Hvad har du spillet i dag? December 2006

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3963
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 145 times
Been thanked: 138 times

Post by Andrea »

I går havde vi et vennepar på besøg, som vi for længe siden lovede at prøve Lord of the Rings med. Først prøvede vi dog en omgang Saboteur, som var hurtigt og let at forklare og derfor fint kunne nåes inden aftensmaden. Efter maden spillede vi Lord of the Rings, og det gik rigtig, rigtig godt - vi var heldige med eventbrikkerne, og folk brugte lang tid på at analysere, hvad der var godt at gøre i spillet, så spillet blev gennemført med UG og krølle (eller noget i den stil :)). Vi nåede også at teste Coloretto en enkelt gang, inden gæsterne skulle hjem med sidste bus. Atter en gang blev jeg lidt fascineret af, hvor enkelt men fængende spillet er.

I dag havde vi så besøg af vores gamebuddies, og eftermiddagen var sat af til Doom. Vi ville prøve at køre det som kampagne (men modificerede reglerne lidt inden start), og første scenarie gik fint. Andet scenarie var dog usandsynligt hårdt - en konstant mangel på ammo gjorde, at vi blev pløkket i smadder - for at sige det ligeud! :D
Vi må vist lige kigge en gang mere på kampagnereglerne, inden vi evt. fortsætter med næste scenarie...

Inden de skulle videre, nåede vi også en omgang Coloretto.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Post by Frouvne »

Severin og jeg emigrerede lidt væk fra julehandel og hvad dertil hører i et par dage, så vi har været på vandvognen, hvad det spilmæssige angår. Dog blev der lige smuglet et eksemplar af Vitrail med, som min søster og svoger var med på i går. Og da min søster igen i dag dukkede op forlangte hun, at få dem frem igen... :D
frouvne, administrator

Image
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Post by Jesper Amstrup »

Helle wrote:Håber dog, at dagen også bringer et par spil Blue Moon.... helle for ikke at være Khind!
Tsk, tsk..... Det er da en af de sjoveste racer at spille med - de kan være yderst effektive.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Ja, det har jeg efterfølgende set - men du skulle have set, hvordan Allan i de første spil fik tørt på af Aqua! Det lignede bestemt ikke en velafbalanceret kamp.... men Aqua'erne måtte sidenhen indse, at man ikke skulle undervurdere Khind!

Håber, at du har haft en god weekend :wink:
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Post by Jesper Amstrup »

Helle wrote:Håber, at du har haft en god weekend :wink:
Jo tak - bortset fra et indbrud i min bil :(

Men jeg fik da spillet 2*Zértz, 2*Yinsh, 2*Battlelore og et enkelt spil Um Krone Und Kragen. Alle sammen meget fornøjelige.

Og jeg behøver jo ikke spørge om din weekend - Intet tv og masser af spil........


/jesper
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Jesper

Det lyder rigtigt skønt, bare det var mig.
Desværre så har det ikke været med spil for mit vedkommende, men tvært imod hardcore studieweekend med drengene eksporteret! :cry:

Så ikke noget hygge her - ellers lød, masser af spil og intet TV som en lovende blanding!

:wink:
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Post by Jesper Amstrup »

Helle wrote:Hej Jesper

Det lyder rigtigt skønt, bare det var mig.
Jeg kan da godt komme forbi, og lave et raskt lille indbrud, hvis du har lyster i den retning - men det var vist ikke det du mente ;)
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3963
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 145 times
Been thanked: 138 times

Post by Andrea »

I dag havde jeg et par veninder på besøg. Vi skulle have været fire, men den ene bukkede under for influenza og måtte blive hjemme :(

Vi havde ikke så lang tid, men vi nåede da et spil Saboteur og to gange Coloretto. De spil har da virkelig fået tjent sig selv ind den sidste uges tid! :D
User avatar
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 182
Joined: Mon May 01, 2006 9:32 pm
Location: Århus N
Contact:

Post by Erik Mejer Hansen »

Det har stået helt stille på spilfronten i meget lang tid, men nu sker der endeligt noget igen.
Tirsdag var der besøg af et par venner så der blev til et spil Puerto Rico og enkelt spil Carcassonne.
I går fik kæresten og jeg endeligt taget St. Petersburg ned fra hylden. Det har stået uspillet siden det blev købt for flere måneder siden.
Og hvilket spil! Vi tog tre spil i rap (Helle vandt 2-1). Og jeg må sige at jeg er meget glad for det spil.
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Post by Frouvne »

PitchCar har været fremme nogle gange i den seneste tid uden at det er blevet til det helt store. I dag blev et nyt spil introduceret i familien (jeg havde taget forskud på glæderne på vejen hjem fra Essen): Heckmeck am Bratwurmeck. Vi fik et par spil og ambitionen om, at det kan blive julens spil, som vi kan lokke forskellige familiemedlemmer til, har vi stadig gode forhåbninger til.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Erik Mejer Hansen wrote: I går fik kæresten og jeg endeligt taget St. Petersburg ned fra hylden. Det har stået uspillet siden det blev købt for flere måneder siden.
Og hvilket spil! Vi tog tre spil i rap (Helle vandt 2-1). Og jeg må sige at jeg er meget glad for det spil.
Hej Erik

Er der en særlig grund til, at du er glad for spil, hvor du taber? :wink:
Men jeg husker også Sankt Petersborg som et fint spil - men jeg havde måske for store forventninger til det. I hvert fald følte jeg indimellem, at spillet blev lidt "mekaniseret". Men efter jeg har afhændet det - så har jeg faktisk nogle gange tænkt, at det kunne være hyggeligt med et spil :?
Sådan kan det gå :!:

Glædelig jul til jer i hvert fald - håber, at I også får spillet lidt i julen (Og at Helle vinder :wink: )
User avatar
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 182
Joined: Mon May 01, 2006 9:32 pm
Location: Århus N
Contact:

Post by Erik Mejer Hansen »

Helle wrote: Glædelig jul til jer i hvert fald - håber, at I også får spillet lidt i julen (Og at Helle vinder :wink: )
Igår fik jeg rettet lidt op på statestikken i St. Petersburg, det lykkedes nemlig at få vundet 2 ud af 3 spil.
:D
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3963
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 145 times
Been thanked: 138 times

Post by Andrea »

Så nåede vi til julens største gaming-dag (eller... det blev det i hvert fald). Vi havde en af vennerne på besøg, der skulle introduceres for en masse spil, så vi fik spillet:

1 x Monsters Menace America
1 x Valgkamp
2 x Coloretto
2 x Colossal Arena
2 x Spank the Monkey

Pyha! :o

Colossal Arena var en positiv overraskelse for mig. Vi har prøvet det én gang før, og der fandt jeg det ret forvirrende (plus at jeg generelt ikke er så meget til auktionsspil), men nu fik jeg lidt mere styr på, hvad de forskellige gladiatorer har af evner, og så blev der pludselig mulighed for en masse strategi og planlægning - spændende!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeps, Colossal Arena er et kanon-godt spil! Det ser ikke ud af meget... og temaet kunne i første omgang godt have afskrækket mig, men det lykkedes heldigvis ikke!

Tja, her blev det ikke til et eneste spil i dag... til gengæld fik min søn det største BrainBox-set på markedet, så jeg har kæmpet med ham for at få lov til at komme til at lave elektriske kredsløb med motorer, lamper, lys-sensorer, højttalere, magnetkontakter osv. osv. :oops: Og nu er han endelig faldet i søvn, hvilket giver legebarnet i mig mulighed for virkelig at komme til udfoldelse! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Post by Frouvne »

Efter nogle juledage, hvor der har været fokus på de lettere spil, skulle der igen gang i de lidt større fornøjelser! Halvdelen af spillegruppen meldte mandefald... :cry: men heldigvis var Stony klar! :D

Vi indledte dagen med at jeg blev introduceret til BattleLore. Mit førstehåndsindtryk er, at det er meget tydeligt, at det er en videreudvikling af Battle Cry og Memoir '44 (for dem der kender Commands & Colors: Ancients uden tvivl også det, men det har jeg ikke førstehåndskendskab til). Den nære forbindelse til de forudgående spil afspejler sig i et meget elegant kampsystem - men stadig også et kampsystem, der overlader meget til tilfældighederne. Min fornemmelse er, at det ud fra min personlige smag stadig er for tilfældigt - men Lore-delen som vi kun så en smule af i dette introduktionsscenarie gør helt sikkert spillet mere interessant. Måske endda så interessant, at jeg må have nogle flere forsøg til at bedømme spillet... Under alle omstændigheder et utrolig lækkert produkt!

Herefter fik jeg prøvet Blokus Duo for første gang. Jeg har tidligere prøvet Blokus en del gange på internettet. Blokus Duo går direkte til biddet og det ser jeg store potentialer i, når der skal bruges et spil for to spillere.

Imens maden blev færdig pressede vi lige en af årets juleklassikere ind: Heckmeck am Bratwurmeck. Det når nok at blive årets mest spillede spil, selvom vi først erhvervede os det langt inde i julemåneden! :D

Så kom Blue Moon City på bordet. Blue Moon City skal nok få sin plads på spillebordet ved en del senere lejligheder. Dog er det nok sidste gang jeg spiller det med to spillere. Spillet bliver ikke intenst nok efter min smag og der bliver i perioder en voldsom fornemmelse af at der spilles solitaire-spil. Til gengæld er Stony, der ikke havde spillet spillet før, nu fuldt uddannet og klar til at kunne spille spillet på en kommende spilaften... ikk'?! :wink:

Så kom Factory Fun på bordet og blev pakket ud. Ingen af os havde spillet det før, så et par regler blev spillet forkert i første spil. Det var der ikke andet at gøre ved, end at gentage forsøget! Factory Fun er med min spillesmag et meget interessant spil. Det er givet, at det ikke vil være lige populært i alle grupper, men har man en spillegruppe, der har hang til kærlighed til puslerier, er der her en oplagt kandidat at kigge videre på!
frouvne, administrator

Image
Post Reply