Hvilket spil har du FÅET i dag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Myde »

Jeg var så heldig at få RoboRally - og derudover bliver en "glemt" gave nok vekslet til Francis Drake...
Last edited by Myde on Wed Dec 25, 2013 5:06 pm, edited 1 time in total.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by BlueSwan »

Myde wrote:Jeg var så heldig at få RobotRally - og derudover bliver en "glemt" gave nok vekslet til Francis Drake...
RobotRally? Er det en udvidelse til RoboRally? :wink:
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Sir William »

Myde wrote:Jeg var så heldig at få RobotRally - og derudover bliver en "glemt" gave nok vekslet til Francis Drake...
Hvad er en "glemt" gave?

Lader til, at vi skal spille en del nye spil i 2014 8)

Fik også en 25 år gammel Zacapa rom samt en cognac smagning, så 2014 virker lovende.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by digter »

netsapiens wrote:Min niece forærede mig et hjemmelavet ludo, komplet med skæve træbrikker kun malet på den ene side, en kæmpe-design fejl, idet der kun var et spor istedet for to i hver retning, ingen terning, og stjerner og globusser som næsten ikke var til at læse.
Hun havde lavet det "fordi onkel Claus jo er rigtig glad for brætspil"

Jeg er ret ligeglad med hvad i andre har fået i julegave, i kan sgu ikke slå DEN! :)
Uha. Man bliver helt rørt.

Her fik jeg selv et eksemplar af Twilight Struggle og Battlelore 2nd ed, men samtidig gav jeg Guild Hall til min kone, samt memoir 44 og en hel masse x-wing til den 9-årlige. Hurra for at give brætspil til dem man bor sammen med - det er næsten som at få dem selv :)
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Andrea »

netsapiens wrote:Min niece forærede mig et hjemmelavet ludo, komplet med skæve træbrikker kun malet på den ene side, en kæmpe-design fejl, idet der kun var et spor istedet for to i hver retning, ingen terning, og stjerner og globusser som næsten ikke var til at læse.
Hun havde lavet det "fordi onkel Claus jo er rigtig glad for brætspil"

Jeg er ret ligeglad med hvad i andre har fået i julegave, i kan sgu ikke slå DEN! :)
Der mangler SÅ meget en like-knap, når der kommer et indlæg som dette. SEJ gave :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Frouvne »

Andrea wrote:
netsapiens wrote:Min niece forærede mig et hjemmelavet ludo, komplet med skæve træbrikker kun malet på den ene side, en kæmpe-design fejl, idet der kun var et spor istedet for to i hver retning, ingen terning, og stjerner og globusser som næsten ikke var til at læse.
Hun havde lavet det "fordi onkel Claus jo er rigtig glad for brætspil"

Jeg er ret ligeglad med hvad i andre har fået i julegave, i kan sgu ikke slå DEN! :)
Der mangler SÅ meget en like-knap, når der kommer et indlæg som dette. SEJ gave :)
... og så syntes jeg da også, der mangler et par billeder! :)

Og apropos manglede ... så var det lige det brætspillene gjorde under juletræet for mit vedkommende... :cry: Nå, jeg plejer nok at kunne sørge for mig selv og heldigvis nåede jeg online at bestille en brætspils-julegave til mig selv den 23. Så jeg må blot vente lidt. Og så fik jeg i øvrigt en masse andre gode sager i stedet bl.a. en udmærket pandelampe til løb og en super-fed kogebog: Modernist Cuisine at Home. Så ingen grund til medlidenhed. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Larsine »

Jeg havde en rigtig god høst I går aftes og nu til morgen.

Jeg fik Meine Scharfe, Deine Scharfe af min mor og far. Da vi havde givet samme spil til min niece, har jeg på fornemmelsen af Lisa havde været behjælpelig med at anskaffe det.

Af Lisa fik jeg El Caballero, og igen tror jeg at vores sidste besøg hos Annemette har haft indflydelse på Lisas valg af spil.

Af min engelske svigerfamilie fik jeg Ra.

Af Larna fik jeg Ticket to Ride: Nederland.

Så sammen med mine to Secret Sant spil har det altså været en god høst.

Nu skal de så bare spilles...
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by thomassvan »

Frouvne wrote:Og så fik jeg i øvrigt en masse andre gode sager i stedet bl.a. en udmærket pandelampe til løb
Hvilket mærke og type var det hvis jeg må have lov at spørge lidt OT? Jeg var rundt og lede efter én til min bror men der var ikke meget hjælp at hente i sportsbutikkerne.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Frouvne »

thomassvan wrote:
Frouvne wrote:Og så fik jeg i øvrigt en masse andre gode sager i stedet bl.a. en udmærket pandelampe til løb
Hvilket mærke og type var det hvis jeg må have lov at spørge lidt OT? Jeg var rundt og lede efter én til min bror men der var ikke meget hjælp at hente i sportsbutikkerne.
Led Lenser SEO 5. Den virker rimelig potent af en lille sag til omkring 500,- Den klarede sig fint i nogle tests, så jeg tænkte det var et fornuftigt sted at starte. Jeg løber helst tidligt om morgenen (omkring kl. 5), så der er brug for den ... men i praksis nok kun nogle få måneder, så før jeg har set om det er noget, jeg kan vænne mig til, syntes jeg de rigtigt store modeller ville være helt ude af proportioner.
frouvne, administrator

Image
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by thomassvan »

Frouvne wrote:
thomassvan wrote:
Frouvne wrote:Og så fik jeg i øvrigt en masse andre gode sager i stedet bl.a. en udmærket pandelampe til løb
Hvilket mærke og type var det hvis jeg må have lov at spørge lidt OT? Jeg var rundt og lede efter én til min bror men der var ikke meget hjælp at hente i sportsbutikkerne.
Led Lenser SEO 5. Den virker rimelig potent af en lille sag til omkring 500,- Den klarede sig fint i nogle tests, så jeg tænkte det var et fornuftigt sted at starte. Jeg løber helst tidligt om morgenen (omkring kl. 5), så der er brug for den ... men i praksis nok kun nogle få måneder, så før jeg har set om det er noget, jeg kan vænne mig til, syntes jeg de rigtigt store modeller ville være helt ude af proportioner.
Perfekt , mange tak.
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 335
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 17 times
Been thanked: 4 times

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by APK »

Årets høst:
Lost Temple til datter (9)
Legacy: the testament of Duke de Crecy, Coup og Hanabi til søn (13)
Nations til mig (43!)

Meget tilfreds...!
/APK
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by BlueSwan »

Som nævnt fik jeg "kun" Race For The Galaxy juleaften, men der blev taget revanche anden juledag. Idag fik jeg In The Year Of The Dragon, Macao, Mage Knight Board Game og endnu et eksemplar af Race For The Galaxy (som selvfølgelig skal byttes). To ekstra Feld spil til en Feld fan, herligt. Jeg tvivler egentlig på om Mage Knight er noget for mig, men nu skal det da helt sikkert prøves.

Samtidig fik jeg med en vis succes introduceret visse familiemedlemmer for Dominion og Small World, så det var en god dag.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by zutcorp »

Jeg lod mig i julen begave af Small World + cursed expansion. Jeg har kun prøvet det på Ipad, så det var sjov at prøve på pap. Hyggeligt spil!

Derudover fik jeg Tash-Kalar, som jeg i morgen tager ud til Claus og bytter ud med Nations i stedet.

Fin høst :-)
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Myde »

Jeg hentede min kopi af Francis Drake hos boardgamer igår - ser frem til at prøve det 4 eller 5p
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Helle »

Har fået et enkelt spil i år .... Et Hanabi Deluxe ... Heldigvis havde min mand læst her på forum, at det var et ønske ... Og det blev indviet i går ... Og det virker :wink:
Locked