Allan B. Calhamer døde i mandags

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Allan B. Calhamer døde i mandags

Post by jondifool »

Diplomacy - et af de bedst konstruerede spil nogensinde. Der er stort set kun 4 regler (ok en anelse overdrevet).
Jeg har spillet det (og dets fætter macchiavelli) et par gange. Især husker jeg at spille det på RUC med 2 træk om ugen og en fotokopi af en spille plade hængende på en tavle i et sofahjørne , med farvede tegnestifter. Og daglige forhandlinger mens folk der ikke spillede med men tilbød at spionere eller sælge rygter og informationer. Jo Da et fantastisk spil dengang.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Allan B. Calhamer døde i mandags

Post by Larsine »

De fleste sider der afvikler automatisk, er til gengæld meget ufleksible. Så hvis du har så meget som et komma forkert, går din order i vasken, og det er ikke sjovt som nybegynder.

Når jeg har været dommer, har jeg tilladt at lade brugerne spørge om deres ordre er korrekt, hvilket jeg har svaret på og vejledt, men ikke noget med at vejlede om det var en god order eller ej.

For nogle år siden (ca. 2000-2002) kunne vi da samle nok spillere til at afholde en del danske turneringer under DipWorld. Men det stoppede efter det andet "officielle" DM i eDiplomacy, nok mest fordi det bare blev for mange spil i træk. Jeg tror at jeg i den periode spillede i 2-3 spil med 1-2 træk hver om ugen.
Post Reply