Hvis man ved hvilket spil man er ude efter, er det let at finde det i en alfabetisk liste, eller via en søgning. Hvis man ikke ved hvad man leder efter, traver man alligevel det hele igennem, og så er det irriterende at se hver enkelt kategori. At inddele spillene er efter min mening spildt arbejde. Det værste er dog kategorier der er tomme, eller kun indeholde nogle få spil. Hver gang man skal klikke, risikerer du at miste et salg. Jo mere der er på en side uden man skal klikke, jo mere kan man blive fristet til at købe.
Du kender det sikkert selv. Du har søgt efter et eller andet på Google, og klikker på det første søgeresultat. Hvis det du leder efter ikke springer lige ud i ansigtet på dig, klikker du på tilbageknappen, og prøver det næste resultat. Jeg er klar over at folk måke bliver længere på dine sider, end hvis de søger information om Mads Mikkelsen nye kæreste (hvis han da har fået sådan en), men chancen for et mersalg bliver mindre, des mere man skal klikke. På min egen hjemmeside gør jeg hvad jeg kan for at folk ser det de skal med det samme, men bounce raten (folk der forsvinder med det samme igen) er alligevel temmelig stor. Sådan er det jo, men selv små ændringer giver store resultater. En overgang så de fleste ikke mere end en enkelt side, men med et par små ændringer, kom gennemsnittet op på over 4 sider - og det er stort set alle dem der er
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
En anden ting jeg finder irriterende, og får mig til at tænke "nu prøver de at tage røven på mig", er før og/eller normalpriser. Hvis man er sikker på at man har en skarp pris, er der ingen grund til at belære folk om det. I mine øjne ser det bedre ud at skilte med prisen og ikke andet. Det giver også mindre rod, og mindre (hvad jeg synes er) overflødigt fyld på siden. Hvis man har en god pris, skal folk nok opdage det. Folk shopper alligevel efter det bedste tilbud, og det er let at finde ud af hvor varerne er billigst. Hvis man ikke er billigst, skal man have andre ting at byde på. Hvad jeg sætter pris på, ja... det er jo lige her
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Hvis en vare er nedsat, giver det en bedre estetik at skrive hvad prisen er, og ikke bruge en procentsats. Jeg ved godt at det er lettere, men det ser altså grimt ud at 6 Nimmt koster 71,10.
Hvis din shopsoftwarehar muligheden, ville det være rart med en knap som man kan trykke på, og kun se varer der er på lager. Jeg HADER at finde noget på en side, tænke HAPS... for derefter at finde ud at at varen ikke er på lager. Det er nok til at jeg ikke gider trave gennem hele shoppen, og lægge en stor ordre.
Når man kommer ind på siden er det første man skal se nogle produkter. Det er fint at der er en (lige PT lang) velkomsthilsen, men hvis det er muligt skal der gerne nogle produkter i fjæset af folk, inden den lange tekst - som de færreste gider at læse
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
I menuen i toppen burde du lave et par links "Kortspil" og "Brætspil", som linker til listerne med alle spil. Det er det første sted folk kigger, og som det ser ud nu, er forside, blog og handelsbetingelser det første man får øje på - ikke noget der fordrer en kæmpe indkøbskurv. Apropos bloggen, burde du flytte den lange tekst fra forsiden af shoppen til bloggen (som godt må ligne designet på shoppen en anelse mere), og linke til den fra forsiden - f.eks. med teksten Boardgamer.dk er tilbage - og ikke meget andet. Skriv om de 10% rabat på bloggen - det er noget Google kan lide
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Søgningen virker ikke. Hvis jeg f.eks. søger på "king" finder den ikke noget, selvom King of Tokyo er i shoppen.
Og til sidst en lille kæphest mere, og muligvis flueknepperi. Under kontakt skriver du "Fra klokken 15:00 – 20:00 (Udenfor denne tid kan der indtales besked, som vi svarer på hurtigst muligt)". Du må gerne skrive jeg. Det er ikke sikkert du eller andre tænker over det, men når jeg ser en shop som med stor sandsynlighed er et enkeltmandsforetagende, skurrer det i mine ører (øjne?) man man omtaler sig selv som vi. Det er kun dronningen der gør det
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Med telefontid efter normal arbejdstid, er der ganske givet ikke en masse ansatte til at tage telefonen. Der er enkelte der måske vil påstå at det fremstår mere professionelt, men på mig virker det lige modsat. Det må meget gerne være dig som person man handler med, og ikke et af de onde onde upersonlige firmaer, men dig.
Det er selvfølgelig boardgamer.dk man handler med, men det må gerne skinne igennem at du er boardgamer.dk - det må også gerne skinne igennem på bloggen. Skriv på den i jeg form, og gerne lidt personligt - selvfølgelig spilrelateret som (selvfølgelig kun gode) meninger om spil, og andre ting som man ellers ikke hører om i forbindelse med shoppen - igen... Google kan lide det.
Nå... jeg kunne blive ved længe, men jeg er vist ved at løbe tør for plads. Derfor kan jeg heller ikke få nævnt alle de gode ting der er, som beskrivelserne, store billeder når man klikke på dem (og ikke bare en popup med samme størrelse), at ting bliver lagt i kurven uden man bliver sendt til en ny side, osv. Det er jo også bare ros, og ikke spor konstruktivt
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Det hele lyder farligt negativt, men det er bare for at hjælpe lidt
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nu har jeg nævnt Google et par gange, og de kommer også her på forumet. Når du har læst (og gerne rettet dig efter) mit indlæg, korter jeg det gerne ned, og sletter noget hvis du ikke gider at folk finder det hvis de laver en søgning på boardgamer.dk
Desværre kommer jeg ikke til at handle på boardgamer.dk lige med det samme. Jeg har lavet en (ikke særligt) hemmelig pagt med Rune om at det er forbudt at købe flere spil før d. 24. oktober.
Med venlig hilsen
Jesper