Hvad har du spillet i dag? Oktober 2021

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2021

Post by Gunness »

Jeg var en tur forbi den vildt hyggelige ølbar Det Gamle Hundebad i Rødovre i går, og ud over at smage nogle glimrende øl fik vi spillet hele syv gange Regicide. Den flinke bartender havde ikke alt for travlt, så han fik også introduceret spillet undervejs. Med fire spillere er det ekstra svært, men mine medspillere er alle ret konkurrencemindede, så det gjorde vist ikke noget, at de fik kam til deres hår :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2021

Post by Andrea »

I lørdags havde jeg lokket qute og Elin til Roskilde for at spille brætspil. I modsætning til hvad man skulle tro, så har vi forbløffende få horrorspil (måske fordi der bare generelt ikke er lavet særlig mange gode spil i denne genre...), men jeg prøvede alligevel at finde nogle spil frem, der passede til Halloween.

Vi lagde ud med en omgang Paranormal Detectives, som stadig er et ganske underholdende partygame. Derefter fandt vi en klassiker frem - nemlig Fury of Dracula. Oooog det led desværre under et problem, som vi har oplevet før - det bliver simpelthen for langtrukkent. Jeg elsker temaet, men nu tror jeg, det er er på tide at give slip på dette spil, for det kommer næppe på bordet igen.

Aftenen sluttede af med en omgang Unspeakable Words, som viste sig at være bedre, end jeg huskede det som. Og jaja, jeg købte det helt sikkert i sin tid for de små 'tulledukker', og så taler vi ikke mere om det ;)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2021

Post by Gunness »

Hvilken udgave af Fury var det? Jeg synes at have læst, at det er blevet mindre langtrukkent med 3rd Edition. Jeg har vist kun spillet originalen, og ja, det var meget langt ;)
Jeg synes egentlig, at Hidden movement er interessant som mekanisme, og jeg har store forventninger til Beast, der lige har været på KS.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2021

Post by Andrea »

Gunness wrote: Mon Nov 01, 2021 11:34 pm Hvilken udgave af Fury var det? Jeg synes at have læst, at det er blevet mindre langtrukkent med 3rd Edition. Jeg har vist kun spillet originalen, og ja, det var meget langt ;)
Jeg synes egentlig, at Hidden movement er interessant som mekanisme, og jeg har store forventninger til Beast, der lige har været på KS.
Hehe, det er 2. ed! Vi købte det og Arkham Horror som de første 'rigtige' brætspil tilbage på Fastaval i sin tid, da vores brætspils-interesse var vakt. Ah, det var tider! Af samme grund gør det også lidt ondt at erkende, at det nok bør finde et nyt hjem - men Arkham giver jeg aldrig slip på ;)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2021

Post by Gunness »

Andrea wrote: Tue Nov 02, 2021 9:03 amHehe, det er 2. ed! Vi købte det og Arkham Horror som de første 'rigtige' brætspil tilbage på Fastaval i sin tid, da vores brætspils-interesse var vakt. Ah, det var tider! Af samme grund gør det også lidt ondt at erkende, at det nok bør finde et nyt hjem - men Arkham giver jeg aldrig slip på ;)
Vi er også i gang med en større proces omkring oprydning i spil, og jeg synes, at det er svært:
1) Nogle af dem er helt tilbage fra da man startede, og man har jo nogle følelser omkring oplevelsen af at spille dem, selv om de nok for længst er overhalet af andre. Mine børn har det vist lidt på samme måde. Jeg har fået strenge instrukser om ikke at sælge dette og hint, selv om sandsynligheden for, at de ville spille de pågældende ting igen er... til at overse ;)

2) Det sædvanlige problem med, at ens 1st edition i mellemtiden er overhalet af 2nd, 3rd og 4th, og at efterspørgslen på brugtmarkedet derfor er minimal. Så kan man enten give det væk (men kommer det ikke bare til at samle støv et nyt sted) eller smide det ud (men det er jo fanme også bare ærgerligt).
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2021

Post by Neumann »

Gunness wrote: Tue Nov 02, 2021 4:16 pm
Andrea wrote: Tue Nov 02, 2021 9:03 amHehe, det er 2. ed!
Vi er også i gang med en større proces omkring oprydning i spil, og jeg synes, at det er svært:
..-
2) Det sædvanlige problem med, at ens 1st edition i mellemtiden er overhalet af 2nd, 3rd og 4th, og at efterspørgslen på brugtmarkedet derfor er minimal. Så kan man enten give det væk (men kommer det ikke bare til at samle støv et nyt sted) eller smide det ud (men det er jo fanme også bare ærgerligt).
Ind imellem kan man nu være så heldig, at den ældre udgave er den bedre. Jeg købte f.eks. en gammel hollandsk version af “Ra”, da jeg fandt genudgivelsen gyselig. Tilsvarende var min 70’er version af “Acquire” bedre produceret end nogle af de paprædsler, der senere fulgte.

Hvad FoD angår, så har jeg 3. udgaven, og den tager altså også rigtig lang tid. Og så er jeg personligt bare ikke særlig vild med coops, men temaet er uimodståeligt…
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2021

Post by Andrea »

Neumann wrote: Tue Nov 02, 2021 5:00 pm Hvad FoD angår, så har jeg 3. udgaven, og den tager altså også rigtig lang tid. Og så er jeg personligt bare ikke særlig vild med coops, men temaet er uimodståeligt…
Det er jo lige det - elsker temaet og opsætningen, meeen har også oplevet, at folk taber lidt gejsten, når det trækker ud. Nå, nu må vi se, om det bliver let at komme af med, når jeg har udset lidt flere spil, der skal sælges :)
Post Reply