Se min Custom Carcassonne box
Se min Custom Carcassonne box
Jeg havde købt jubilæums udgaven af Carcassonne som jo er i en totalt irriterende meepleboks og efter at have set hvordan folk ellers havde fundet på at opbevare deres tiles så tænkte jeg at det kunne jeg da nok også klare.
Jeg faldt over en ubehandlet trææske, med glas i låget, hos søstrene grene. Den faktisk passer fint i højden til at carcassonne fliserne stå op deri. Der er ca plads til 180 fliser, og lidt andre smådele. Så det er ikke meningen at man skal slæbe rundt på en masse udvidelser.
den så ud som den nederst til venstre:
Det skal lige siges at jeg ikke er den store handyman, men mente nok at det kunne jeg sagtens arbejde med.
Jeg købte noget mørk bejdse og noget spraylak og så gik jeg ellers i gang.
Ruminddelingerne er lavet med skumpap og der er puttet carcassonne-blå filt over hele bunden og siderne. Min filt-kundskab lader dog noget tilbage at ønske.
Da pointpladen fra jubilæumsspillet jo ikke passer i kassen måtte jeg jo finde på noget andet. Jeg Photoshoppede den almindelige pointplade ned i størrelse så den pasesde til kasse, og lavede en simpel logo forside. Fik det hele printet ud hos en fotomand og limede det derefter på en hård pap pplade på ca 1mm. Jeg ville gerne have lamineret det, men den var åbenbart for tyk, så måtte købe noget klister-bogbind og klæbe det på. Ikke helt så flot som på laminering, men det går an.
Jeg er blevet ganske godt tilfreds med den. Og det er godt, for skal jeg regne ud hvad den har kostet i materialer og arbejdstid, så er den vist ikke helt det værd. Når man ikke er handyman så er der godt nok mange ting man ikke lige har i skabet og skal ud og investere i.
...Er der mon nogen der mangler ca en halv liter mørk bejdse
Jeg faldt over en ubehandlet trææske, med glas i låget, hos søstrene grene. Den faktisk passer fint i højden til at carcassonne fliserne stå op deri. Der er ca plads til 180 fliser, og lidt andre smådele. Så det er ikke meningen at man skal slæbe rundt på en masse udvidelser.
den så ud som den nederst til venstre:
Det skal lige siges at jeg ikke er den store handyman, men mente nok at det kunne jeg sagtens arbejde med.
Jeg købte noget mørk bejdse og noget spraylak og så gik jeg ellers i gang.
Ruminddelingerne er lavet med skumpap og der er puttet carcassonne-blå filt over hele bunden og siderne. Min filt-kundskab lader dog noget tilbage at ønske.
Da pointpladen fra jubilæumsspillet jo ikke passer i kassen måtte jeg jo finde på noget andet. Jeg Photoshoppede den almindelige pointplade ned i størrelse så den pasesde til kasse, og lavede en simpel logo forside. Fik det hele printet ud hos en fotomand og limede det derefter på en hård pap pplade på ca 1mm. Jeg ville gerne have lamineret det, men den var åbenbart for tyk, så måtte købe noget klister-bogbind og klæbe det på. Ikke helt så flot som på laminering, men det går an.
Jeg er blevet ganske godt tilfreds med den. Og det er godt, for skal jeg regne ud hvad den har kostet i materialer og arbejdstid, så er den vist ikke helt det værd. Når man ikke er handyman så er der godt nok mange ting man ikke lige har i skabet og skal ud og investere i.
...Er der mon nogen der mangler ca en halv liter mørk bejdse
Re: Se min Custom Carcassonne box
Ser sgu meget fedt ud. Så skal du bare ikke ud og have udvidelser!
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Tak.Brichs wrote:Ser sgu meget fedt ud. Så skal du bare ikke ud og have udvidelser!
Nej der er ikke meget mere plads, jeg kan regne ud at det jeg lige kan have plads til Traders and Builders
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 607 times
- Been thanked: 685 times
Totalt o.t.: jeg går ud fra, at det også er dig, der er på DAHF?
Bestilt: Leviathan Wilds, Deep Regrets, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World
Seneste: Through Ice & Snow, Explorers of Navoria, Unconscious Mind, Mycelia, Factory of Dreams, Rise & Fall
Seneste: Through Ice & Snow, Explorers of Navoria, Unconscious Mind, Mycelia, Factory of Dreams, Rise & Fall
JepGunness wrote:Totalt o.t.: jeg går ud fra, at det også er dig, der er på DAHF?
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Altid smukt at se mednørder herinde
Bestilt: Leviathan Wilds, Deep Regrets, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Hmmmmm .... Og skille fårene fra bukkene .... Så man kan se dobbeltnørderne .... Hvem ved hvad daghp overhovedet er ....Gunness wrote:Altid smukt at se mednørder herinde
- Foppwin
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Helle wrote:Hmmmmm .... Og skille fårene fra bukkene .... Så man kan se dobbeltnørderne .... Hvem ved hvad daghp overhovedet er ....Gunness wrote:Altid smukt at se mednørder herinde
Lidt google kan give svaret: Delaware Aviation Hall of Fame
Danny
- Gunness
- 5000+ indlæg
Daghp er vist en fyr med en Twitter-profil. Men ellers har Foppwin ret - både Lasborg og jeg har en stærk interesse for kampfly fra DelawareHelle wrote:Hmmmmm .... Og skille fårene fra bukkene .... Så man kan se dobbeltnørderne .... Hvem ved hvad daghp overhovedet er ....
Og hvis du virkelig vil vide det... så tror jeg faktisk, at der er en hel del, der ved hvad det er. Der er i alt fald mange brugere
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 87 times
Jeg er helt blank...
What are you, like 80?
Senest købt: Burning Banners, Seaside, Sail, Cascadero
- Gunness
- 5000+ indlæg
Så skal du bare blive medlem af DAHF, så vil du hurtigt blive oplyst!
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 87 times
Har de en afdeling i København, eller skal man helt til Delaware?Gunness wrote:Så skal du bare blive medlem af DAHF, så vil du hurtigt blive oplyst!
What are you, like 80?
- Gunness
- 5000+ indlæg
Smut du bare til Delaware - vi er liiige bag ved dig