Djengis Con : 23-25. april 2010

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Tobias »

Jeg vil gerne bruge 3-4 timer på at spille (og introducerer) Antiquity, hvis det kunne samle 3-4 spillere.
Image
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Aratar »

Tobias wrote:Jeg vil gerne bruge 3-4 timer på at spille (og introducerer) Antiquity, hvis det kunne samle 3-4 spillere.
Jeg melder mig i hvert fald under fanerne :)
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2978
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 222 times
Been thanked: 1 time

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Kanzler »

Jeg vil gerne deltage i Djengis Con. Bedre sent end aldrig :wink:
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Frouvne »

Tobias wrote:Jeg vil gerne bruge 3-4 timer på at spille (og introducerer) Antiquity, hvis det kunne samle 3-4 spillere.
Jeg kan bestemt godt fristes til at deltage i spillet. Jeg har kun prøvet det en enkelt gang og det var en fin oplevelse. Men kan det virkelig barberes ned til den spilletid, du anslår? Det vil helt sikkert gøre det til en bedre oplevelse, end da jeg prøvede det sidst, for da trak det nok ud til noget der minder om den dobbelte tid.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Tobias »

Men kan det virkelig barberes ned til den spilletid, du anslår?
De gange jeg har spillet det har det varet 3-4 timer.
Nu skal jeg jo ikke sige noget om din hastighed :D men så længe der er en som har styr på reglerne (som er meget nemme) og som søger for skubbe spillet videre, så burde tiden holde.
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Mikkel »

Synd man kun kan være ved et spil af gangen - tror der kommer en masse spændene spil frem, som kunne være interesant at prøve.
Meeeeen vi har jo nogle timer at spille i, så mon ikke man får prøvet lidt af hvert? :D
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Frouvne »

Hvis der er en, der kunne have lyst til at introducere Leonardo da Vinci en af dagene, så deltager jeg gerne. Nu har jeg haft spillet stående i nogle år uden at få det spillet og jeg tror for så vidt, at der gemmer sig en rigtig god oplevelse, men jeg har bare ikke rigtig kunnet tage mig sammen. Så hvis en anden kan tage sig sammen for mig... :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Helle »

Jeg foreslår Die Macher ...
Jeg blev igen i går slået over, hvor hurtigt tiden forsvandt, mens vi spillede .....

Omend jeg med nogen beklagelse på berette at der har været et regeringsskifte ... suk. Die Grüne vandt valget med Frouvne i spidsen....

Men så meget desto mere grund til at få et omvalg snart ....

Helle
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Frouvne »

Helle wrote:Jeg foreslår Die Macher ... [...]
Die Grüne vil naturligvis til hver en tid forsvare deres position som det ledende parti!
frouvne, administrator

Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by larkin »

Så har jeg langt og længe fået (noglelunde) styr på forårsplanerne, og indtil videre har jeg mulighed for at deltage hele lørdag d. 24. Derfor vil jeg gerne smide en tilmelding, hvis der fortsat er plads.

Det kunne være sjovt at få nogle lange spil på bordet. Jeg foreslår følgende: Twillight Imperium 3, Through the ages, Railways of the World (RT) med diverse udvidelser, Imperial, A game of thrones og Arkham Horror - MEN er bestemt åben overfor de fleste foreslag.

EDIT: Jeg kunne forresten også rigtig godt tænke mig at prøve AH's Civilization, hvis der sidder nogle fans, der kunne tænke sig at introducere.

Hvis nogle har lyst til tospillerspil, vil jeg gerne introduceres til: Hannibal og Combat Commander: europe.
Last edited by larkin on Sun Feb 28, 2010 3:50 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9204
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Stony »

Jeg regner med at læse op på Runewars, og smække det på bordet en af dagene.

Jeg er endnu ikke helt sikker på hvordan vi bedst håndterer folk der gerne vil være med en enkelt dag. Prisen kan hurtig blive lidt spids for en enkelt dag. Men bliver den sat for lavt, føler de "faste" deltagere sig nok til grin. Jeg forestiller mig en løsning med en relativt lav pris for deltagelse en enkelt dag, og så kommer der noget oven i, såfremt man ønsker at spise med. Jeg har endnu ikke regnet på i hvilken størrelsesorden det kommer til at ligge.
Sidst spillet:
Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by larkin »

Stony wrote:Jeg regner med at læse op på Runewars, og smække det på bordet en af dagene.

Jeg er endnu ikke helt sikker på hvordan vi bedst håndterer folk der gerne vil være med en enkelt dag. Prisen kan hurtig blive lidt spids for en enkelt dag. Men bliver den sat for lavt, føler de "faste" deltagere sig nok til grin. Jeg forestiller mig en løsning med en relativt lav pris for deltagelse en enkelt dag, og så kommer der noget oven i, såfremt man ønsker at spise med. Jeg har endnu ikke regnet på i hvilken størrelsesorden det kommer til at ligge.
Personligt synes jeg, at arrangementet er så elskværdigt, at jeg ikke har noget imod at betale fuld pris for at være med en hel dag. håber dog at det kan blive til mere.
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Tobias »

Jeg har investeret i alle udvidelser til Command & Colors: Ancient (Inkl. Epic udvidelsen) Jeg kunne rigtig godt tænke mig at afprøve et slag fra denne udvidelse, hvor det er dobbelt spilleplade og mange enheder.
Er der nogen der kan lokkes til at prøve et slag?
Spilletiden er vel omkring 2-3 timer.

Da det er et langt spil er det nok en god ide at personen har prøvet det før.
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 23 times
Been thanked: 84 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Jens_Hoppe »

Jeg vil gerne være med til at lege Epic C&CA, men er vi virkeligt sikre på, at spilletiden kan holdes på 2-3 timer (det lyder optimistisk)...?
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Sir William »

Hvis nu det er muligt at få udgangspas i den weekend, er det så stadig muligt at melde sig til? Ved godt det er sent, men havde planer for den weekend, som blev aflyst i går.
Post Reply