Perfekte spørgsmål

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Så har jeg også lavet spørgsmål :shock:
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Så har jeg også sendt afsted.
Rigtig sjov konkurrence. Jeg synes det var rigtig svært at finde på nogle gode spørgsmål. Men jeg glæder mig til at se folks svar og se hvor tæt på de 50% jeg kom :D
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Ohhh så er vi allerede på fire deltagere. Tør man håbe på et par stykker mere?
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

*grumble*
Min udflugt trak desværre ud, så jeg nåede ikke deadline...

Må vi andre godt svare på spørgsmålene, eller er det kun for spørgsmålsstillerne?
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Re: Perfekte spørgsmål

Post by Drix »

Stony wrote:Hver deltager skal lave tre spørgsmål.
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Man må gerne gætte, men man kan jo så ikke vinde

.... hvis jeg altså forstod Stonys svar til Qute på forrige side korrekt
Last edited by Helle on Wed Apr 25, 2007 9:48 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Jeg tør nu ikke helt garantere, at hvis vi (der ikke har sendt spørgsmål ind) kommer til at svare på spørgsmålene _uden_ at sende dem ind, ikke vil opleve en Stony med fråde i mundvigene og medbragt stor kølle stå og puste os i nakken, når det bliver fuldmåne igen.... hvem tør stille den garanti? :shock:
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Vi skal videre til næste akt. Der er indsendt spørgsmål fra fire deltagere. Jeg vil nu skrive spørgsmålene her i tilfældig rækkefølge.
Folk bedes besvare spørgsmålene efter bedste evne.
Alle har lov til at besvare (også folk der ikke har indsendt spørgsmål), og man har lov til at prale hvis man kan få dem alle sammen (eller næsten alle sammen) rigtige. :)
Svar skal indsendes som en PB til mig.
Alle svar skal være indsendt senest fredag aften kl. 23.00
Jeg vil så efterfølgende optælle svarprocenterne og offentliggøre vinderen, samt svarprocenterne på de enkelte spørgsmål.

Jeg håber på en masse besvarelser. Der er jo praleværdi i at have svaret korrekt på ALLE disse perfekte spørgmål. :D

Held og lykke til deltagerne.
----------------------------------------------------------------------------------------

1. Hvad hedder spillet, hvor spillepladen består af 6 kort med hver 6 felter på, og hvor man lægger kuber ud for at få majoritet på hver af pladerne … man kan vælge kortet, hvis man får majoritet… hvorefter nye bliver lagt ud?


2. Spillet om hvilket Tom Vasel skrev i sit review:
After playing it, I understand why many dislike the game. Because of the mechanics, it’s very simple for a game experience to be ruined if some players play a specific way. And yet, I really enjoyed the game. Sure, I was enamored by the components, but more than that – the negotiations were really enjoyable and a tad less cutthroat that those of the classic game Diplomacy. The theme went over like a bomb in our group – but the puzzle pieces overcame that. The game looks good, plays well, and truly is educational – if you wish.


3. Hvilket spil fra Cheapass tager længere tid at af afgøre hvem der vandt end det tager at spille? Man bruger f.eks. et elastik i forbindelse med point-givningen til sidst.


4. Hvilket spil spilles her:
http://img380.imageshack.us/img380/3280 ... 626tm7.jpg


5. To tyske spil-designere både bor og arbejder sammen. De har også sammen et spil-forlag, der udgiver deres spil. Hvad er navnet på dette spil-forlag?


6. Hvad hedder designeren af deduktionsspillet, hvor der er koan’er er med?


7. Findes der i Zertz en vindende strategi for modstanderen hvis man starter med at sætte en hvid kugle på kanten?


8. Ca. (plus minus 5 år vil jeg tro ) 20 år gammel dansk spil omhandlende skibshandel verden over med bl.a. krydderier, slaver, tekstiler mm. Pas på piraterne!!


9. 2-mands-spil hvor man bl.a kan reformere den prøjsiske hær vha.
Heinrich Friedrich Karl Reichsfreiherr vom und zum Stein og Østrig-Ungarns hær ved hjælp af Johann Josef Wenzel Graf Radetzky von Radetz


10. I hvilket spil smider man bomber bestående enten af 4 kort med enslydende værdi eller 5 fortløbende kort af samme type – og nej det er ikke et spil, der spilles med et sæt almindelige spillekort?


11. Dette spil indeholder bl.a. 52 brikker, der ligner brikkerne fra Reversi/Othello. Brikkerne adskiller sig fra dem i Reversi/Othello ved alle at indeholde en magnet. Hvad hedder spillet?


12. En bruger her fra forum købte i det forløbne år en original forsideillustration til et kendt spil via en velgørenhedsauktion på e-bay. Hvem var brugeren og hvilket spil stammer illustrationen fra?
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Drix wrote:Jeg tør nu ikke helt garantere, at hvis vi (der ikke har sendt spørgsmål ind) kommer til at svare på spørgsmålene _uden_ at sende dem ind, ikke vil opleve en Stony med fråde i mundvigene og medbragt stor kølle stå og puste os i nakken, når det bliver fuldmåne igen.... hvem tør stille den garanti? :shock:
hmmm jeg tror, at stony på forrige side svarede, at man kunne deltage i besvarelsen, fordi det perfekte spørgsmål til enhver tid ville have en gennemsnitlig svarprocent ... så logikken er vel næsten - jo, flere jo bedre ...
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Helle wrote:Man må gerne gætte, men man kan jo så ikke vinde
Det er heller ikke det vigtigste :)

Jeg er helt pjattet med billedet til spørgsmål fire!
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Indtil videre tre besvarelser modtaget. To fra deltagere og en fra en ikke-deltager. Spøjst nok er der i øjeblikket ingen spørgsmål der har en korrekt besvarelse på præcis 50%
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Stony wrote:Indtil videre tre besvarelser modtaget. To fra deltagere og en fra en ikke-deltager. Spøjst nok er der i øjeblikket ingen spørgsmål der har en korrekt besvarelse på præcis 50%
Er der nogen deltager som har lagt sig langt foran fra start?

(please, please lad det være mig! :P)
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Fire besvarelser indtil videre, men pæn spredning. Der er kun to spørgsmål der ligger på præcis 50%. Og nej, de to spørgsmål er ikke indsendt af den samme.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Det kunne være interessant, hvis der var en sidekonkurrence, gående ud på - for ikke deltagere - at gætte hvem der har indsendt spørgsmålene ...

De er alligevel meget forskellige - med forskelligt fokus ... men måske er det for nemt ... ????
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Du skal være velkommen til at tage initiativet. :)
Post Reply