Svenske kort - Amelias Game Giveaway Contest

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Nu ved du vel strengt taget ikke, at han er fuld... selvom sandsynligheden naturligvis taler for det... :lol:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Tja. Nu indsendte jeg blot de 7-8 stykker jeg selv kunne identificere, og føler mig derfor dobbelt stødt over sådan en kommentar.

Jeg læste for et par år siden, om en dansk onlinebutik der solgte computerdele. De blev nødt til at optage pakkeprocessen af alle pakker der blev sendt, da de havde oplevet en række svenskere der påstod at deres [indsæt-vilkårlig-dyr-hardware-her] ikke var med i pakken. Firmaet søgte så på nettet, og fandt en svensk hjemmeside, hvor en svensker pralede med at være sluppet afsted med det koncept et par gange, hvorefter andre havde fulgt hans eksempel.

Så kan jeg vel også skrive "typical swedish" i en offentlig tråd, for så er det naturligvis alle svenskere der har den praksis.

Men det er vel hvad man kan forvente af en bag-stiv svensker der formodentligvis stadig lugter af det han kastede op i Helsingørs tilbageværende telefonbokse.

Jeg overvejede et kort øjeblik at skrive til ham, men jeg talte til ti og lod være.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Stony wrote:Men det er vel hvad man kan forvente af en bag-stiv svensker der formodentligvis stadig lugter af det han kastede op i Helsingørs tilbageværende telefonbokse.

Jeg overvejede et kort øjeblik at skrive til ham, men jeg talte til ti og lod være.
Ha ha, jeg overvejede også at skrive til ham at det var en tåbelig kommentar, men droppede det også.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Alt andet lige er det nok også den mest fornuftige politik, at tie det ihjel.

Man kunne selvfølgelig også lade oplevelsen mane til eftertanke. Jeg har svært ved at få rigtig røde ører, af det jeg har gjort her, men vil selvfølgelig ikke gøre noget, der kunne virke anstødeligt. Hvis f.eks. man tror, at denne lille sideløbende konkurrence kunne virke undergravende for det, der foregår på BGG, vil jeg naturligvis afholde mig fra det en anden gang. Jeg er ikke selv blevet overbevist herom, men er da åben for andres kommentarer og klar til i givet fald at ændre praksis. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Stony wrote:Tja. Nu indsendte jeg blot de 7-8 stykker jeg selv kunne identificere, og føler mig derfor dobbelt stødt over sådan en kommentar.
Right, jeg havde også indsendt mit svar inden det gik op for mig at vi var i gang med at løse den i fællesskab, så jeg afleverede også kun 12 rigtige...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg kunne ikke holde min mund. Så jeg har skrevet et svar i BGG-tråden.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Stony wrote:Jeg kunne ikke holde min mund. Så jeg har skrevet et svar i BGG-tråden.
Hæ. Stony, forsvarer af den danske ære! :) Bortset fra det er det et godt svar, synes jeg.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Jeg kan da godt se det usportslige i at man kan gå herind og få svarene ved et trylleslag fremfor at anvende BGGs søgefunktion mm.

Man kan jo så samtidig undre sig om nogen af de heldige vindere er stødt på denne tråd. Der er i hvert fald en dansker imellem...
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Godt at Stony kunne forsvare vores danske ære på BGG! Fint svar!

Nå, jeg er jo så "skyldig" på en lidt uskyldig måde, da jeg sendte alle de 20 svar.. Jeg havde da ikke regnet med at det ville give et sådan respons. Men det er da muligt at vi må opgive at løse fremtidige konkurrencer i fællesskab, da der jo nok bliver holdt øje med os nu :?

I øvrigt er det da ganske imponerende at linket til germangames er hit nr. 1 når man googler "Amelias Game Giveaway Contest" Godt arbejde webmaster!!
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Man kan da stadig løse opgaver i fællesskab. Man skal bare lade være med at sende svarene ind.
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Stony wrote:Man kan da stadig løse opgaver i fællesskab. Man skal bare lade være med at sende svarene ind.
..men så er det jo muligt for andre brugere at google sig ind på denne hjemmeside og finde resultatet. Men det er selvfølgelig principielt set ikke vores problem.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Det er simpelt nok at gøre netop denne del af forum'et usynligt for gæster hvis jeg husker korrekt. Så kan man i hvert fald ikke google sig ind sådan en tråd igen.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Og hvorfor det? Forummet skal vel også kunne ses, for at danskere kan se hvad der foregår, og forhåbentlig få lyst til at deltage. Det skal vel ikke til at være en lukket klub? :)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Hvis der er nogen der er i tvivl, så sidder jeg ved computeren og keder mig.

Nej, det er så ikke helt rigtigt. Jeg er faktisk igang med mit projekt om at lave en online udgave af Age of Steam. Jeg håber jeg snart kan invitere på en betatest.
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Stony wrote:Hvis der er nogen der er i tvivl, så sidder jeg ved computeren og keder mig.

Nej, det er så ikke helt rigtigt. Jeg er faktisk igang med mit projekt om at lave en online udgave af Age of Steam. Jeg håber jeg snart kan invitere på en betatest.
Sidstnævnte lyder ganske interessant - glæder mig til at prøve det :)
Post Reply