En fornøjelse af en con, hvor jeg udelukkende havde gode spiloplevelser og skønne med- og modspillere.
Fredag:
Startede med at få
Azul og
Qwinto (x2) introduceret inden maden. Azul hypen er real; super fin filler/gateway spil, som lige kom lidt højere på ønskelisten. Qwinto var også en fin roll and write variant, som nok endda er bedre end lillebror Qwixx. Jeg var endda total skammer til Qwinto hvor jeg vist brillierede med to sidstepladser og noget som må været tæt på dårligst mulige score...
Fredag aften stod på tile-laying med 3 herlige jyder, som måtte finde sig i min vestegns-jargon. Vi startede med 2x
Capital, som har udviklet sig til et af mine yndlings tile-layere. Man bygger og genopbygger Warszawa med forskellige former for scoring i en herlig blanding af drafting og tile-laying. Vi fortsatte med
Bärenpark, som altid er ganske hyggeligt inden vi sluttede som skotske klaner i
Glen More. Glen More har nogle fede mekanismer, som jeg godt kan lide i 'bagerste mand springer frem og vælger tile' og selve tile-placeringen, der aktiverer de tiles, som du har placeret. Rigtigt fint spil, men helt oppe i instant classic territorie er vi nok ikke trods alt.
Lørdag:
Startede dagen med noget af en øjenåbner af et deduktionsspil i
Awkward Guests. Nu skal man ikke altid stole på en vis Hr. Tom Vasel, men denne gang havde han sgu ret med sin hype. Virkelig en fed deduktions oplevelse, hvor jeg dog ramte forbi med mit morder gæt. Stor tak til Tommy for at have oversat alle kort fra spansk til engelsk, printet dem ud på labels og klistret dem alle på de 200-300 kort, som spillet består af.
Fik listet et
Azul spil ind inden frokost, hvilket igen overbeviste mig om, at Azul på min ønskeliste stadig er en god idé.
Og så stod den ellers på fordybelse og rå-dyrkning af
Too Many Bones i de næste 9 timer! Efter sidste års Djengis, hvor vi kun nåede et halvt spil havde vi aftalt at give den fuld gas og havde derfor afsat 2 moduler til det, hvilket viste sig som en fremragende idé. Too Many Bones er i bund og grund en dungeon crawler, men har et meget sindrigt terninge system, så hver helt har 16 unikke terninger, der fungerer som forskellige skills, der kan opgraderes til. Et meget intenst og meget regel tungt spil, men jeg følte at jeg blev belønnet for fliddet med at lære de regler. Det var virkelig fedt at spille spillet med en meget bedre forståelse end sidste gang, og jeg glæder mig til stand-alone udvidelsen kommer til min postkasse her til sommer. Vi nåede at nakke to tyranner i alle de timer, så vi var vildt seje (... på greenhorn level).
Bagefter 'slappede vi af' med klassikeren
Hansa Teutonica på Britannia kortet, som endnu en gang påmindede mig om, hvor godt et spil det er, selvom Pejk altid vinder.
Efter at have whinet mig til andenpladsen i Hansa Teutonica fik jeg meget børnehaveklasse-agtigt 'overbevist' de andre om at vi skulle spille
Awkward Guests igen, hvilket jeg faktisk tror at alle endte med at blive rigtig glade for, at det igen var en fantastisk deduktions oplevelse. Også selvom om de andre røvere lykkedes med at afholde mig fra vigtig viden om skovlen, så jeg var helt blank da Tommy nailede morder, våben og motiv. Engelsk version NU!
Søndag:
Jeg var slet ikke færdig med terninger, så dem draftede og placerede jeg til stor fornøjelse i
Roll Player to gange søndag formiddag. Min resilient dragonkin tyv hev sejren hjem i første omgang imens min arbiter orc munk ikke klarede sig så godt. Det var en dejlig puzzle at løse med at drafte og placere terninger, selvom mit forsøg i andet spil på at opfylde samtlige attributes fejlede. Rigtig fint spil, men tror godt at jeg kan leve med bare at have Sagrada, som giver noget af den samme puzzle fornemmelse.
Min con sluttede med hvad der må betegnes som en omgang speed
Istanbul og det var faktisk sjovere end jeg huskede og kan jo så åbenbart næsten blive helt filler-agtigt.
Super fed con! Tak for at gøre det muligt Steen!