Månedens spiloplevelse november 2021

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Månedens spiloplevelse november 2021

Post by Frouvne »

Så er november til ende og for mit vedkommende er der ingen tvivl om, hvilket spil, der gjorde størst indtryk. Det fremgår vist også klart af statistikken:


Saint Petersburg - 12
Rallye-Trucks - 3
Art Robbery - 2
Dune: Imperium - 2
Lost Cities - 2
MicroMacro: Crime City – Full House - 2
My First Castle Panic - 2
YINSH - 2
Calavera - 1
Finders keepers! - 1
Let's Catch the Lion! - 1
Lost Ruins of Arnak - 1
Mia London and the Case of the 625 Scoundrels - 1
My Little Scythe - 1
Quartermaster General: The Cold War - 1
Rory's Story Cubes: Fantasia - 1

I denne måned spillede vi Saint Petersburg ret så intensivt. Når jeg ser på min spilstatistik spillede vi det også en del i 2004 (!). Så har det været støvet af i 2011 og 2015. Og nu blev det altså fundet frem igen og nydt mere end nogensinde. Det holder 100%. Så ingen tvivl om, at det var månedens spiloplevelse for mit vedkommende. Det spil der var tættest på at være en konkurrent var Dune: Imperium, som vi langt om længe fik prøvet. Ingen tvivl om, at der er tale om et godt spil. Jeg blev dog nok ikke så imponeret, som jeg havde håbet. Glæder mig fortsat til at få det prøvet lidt mere. Frygter dog at behovet for en App for at spille det som to-personers spil vil begrænse muligheden for at få det på bordet. Og så får det nok svært ved at udkonkurrere Lost Ruins of Arnak, som det på flere parametre er en konkurrent til (kombinationen af deckbuilding og workerplacement).
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Månedens spiloplevelse november 2021

Post by Gunness »

November:
Forgotten Waters - 2
Wavelength - 2
Equinox - 1
Fantastiqa: The Rucksack Edition - 1
Holding On: The Troubled Life of Billy Kerr - 1
In the Year of the Dragon - 1
Intrepid - 1

Det var en fornøjelse at lege pirater igen med Forgotten Waters, og spillerholdet var det helt rigtige (hej, Andrea & Jens :mrgreen: ). Jeg er imponeret over app-integrationen og hvor godt underholdt man er undervejs. Vi er i en oprydningsfase, og Equinox, Holding On og Fantastiqa skulle prøves en sidste gang inden de (forhåbentlig) skal videre.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply