Hvilken tablet?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvilken tablet?

Post by Mik »

Fona?
Det er squ mange år siden jeg har handlet elektronik i en murstensbutik.
Man kan som regel spare en del penge ved at købe via nettet - men det var måske blot for at ose?
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvilken tablet?

Post by Robert »

Jeg får 4,50% i Fona gennem Forbrugsforeningen. Det kan sagtens være konkurrencedygtigt.
Desuden er jeg nødt til at prøve sådant udstyr i praksis for at finde det rigtige. Og jeg har ikke noget imod at betale lidt (ikke for meget) for den service.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Deus
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon Feb 13, 2012 5:27 pm
Location: Vejle

Re: Hvilken tablet?

Post by Deus »

Jamen jeg vil igen promovere Acer Iconia A510 (15timers ~~ batteri) eller A700 (full hd). De har alt det du søger og til en meget fair pris. (A510 har Komplett f.eks. lige nu til 2500kr...)
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvilken tablet?

Post by Robert »

Acer Iconia A700 fås så vidt jeg kan se kun med op til 32Gb indbygget, og microSD kortet kan ikke være større end 32Gb. Det er godt nok lidt svært at vide hvor meget jeg har brug for, men som hovedregel kan man jo ikke få nok RAM.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Deus
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon Feb 13, 2012 5:27 pm
Location: Vejle

Re: Hvilken tablet?

Post by Deus »

Hvis du har behov for mere end 64gb intern plads er det nok ikke en tablet du skal have hehe.

Men hver sine lyster :-)
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvilken tablet?

Post by Mik »

Robert wrote:Jeg får 4,50% i Fona gennem Forbrugsforeningen.
Ja - endnu en grund til ikke at handle i Fona...
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14684
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Hvilken tablet?

Post by Frouvne »

Mik wrote:
Robert wrote:Jeg får 4,50% i Fona gennem Forbrugsforeningen.
Ja - endnu en grund til ikke at handle i Fona...
!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilken tablet?

Post by Larsine »

Frouvne wrote:
Mik wrote:
Robert wrote:Jeg får 4,50% i Fona gennem Forbrugsforeningen.
Ja - endnu en grund til ikke at handle i Fona...
!
Det betyder jo at jeg, som ikke er medlen af diverse foreninger, mindst betaler 4,5% for meget ved at handle i Fona.

Jeg kan sagtens følge Mik's tanker.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvilken tablet?

Post by Mik »

Af samme årsag er det faktisk et lovkrav at skilte med de rabatter man giver ved indgangen.
Desværre er butikkerne ikke så gode til at overholde reglerne...
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvilken tablet?

Post by Sir William »

Mik wrote:Af samme årsag er det faktisk et lovkrav at skilte med de rabatter man giver ved indgangen.
Desværre er butikkerne ikke så gode til at overholde reglerne...
De butikker som er med i ordningen med Forbrugsforeningen har påsat et klistermærke med deres logo ved indgangen.

Men det er jo frit for alle, at blive medlemmer af de forskellige foreninger. Det er jo ikke noget der er forbeholdt en bestemt gruppe. Forbrugsforeningen har nu snart en aftale med de fleste fagforeninger, så alle kan vist snart benytte sig af deres ordning.

Som jeg har skrevet andet steds, hvis I fravælger butikker som tilbyder "medlemsbonus", så er det meget begrænset hvor I snart kan handle!! Og det bliver endnu værre med tiden, når kuponkøb bliver mere og mere udbredt i Danmark.

Og..... det er faktisk også tilladt for at alle forbrugere, at forhandle om en vare inden de køber den. På visse produkter, er butikkens avance tilpas stor til at de er villige til at forhandle om prisen, hvis argumenterene er gode eller man køber tilpas meget. Vil I så også fravælge disse butikker fra jeres sortiment, for i jeres optik må de jo øge deres avance for at kunne tilllade sig at gøre dette for enkelte kunder??

Eller når I får en "gave" eller særligt godt tilbud fra jeres bekendte/venner fra f.eks. Fantask eller spilproducenter m.fl, det "tab" de her lider ved at gøre det ved flere, skal jo dækkes af os andre som betaler fuld pris.

Synes det er fair, at Robert søger efter hvor han får mest for sine penge, medlemsrabat eller ej. Det ville da være idioti, at købe der hvor det er dyrest.

Hovsa, var ikke 100% meningen at bringe tråden ud på et sidespor 8)
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvilken tablet?

Post by Robert »

Efter megen overvejelse har jeg købt en Asus TF700T. So far so good.

MEN - jeg har opdaget et problem. Den kan ikke streame DR's udsendelser, f.eks. http://www.dr.dk/TV/se/so-ein-ding/so-ein-ding-24
Der mangler sikkert et eller andet i opsætningen.

Er der een af jer der kan fortælle mig hvad jeg skal installere?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 23 times
Been thanked: 84 times

Re: Hvilken tablet?

Post by Jens_Hoppe »

Robert wrote:Efter megen overvejelse har jeg købt en Asus TF700T. So far so good.

MEN - jeg har opdaget et problem. Den kan ikke streame DR's udsendelser, f.eks. http://www.dr.dk/TV/se/so-ein-ding/so-ein-ding-24
Der mangler sikkert et eller andet i opsætningen.

Er der een af jer der kan fortælle mig hvad jeg skal installere?
Når jeg følger dit link på min tablet, er afspilningsvinduet bare sort. Men på DR's tilsvarende mobiludgave af siden (som jeg fik et link til i toppen af siden) virker videoen... Er det anderledes hos dig?
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvilken tablet?

Post by Mik »

DR's egen hjælpeside lister følgende programmer:

Hent browsere
Microsoft Explorer
Mozilla Firefox
Opera
Safari

Hent medieafspillere til lyd og video
Windows Media Player
Quicktime
Quicktime codec: Flip4Mac
Mplayer
Binary Codec Packages
RealPlayer
Winamp

Hent multimedieafspillere
Flash Player
Shockwave Player

Hent podcast software
ITunes
Juice
Doppler

Jeg har intet problem med at se udsendelsen med Flash Player 11.0.1.152
men jeg har dog et problem med de to irriterende værter...
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 23 times
Been thanked: 84 times

Re: Hvilken tablet?

Post by Jens_Hoppe »

Mik wrote:men jeg har dog et problem med de to irriterende værter...
Hæ hæ, hvad skal man så opdatere for at få dem til at virke? :mrgreen:
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvilken tablet?

Post by Robert »

Jens_Hoppe wrote:
Robert wrote:Efter megen overvejelse har jeg købt en Asus TF700T. So far so good.

MEN - jeg har opdaget et problem. Den kan ikke streame DR's udsendelser, f.eks. http://www.dr.dk/TV/se/so-ein-ding/so-ein-ding-24
Der mangler sikkert et eller andet i opsætningen.

Er der een af jer der kan fortælle mig hvad jeg skal installere?
Når jeg følger dit link på min tablet, er afspilningsvinduet bare sort. Men på DR's tilsvarende mobiludgave af siden (som jeg fik et link til i toppen af siden) virker videoen... Er det anderledes hos dig?
Jeg ser ikke noget link til en mobilside. i Opera får eg et inaktivt billede op. Den indbyggede browser og Chrome giver et sort billede.

Mik. har du et link til den hjælpeside? Jeg kan ikke finde den info på dr.dk. Jeg har installeret Adobe Flash Player 11.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply