Hvilket spil har du FÅET i dag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Locked
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Mik »

En god ven fra AMIGO har sendt mig The City-kortspillet til erstatning for det eksemplar onde mennesker huggede fra mig på Viking-Con.
Det har været længe undervejs, men ankom i går med en dejlig overraskelse i form af 2 Bonus-kort i form af en FABRIK: Pris: 2 - Indkomst: 4 - Point: -2

Det skal blive spændende at se hvorvidt kortet er for stærkt, for svagt, eller lige tilpas :)
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Sir William »

Mik wrote:En god ven fra AMIGO har sendt mig The City-kortspillet til erstatning for det eksemplar onde mennesker huggede fra mig på Viking-Con.
Det har været længe undervejs, men ankom i går med en dejlig overraskelse i form af 2 Bonus-kort i form af en FABRIK: Pris: 2 - Indkomst: 4 - Point: -2

Det skal blive spændende at se hvorvidt kortet er for stærkt, for svagt, eller lige tilpas :)
Skuffende, at dit eksemplar aldrig er dukket op efter VC. Dog glædeligt, at du fik en erstatning :D
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Larsine »

Mik wrote:En god ven fra AMIGO har sendt mig The City-kortspillet til erstatning for det eksemplar onde mennesker huggede fra mig på Viking-Con.
Det har været længe undervejs, men ankom i går med en dejlig overraskelse i form af 2 Bonus-kort i form af en FABRIK: Pris: 2 - Indkomst: 4 - Point: -2

Det skal blive spændende at se hvorvidt kortet er for stærkt, for svagt, eller lige tilpas :)
Godt du fik et andet eksemplar af The City.

Nogen ide om hvordan man ellers kan få fat I bonuskortene, når nu spillet er udgået af produktion?
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Bugge »

I morgen går denne tråd amok eller hva!?

Held og lykke :wink: :wink:

Søren
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Larsine »

Åbnede i dag mine gaver fra Secret Santa.

Som andre havde gættet på, var den firkantede kasse Guildhall.

Den aflange kasse indeholdt Mr. Jack Extension, et spil som jeg håber at få på bordet igen, og helst snart.

Nu må vi se om aftenen indbringer flere papkasse :-)

Glædelig jul alle sammen.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Goblen »

Fik to udvidelser til Quarriors :) En af de spil drengene og jeg synes er sjovest.

Quartifacts
Quarmageddon

Begge meget velkomne.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Sir William »

Som forventet fik jeg Russian Railroads af min Secret Santa :D
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 312 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Jonezy »

Jeg kom tættere på en komplet Ticket to Ride samling, da Mani gav mig Marklin og Nederland udgaverne i julegave. Nu mangler jeg kun Europe i samlingen.
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by BlueSwan »

Sir William wrote:Som forventet fik jeg Russian Railroads af min Secret Santa :D
I called it!

Jeg fik Race For The Galaxy igår. Nu mangler jeg kun fire spil for at have en fuld samling af BGG's top 20 spil (Through The Ages, Terra Mystica, Mage Knight Board Game og Brass). :)
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Andrea »

Gemalen overraskede mig med et stk. Eldritch Horror - det ser jeg virkelig frem til at prøve!
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Bugge »

Gaveuddelingen startede fint, da den første pakke jeg fik indeholdt Johnny Ebsen's Urbanization. Jeg havde jo ønsket mig 5-6 brætspil og udvidelser fra Boardgamer.dk's sortiment.

Men nej-nej, resten af aftenen indeholdt kun bløde pakker og en DVD jeg ikke havde ønsket mig.

Det var årets høst.

Søren


PS. jeg har nok mere brug for skjorten og pulloveren, men sig det ikke til nogen...
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Mik »

Larsine wrote:Nogen ide om hvordan man ellers kan få fat I bonuskortene, når nu spillet er udgået af produktion?
Har hverken set eller hørt om dem før, og en søgning på BGG og Luding databaserne gav intet resultat. Skrev naturligvis straks til Christian Hildenbrandt fra Amigo om hvorfor de er lavet og hvor man kan få dem. Afventer svar efter jule/nytårs-ferien.
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by netsapiens »

Min niece forærede mig et hjemmelavet ludo, komplet med skæve træbrikker kun malet på den ene side, en kæmpe-design fejl, idet der kun var et spor istedet for to i hver retning, ingen terning, og stjerner og globusser som næsten ikke var til at læse.
Hun havde lavet det "fordi onkel Claus jo er rigtig glad for brætspil"

Jeg er ret ligeglad med hvad i andre har fået i julegave, i kan sgu ikke slå DEN! :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5127
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 505 times
Been thanked: 559 times

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Gunness »

Så er det med at finde en grimasse der kan passe :lol:
Du må bare introducere et par house rules, så går det nok ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Goblen »

netsapiens wrote:Min niece forærede mig et hjemmelavet ludo, komplet med skæve træbrikker kun malet på den ene side, en kæmpe-design fejl, idet der kun var et spor istedet for to i hver retning, ingen terning, og stjerner og globusser som næsten ikke var til at læse.
Hun havde lavet det "fordi onkel Claus jo er rigtig glad for brætspil"

Jeg er ret ligeglad med hvad i andre har fået i julegave, i kan sgu ikke slå DEN! :)
Det er den fedeste slags gaver nogen kan få. Gaver som børn selv har lavet, og som du får fordi de synes du er speciel :) Den kan jeg ikke toppe den gave.
Locked