Twilight Imperium d. 15/4 [Brønshøj]

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Frouvne wrote:[...] Selv er jeg normalt ikke for meget for at justere på regler... men det kan nok være svært at komme udenom i dette tilfælde. Rart ville det være, hvis der er dele af udvidelsen, der giver en officiel løsning på problemet.
Der er helt sikkert basis for at ændre spillet så man stadig arbejder inden for "officielle" rammer. Jeg er ikke storfan af house rules, men netop TI3 er et af de spil hvor der er et hav af varianter at gøre godt med.

Jeg kunne godt tænke mig at afprøve spillet med 4 spillere og Age of Empire varianten, herunder med det alternative Imperial kort jeg citerede ovenfor. Det betyder at alle public objectives er kendte fra start og at man dermed også ved hvor mange runder der spilles. Det er helt inden for de officielle regler.

Desuden er der et overflødighedshorn af expansionsregler; nye teknologier, udforskning af planeter, handelsstationer, kolonier, et sæt alternative strategikort osv. Det skal nok kunne lade sig gøre at finde en kombination der tilfredsstiller alle.
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Hvis Objectivekortene er kendt fra starten af...fjerner det en del af spillets charme.

Og I har stadig ikke svaret på, hvilke ting I havde med i spillet :?
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Der blev spillet helt uden varianter, jfr. min oprindelige plan.
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Du glemte 3 x :roll:

Men her er de........jeg har nok af dem :wink:
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

netsapiens wrote:Jeg håber at alle kom godt hjem, og vil gerne lige høre om folk generelt set kunne tænke sig at komme igen en anden gang? Nu bor jeg jo et stykke væk, men hvis folk ikke havde de store problemer med at komme hjem kunne jeg jo godt invitere en anden gang.
Det var ikke noget problem for mit vedkommende, men dog rart at Stony kunne give et lift til S-toget. Det kan vi sagtens gentage.
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

Mit favoritspil! Dog synes jeg også at Imperial kortet er et problem, og at der nemt kan komme en "run-away leader" fordi man kun kan få et objective i turen. Det bevirker at man typisk følges ad op at point tavlen, og den der startede ud med at få 2 points står godt.

Jeg vil råde jeg til evt. at spille med en varriant der gør at man kan opfylde flere public objectives af gangen. Det har jeg spillet med et stykke tid, og med stor success!

Hvad i vil gøre ved Imperial ved jeg ikke - men udvidelsen, har en varriant som vist nok ar populær :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

netsapiens wrote:[...] Jeg håber at alle kom godt hjem, og vil gerne lige høre om folk generelt set kunne tænke sig at komme igen en anden gang? Nu bor jeg jo et stykke væk, men hvis folk ikke havde de store problemer med at komme hjem kunne jeg jo godt invitere en anden gang.
Der var ingen problemer med transporten, men nu var der jo også chauffører, der tog sig af transporten i enderne! Så længe der er den grad af service, er placeringen ingen hindring... så det er absolut en mulighed at kunne gøre noget lignende en anden gang.
frouvne, administrator

Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

netsapiens wrote:Jeg håber at alle kom godt hjem, og vil gerne lige høre om folk generelt set kunne tænke sig at komme igen en anden gang? Nu bor jeg jo et stykke væk, men hvis folk ikke havde de store problemer med at komme hjem kunne jeg jo godt invitere en anden gang.
Jeg ville heller ikke have et problem med at tage turen ud til dig.
Image
Post Reply