Hvad har du spillet i dag? December 2006

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Post by Frouvne »

Dagen i går gav mig lejlighed til at introducere en ny spiller til Hive. Og han fik mod på det, så det endte med, at vi spillede fire spil i træk!

Om aftenen blev det til et enkelt spil Kids from Catan, som min søn insisterede på at ville lære mig. Jeg er ikke vildt begejstret for det spil... men når den lille nu så gerne vil spille det... :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 23 times
Been thanked: 84 times

Post by Jens_Hoppe »

Kids from Catan er bare dræberen: Det har de fleste af de rigtige Catan-mekanismer i sig, men med alle (og jeg mener alle!) beslutninger taget ud af spillet... Øv.
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Gad vide om man kunne indføre en regler, der hed noget i retning af, at man selv måtte bestemme om man ville rykke baglæns eller forlæns????
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:Kids from Catan er bare dræberen: Det har de fleste af de rigtige Catan-mekanismer i sig, men med alle (og jeg mener alle!) beslutninger taget ud af spillet... Øv.
Så bare vent til fortsættelsen på historien!

Her til formiddag ville min søn gentage successen! Som den gode og forstående fader indvilgede jeg. Efter spillet var min søns kommentarer til mig: "Nu kan du prøve alene. Så kan du jo også føle hvordan det er at vinde! For det er jo sejt at vinde!" Ydmyget af en fire-årig! Human som han er, forslog han, at jeg ikke skulle placere nogle bygninger kun skulle bygge selve rådhuset.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3963
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 145 times
Been thanked: 138 times

Post by Andrea »

Jeg havde et vennepar på besøg i går med det klare formål at vi skulle spille nogle spil!

Først spillede vi en omgang Guillotine, som den ene af dem ikke kendte, og alligevel var hun meget tæt på at vinde. Dernæst introducerede jeg dem for Mr. Jack. Mens de spillede det, fik jeg ordnet opvasken, og dernæst kom den store udfordring - at introducere venneparret for Louis XIV! Og når jeg omtaler det som en udfordring, så skyldes det, at det spil er stort set umuligt at forklare det til nye spillere på en enkel måde (hvis der er nogen, der er uenig i denne påstand, så lav endelig en spilbeskrivelse af Louis og send den til mig ;)). Det lykkedes mig da også at finde en regel i regelhæftet, som kæresten og jeg havde overset første gang, vi spillede det, så det må jeg lige huske til næste gang...

Men de kunne i hvert fald godt lide det - muligvis fordi det mindede dem lidt om Caylus, som de er ret glade for (og som de har lovet at introducere mig for en eller anden dag...).
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Post by Jesper Amstrup »

Jeg har lært min 6 årige datter at spille Zértz i dag. Det skulle jeg aldrig have gjort. Hun lammetævede mig i begge spil - og jeg gjorde endda min yderste for at vinde :(

Det eneste der trøster mig lidt, er at jeg frarådede et par træk begyndelsen af det første spil. Hvis jeg ikke havde gjort det, havde jeg haft en mikroskopisk chance for at vinde...... måske.

JEG VIL HAVE REVANCHE!!!!!
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Flot spillet! Du skal være stolt af at du har en kvik datter!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jesper Amstrup wrote:Jeg har lært min 6 årige datter at spille Zértz i dag. Det skulle jeg aldrig have gjort. Hun lammetævede mig i begge spil - og jeg gjorde endda min yderste for at vinde :( [...]
Det skal du ikke lade dig slå ud af. Selvom Zértz på overfladen kan se meget tilforladeligt ud, er det udpræget et spil for hardcore-gamere! :lol:
frouvne, administrator

Image
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Post by Jesper Amstrup »

Frouvne wrote:
Jesper Amstrup wrote:Jeg har lært min 6 årige datter at spille Zértz i dag. Det skulle jeg aldrig have gjort. Hun lammetævede mig i begge spil - og jeg gjorde endda min yderste for at vinde :( [...]
Det skal du ikke lade dig slå ud af. Selvom Zértz på overfladen kan se meget tilforladeligt ud, er det udpræget et spil for hardcore-gamere! :lol:
Jeg ved, jeg ved.

Hun lagde ud med at spille alle de hvide kugler i første spil. Det blev hurtigt farligt. Hun var fuldstændig frygtløs, og jeg spillede ret kujonagtigt. Det gav bagslag til farmand. Næste gang......... næste gang.

Vi har lige spillet Dvonn som godnathistorie - det vandt jeg.... heldigvis ;)

/jesper
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Post by Frouvne »

Her sluttede vi aftenen af med et hygge-spil Doom... men det er jo også en søn, jeg har!
frouvne, administrator

Image
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Post by Jesper Amstrup »

Frouvne wrote:.. men det er jo også en søn, jeg har!
Blærerøv
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3963
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 145 times
Been thanked: 138 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote:Her sluttede vi aftenen af med et hygge-spil Doom... men det er jo også en søn, jeg har!
Allan altså! Nu må du jo ikke få det til at lyde som om, at piger slet ikke spiller Doom - husker du ikke den lille snak? ;)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jesper Amstrup wrote:
Frouvne wrote:.. men det er jo også en søn, jeg har!
Blærerøv
Velkommen til! :wink:
Andrea wrote:
Frouvne wrote:Her sluttede vi aftenen af med et hygge-spil Doom... men det er jo også en søn, jeg har!
Allan altså! Nu må du jo ikke få det til at lyde som om, at piger slet ikke spiller Doom - husker du ikke den lille snak? ;)
Hehe... jo - og du mener, at det er ved at være på tide, at tage den op igen? :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3963
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 145 times
Been thanked: 138 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Hehe... jo - og du mener, at det er ved at være på tide, at tage den op igen? :wink:
Nja... i første omgang bare at genopfriske indholdet af tråden :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Post by Frouvne »

I dag gik der to fisk i nettet: vi havde åbnet et eksemplar af børnespillet Die Codeknacker, jeg så og fattede interesse for i Essen. Severin var ikke interesseret, da jeg ville vise ham spillet, men da vi fik en uforvarende gæst ind ad døren og var nået igennem de første høflighedsfraser, hev jeg resolut spillet frem og satte det op til de voksne - gæsten havde så meget dannelse, at han ikke takkede nej og Severins interesse var vakt!

Spillet kan have potentialer - men det må tiden afsløre...
frouvne, administrator

Image
Post Reply