Twilight Imperium d. 15/4 [Brønshøj]

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

De regelvarianter siger ikke rigtigt noget om selve opstillingen af spillebrættet, men der er muligheder nok at tage af på BGG osv. Jeg synes ikke vi skal bruge mere krudt på det nu, men bare tage stilling til det i morgen.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

qute wrote:Jeg er desværre blevet syg
.....og god bedring
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Rune Petersen wrote:Tak for endnu et af dine ubrugelige sarkastiske indlæg, Drix. Utroligt at du gider bruge din energi på det.

:roll:
Jeps. Men utroligt, at der er så mange indlæg, der mest af alt ser ud som om de er skrevet uden omtanke.

Prøv at læse dit indlæg igen. Hvad står der egentlig?
Og hvad mener du? Hvis mit indlæg er SARKASTISK er det måske fordi, det er berettiget. Jeg vil ikke kalde dit indlæg tåbeligt, hvorfor skulle jeg? Jeg kan også ignorere det, men hvis alle gjorde det, får du intet svar?!

Så seriøst. Skriv hvad du MENER og vil SPØRGE om. Ikke hvad du TROR du skriver. Så har vi ALLE en chance for at gætte det.

...og så den anden vej :roll:
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

God bedring til qute... håber, at din ven stadig har mod på at dukke op!

Ser frem til igen at få prøvet med kræfter med spillet, selvom vi så ikke bliver fuldtallige denne gang. :( Rart at se, at et par af jer ildsjæle, Rune og Stony, er i gang med at opstøve brugbare varianter! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Drix wrote:Prøv at læse dit indlæg igen. Hvad står der egentlig?
Aha, Jensman to the rescue, der er noget jeg kan være behjælpelig med! Rune skrev nemlig:
Det var godt du kunne træde til, Stony. Det bliver nok lidt svært at indhente flere spillere i sidste øjeblik (mine kontakter er ikke vendt tilbage), så vi må køre videre med 4. Vi må evt. spille med et mindre kort så der bliver mere konkurrence om ressourcer osv.

Men hvis nogen skulle være frisk på at komme med på det seneste afbud kan det stadig arrangeres.
Og hvis det ikke er tre dejlige rul-med-øjnene-smilies (:roll:) værd, ved jeg ikke hvad er!

Eller gør jeg? ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Gør du? :shock:
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Runes indlæg rummede nogle helt fine informationer. Det slog f.eks. fast at han fortsat satser på at spille TI3, kontra at han måske ikke gad spille med så få spillere, og hellere ville spille noget andet. Eller aflyse.

Så Rune skriver hvad der i hans øjne er vejen frem.

/filter open
/filter add Drix
/filter save
/filter activate
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Drix, du bruger en voldsomt masse tid og kræfter på at anfægte andre brugeres holdninger og formuleringer uden at bidrage konstruktivt til diskussionerne. Samtidig er dine indlæg ofte kværulerende og sarkastiske. Desværre er det ofte sådan, at et internet-forum skal have mindst én "troll" - du passer i hvert fald ganske godt ind i den kategori.

Jeg beklager bare, at der ikke er en ignore-funktion på dette forum. Så kunne jeg slippe for at læse dine sure opstød, der virker som om de har deres grundlag i en overlagt fejlfortolkning af andre brugeres indlæg.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Jeg foreslår det altså alligevel:

Hvis i mener at det betyder alverden med antallet af deltagere, så vil jeg godt lægge hus til.
Det vil betyde nogle små afbrydelser når jeg lige skal hjælpe ungerne med småting, men de kan nu for det meste godt underholde sig selv. Derudover skal de lægges i seng kl. 8, så der vil der også lige være en natur pause.

Det er ene og alene for at give jer muligheden for at få en ekstra spiller med, så i vælger selv, men jeg er frisk på at prøve. Jeg kender ikke spillet og ved ikke hvor stor forskel det gør med 4, 5 eller 6 spillere.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Det lyder som om, det ville være et kæmpe plus, hvis vi kunne blive fuldtallige eller så tæt herpå som muligt... nu kan der jo så til gengæld begynde at opstå nogle rent praktiske problemer. F.eks. har jeg en aftale om at overdrage min søn til sin mor i Husum kort før kl. 15...
frouvne, administrator

Image
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Hvis der er stemning for det kunne vi arrangere noget fælles transport herfra? Jeg smider gerne benzinpenge på bordet i så fald.

Det er lidt sent at ændre mødestedet nu, men for mig betyder det ikke det store om det foregår hos netsapiens (udover logistikken i at få alle frem til det rigtige sted på dette tidspunkt).
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Jeg er pt ikke hjemme, men hvis det kan være nogen hjælp, så henter jeg gerne sønnen lidt tidligere, hvis I så kan arrangere transport fra Husum.... jeg kan køre fra vesterport omkring 14.... så måske kan jeg være der 14.30, hvis det er nogen hjælp...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

...og jeg er I bil, og kan være hvor som helst der måtte være behov for det. Men Stenløse er måske ikke så fedt et sted, for folk der gerne vil hurtigt hjem og i seng inden kareten bliver til et græskar.
Last edited by Stony on Sun Apr 15, 2007 10:31 am, edited 1 time in total.
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Rune og Stony, det kræver ikke en knap for at ignorere...blot en vilje :wink:

og så ikke mere om det...
---------------------------------------
TI spilles udemærket med 4 spillere, selv om 3 og 6 spillere er det bedste. Så I har ikke noget at frygte i den retning. Spillet går faktisk ret hurtigt i de sidstnævnte tilfælde, hvis ikke spillerne bruger oceaner af tid på at foretage deres træk.

Som tidligere skrevet, har I tilkendegivet, at der er et par nybegyndere til spillet, hvilket jeg tidligere har informeret om krævet ekstra tid, dels i forbindelse med forklaring af regler (hvilket kan nedsættes, hvis reglerne læses på forhånd) og dels i form af spillerne (de nye) måske er langsommere til at foretage deres træk, da de ikke vil gøre noget forkert. Det ville være træls at sidde hele spillet og være uden indflydelse på at vinde...så hellere være helt sikker på, hvad man laver.

Hvis I er bange for, at I ikke kan nå det, kan I jo lade være med at bruge ekstra-tingene...f.eks. Leaders og ressourceplanetbrikkerne. Det nedsætter sværhedsgraden og spilletiden, og spillet er spændende nok uden dem.
-----------------------------------------------
...og så ikke helt færdig alligevel.
1 - Tekst afhænger af øjnene, der ser (ovenstående indeholder samme informationer, som jeg har skrevet tidligere).
2 - Det er mig stadig en gåde, hvorfor bagateller ang. arrangementer skal skrives, så alle kan læse det. Når man har annonceret og drøftet tid, sted, spil, osv. kan resten vel klares via e-mail eller PB? Men ooooooookay...det er mig, der er dum :cry:
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Tak for informationerne, Drix. Håber, at regelforklareren tager dem med i sine overvejelser.

Var vi et større forum ville jeg nok give det ret i.f.t. at aftalerne blive meget detaljeret gennemgået her i et offentligt forum. Men vi er ikke et stort forum. Og eventuelt kunne man forestille sig, at brugere der har konstateret at de ikke kan eller ikke ønsker at deltage i dagens arrangement gør brug af den vilje, du indledningsvis refererer til, og lader være med at læse de mange opfølgende indlæg i tråden. :wink:
frouvne, administrator

Image
Post Reply