Anarkistisk associationsquiz! ; )

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Anarkistisk associationsquiz! ; )

Post by Frouvne »

Så forsøger vi os med noget så anarkistisk som en associationsquiz! 8)

Nedenfor er et billede, der egentlig består af et grundbillede, der er blevet kopieret uddrag af andre billeder ind på. I denne quiz går det ud på at finde ud af, hvad de forskellige uddrag (og grundbilledet) forestiller, hvilket spil relaterer del-billederne til, i hvilken sammenhæng billedet er taget i, hvem personerne er osv. osv. I første omgang er ordet fuldkommen frit... men seancen vil naturligvis blive overvåget af en årvågen moderator! :wink:

God fornøjelse! :D

Image
frouvne, administrator

Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Well, jeg kan hjælpe lidt til ved at sige at den gamle dame er med i et nyt "light" spil der omhandler naboer der bliver uvenner.

Så er der også en hjemmelavet brik fra primordial soup.

Hvad billedet fortæller har jeg INGEN ide om.
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Øverste venstre hjørne - Coloretto (klassisk billede i øvrigt :P)
Spiderman er fra Marvel Heroes.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Billedet fortæller om de magtkampe, som ligger bag designerne og udgivelsen af deres spil, selv solen får hovedpine .,,,
Hvordan designerne skal holde goder miner til spiller, mens der i baglandet kæmpes med næb og kløer både om anvendelsan af Carcassonne mænd og andre figurer i spillene... selv designernes kvinder - det være sig elskerinder eller mødre kæmper med - enten i det mere skjulte eller ved åbenlys magtanvendelse... det har dog endnu ikke haft død i kølvandet, men døden ser til og venter på udgangen af den kamp, som skal til at udspille sig ...
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Jamen jeg vil gerne konstatere at baggrundsbilledet er fra Antike, hvilket jo må give dobbelt point :wink:
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Kanzler wrote:Jamen jeg vil gerne konstatere at baggrundsbilledet er fra Antike, hvilket jo må give dobbelt point :wink:
Her er der ingen begrænsninger på pointene... du tager bare dem, du skal bruge! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hvormange points kan jeg få for min litterære association (jeg ved godt at manglende historiske detaljer trækker ned men ....) hvor det narrative fremfor vidensfremlæggende var prioriteret?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Hunden er fra et af de bedste billeder på BGG overhovedet, og ligger under Poker.

Så ligner det en klassisk Carcassonne-meeple....?
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Elskerinden bag gardinet er det ikke fra forsiden af Louis XIV?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg tror vistnok Klaus Teuber er taget fra et billede, hvor ham fremviser Settlers of Catan.

EDIT: Bingo. Et hurtigt besøg til BGG og ose i billederne under Settlers of Catan, og jeg fandt det.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

qute wrote:Well, jeg kan hjælpe lidt til ved at sige at den gamle dame er med i et nyt "light" spil der omhandler naboer der bliver uvenner. [...]
Ved vi mere om det? Selv havde jeg ikke hørt noget om det, før jeg så billedet... Når fredelige gamle damer ser sådan ud, hvordan ser mere krigerisk anlagte elementer ud?!?!?
qute wrote:[...] Så er der også en hjemmelavet brik fra primordial soup. [...]
Som man faktisk også kan erhverve sig for en kostelig sum! Men man kan jo også selv finde nogle pakker Fimo-ler frem og gå i gang...
Andrea wrote:Øverste venstre hjørne - Coloretto (klassisk billede i øvrigt :P) [...]
Men hvem er han... og hvad er det for et udtryk han stiller til skue...?
Helle wrote:Hvor mange points kan jeg få for min litterære association (jeg ved godt at manglende historiske detaljer trækker ned men ....) hvor det narrative fremfor vidensfremlæggende var prioriteret?
Her er som sagt ingen smalle steder... point er noget man selv tildeler sig! :) Læsere af klassisk litteratur af Carl Barks skulle have visse fordele i forhold til at tildele sig selv fantastiske pointsummer...
Stony wrote:Hunden er fra et af de bedste billeder på BGG overhovedet, og ligger under Poker. [...]
Hov, hov, hvad med mine billeder?!?! :wink: Nå, bare et af de bedste...
Stony wrote:[...] Så ligner det en klassisk Carcassonne-meeple....?
Men er denne her ikke natur-farvet?
Helle wrote:Elskerinden bag gardinet er det ikke fra forsiden af Louis XIV?
Jo, og hvem var hans elskerinde?
Stony wrote:Jeg tror vistnok Klaus Teuber er taget fra et billede, hvor ham fremviser Settlers of Catan.

EDIT: Bingo. Et hurtigt besøg til BGG og ose i billederne under Settlers of Catan, og jeg fandt det.
Det må da have taget sin tid... efterhånden er der en overvældende mængde billeder til de best ratede spil.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Er fyren øverst til venstre ikke Moritz Eggert (aka "Eggo" på BGG)?
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:Er fyren øverst til venstre ikke Moritz Eggert (aka "Eggo" på BGG)?
Det er det da... og endda i godt humør, ser det ud til!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Det er det da... og endda i godt humør, ser det ud til!
Han ser pænt crazy ud der... :)

Nåja - den røde skeletfyr til højre i billedet er også fra Marvel Heroes - det er Red Skull.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Andrea, jeg havde egentlig forventet en fantastisk historie fra dig angående fortællingen på billedet .... Som naturligvis ville være i totalt opposition til min forsigtige udlægning....
Post Reply