beregnet til at opbevare bøger, og findes derfor normalt i to dybder: 30 cm og 40 cm.
Da de fleste mennesker foretrækker at købe spil i bogreol-format så har de fleste forlag også indrettet deres spilformater til denne størrelse:
30 cm: alea, Hans im Glück, Bezier, Winning Moves, Treefrog, CGE, Lookout, Mayfair osv
40 cm: Kosmos, Fantasy Flight, Days of Wonder, Queen, What's Your Game osv.

Så er der naturligvis de store formater: Amigo, 2F, Avalon Hill osv., samt de små spil, men de må placeres oven på reolen eller i opdelte reoler.

Selv har jeg alle mine reoler i 40 cm, og hulrummet bag de almindelige bogformat spil er så fyldt ud med alle de små kortspil og lignende.
Image
Post Reply