Spillemåtter med hexes

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Spillemåtter med hexes

Post by BlueSwan »

Vil gerne have en spillemåtte af en art. Allerhelst en med hexes, der kan bruges som underlag til Eclipse. Det lader til at de steder der omtales på BGG alle er amerikanske. Er der nogen herinde der har kendskab til europæiske producenter af den slags?
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9205
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Spillemåtter med hexes

Post by Stony »

Jeg er nysgerrig efter hvilken funktion det skal tjene? For at dække over den spraglede dug der ligger under brikkerne?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Spillemåtter med hexes

Post by Brichs »

Jeg har selv en vinyldug med Hexes, fra Chessex - købt i Faraos - men jeg har aldrig set en med store nok hexes til Eclipse...
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Spillemåtter med hexes

Post by BlueSwan »

Stony wrote:Jeg er nysgerrig efter hvilken funktion det skal tjene? For at dække over den spraglede dug der ligger under brikkerne?
Mest så hexes ikke placeres i intetheden. I Eclipse placeres hexes ikke fra start af i umiddelbar sammenhæng med hinanden.

Og så ser det bare fedt ud med løsninger som denne: http://files.boardgamegeek.com/file/dow ... i(PJP).jpg?
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9205
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Spillemåtter med hexes

Post by Stony »

Fair nok. Det er altså mest for at "pimpe" spillet? (Jeg kan ikke forestille mig at det er et reelt problem, om man måske er nødt til at tilpasse startlokationerne en smule, efterhånden som de får forbindelse til de øvrige lokationer.)

Jo, det ser da cool ud, men jeg kan ikke lade være med at tænke på det upraktiske i at have spille-måtter til et specifikt spil (idet tema og tile-størrelse næppe passer på ret mange andre spil) som man så også skal finde plads til. Det vil i hvert fald hurtigt løbe op, hvis der er flere spil der skal have samme tur. Men hvis det er noget man vil dyrke og gerne vil gøre lidt ekstra ud af, vil det da være en fin lille tilføjelse.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Spillemåtter med hexes

Post by Mik »

BlueSwan wrote:Og så ser det bare fedt ud med løsninger som denne: http://files.boardgamegeek.com/file/dow ... i(PJP).jpg?
Men det er jo (ifølge overskriften) en PAY mat - så den lyder rigtig dyr :lol:

Men filen ser ud til at kunne printes ud hos et printer-firma, så du kunne få den printet ud på plast.
Alternativt kan samme foto trykkes på kanvas hos www.zazzle.se
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Spillemåtter med hexes

Post by Robert »

BlueSwan wrote:Vil gerne have en spillemåtte af en art. Allerhelst en med hexes, der kan bruges som underlag til Eclipse. Det lader til at de steder der omtales på BGG alle er amerikanske. Er der nogen herinde der har kendskab til europæiske producenter af den slags?
Jeg har lavet det vi brugte hos Mikkel i Helsingør. Men der er ikke særligt pænt, og kun A3 (Eclipse fylder en del).

Du er meget velkommen til at få en kopi af filen så du kan printe det selv. Send mig en email (evt. via PM).
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Spillemåtter med hexes

Post by BlueSwan »

Robert wrote:
BlueSwan wrote:Vil gerne have en spillemåtte af en art. Allerhelst en med hexes, der kan bruges som underlag til Eclipse. Det lader til at de steder der omtales på BGG alle er amerikanske. Er der nogen herinde der har kendskab til europæiske producenter af den slags?
Jeg har lavet det vi brugte hos Mikkel i Helsingør. Men der er ikke særligt pænt, og kun A3 (Eclipse fylder en del).

Du er meget velkommen til at få en kopi af filen så du kan printe det selv. Send mig en email (evt. via PM).
Yes, sender dig en PM!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Spillemåtter med hexes

Post by netsapiens »

Hvis du kan finde en grafikfil i en tilpas størrelse, så kan jeg få det specialtrykt til dig på det materiale du ønsker, heriblandt vinyl, bomuld, acryl.. eller whatever.
Formatet bestemmer du HELT selv, fra A4 til adskillige meter på hver led.

/Claus M
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
TheFatH0BBIT
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 96
Joined: Thu Dec 16, 2010 10:58 am
Location: Taulov

Re: Spillemåtter med hexes

Post by TheFatH0BBIT »

Vi var nogle stykker der bestilte bannere fra vistaprint til brug som playmats. Jeg lavede en fed en til x-wing på 76x180cm for ca 190kr. En af de andre fixede lidt på computeren og så havde han tegnet hexes til Eclipse på et billede af en galaxe.

Det er ikke så svært, og så er det til at betale sig fra.
Deus
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon Feb 13, 2012 5:27 pm
Location: Vejle

Re: Spillemåtter med hexes

Post by Deus »

Jeg lavede en Eclipse map for noget tid siden og fik Vistaprint til at smide den på et af deres bannere. Det virker ganske udemærket :)

Kostede mig hele 67kr (+ porto) og er ca. 76 x 120cm
Attachments
DSC05762.JPG
DSC05762.JPG (187.23 KiB) Viewed 8304 times
Deus
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon Feb 13, 2012 5:27 pm
Location: Vejle

Re: Spillemåtter med hexes

Post by Deus »

Haha Thomas ;) Der kom du sku lidt før mig :P
TheFatH0BBIT
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 96
Joined: Thu Dec 16, 2010 10:58 am
Location: Taulov

Re: Spillemåtter med hexes

Post by TheFatH0BBIT »

Deus wrote:Haha Thomas ;) Der kom du sku lidt før mig :P
:D :D :D
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Spillemåtter med hexes

Post by BlueSwan »

Deus wrote:Jeg lavede en Eclipse map for noget tid siden og fik Vistaprint til at smide den på et af deres bannere. Det virker ganske udemærket :)

Kostede mig hele 67kr (+ porto) og er ca. 76 x 120cm
Nice! Men priserne på deres hjemmeside ligger langt højere. Hvordan fik du det til den pris?
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Deus
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon Feb 13, 2012 5:27 pm
Location: Vejle

Re: Spillemåtter med hexes

Post by Deus »

Bliv medlem af deres nyheds emails (og forvent at få tre mails om ugen) du skal kigge efter gratis banner/halv pris på bannere og helst gratis porto på bestillinger over 100kr / 200kr. Der kommer nogle gode tilbud, man skal bare vælve de rigtige ;-)
Post Reply