Übergeek Quiz - Nu med præmie

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Post by Frouvne »

2.
G 10, v, Tri
F 10, ø, R.oc

Ekstra
I 10, v, R.A.G.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Hæ - nu må jeg baile ud. Jeg får ikke tid til at tjekke titler på BGG i dag (nu hvor Allan lige var to minutter hurtigere end mig og snuppede to af 'mine' titler ;)), og torsdag og fredag er afsat til brætspilssessions.

Tak for god underholdning, Stony :)
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

jeg har også givet op for længst :)
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Jeg har nu ikke givet op, men jeg må indrømme, at jeg har skiftet taktik, jeg har godt nok fundet en del 3 bogstavsspil, så hvis jeg lige støder på et kan det anvendes - men jeg afkoder ikke længere skemaet for spiltitler, som kan anvendes, hvis/når bestemte billeder identificeres .... det tager så lang tid....

I stedet så går jeg efter "nemme" det vil sige de intenderede, og håber undervejs at få identificeret de billeder, som jeg absolut ingen ide har om, hvad handler om ...

Og om fattet jeg havde noget af regelændringen - den er jo smart - fandt jeg ud af ... i forhold til netop det sidste .... at kunne få top 200 titler ... men så langt havde jeg selvfølgelig ikke tænkt frem ...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Andrea wrote:Hæ - nu må jeg baile ud. Jeg får ikke tid til at tjekke titler på BGG i dag (nu hvor Allan lige var to minutter hurtigere end mig og snuppede to af 'mine' titler ;)), og torsdag og fredag er afsat til brætspilssessions.

Tak for god underholdning, Stony :)
Ja, sådan er det. Det er også kommet til at tage noget længere end jeg havde regnet med.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Regel ændring.

Jeg tror det bliver nødvendigt at snævre mængden af skjulte titler lidt ind. Om ikke andet, så for at få spillet bragt til ende inden året er gået.

Fremover kan man kun score point på skjulte spiltitler, såfremt de har en rank på BGG. Hvis spillet står med rank N/A, kan man ikke få point for den titel.

De spillere der endnu ikke har afleveret svar idag, har fortsat mulighed for at svare efter de gamle regler. Reglen træder i kraft i aften, når vi starter på ny tur.

Det burde reducere mulighederne noget.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Der ligger en lektie gemt her et sted. Jeg ved det. Spillet var for stort. Og mulighederne for at finde skjulte titler var noget jeg burde have undersøgt nærmere. Jeg havde aldrig drømt om at der kunne støves så mange titler på 2-3 bogstaver op.

Jeg havde seriøst regnet med at quizzen ville være overstået på nuværende tidspunkt. :)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Allan og jeg har tænkt og talt om at lave noget tilsvarende en gang, men vi talte om at man skulle indføre en regel der hed, at kun spil på mere end 4 bogstaver ville blive acceptereret, hvis de var uden for en top X - og at intenderede titler evt ville give ekstra points ... det ville reducere mængden af titler væsentligt ....

Så jeg tror, at du gør ret i at lave endnu en regelændring .... dynamisk spil må man sige ....
User avatar
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Sat Jan 27, 2007 1:52 am
Location: Valby

Post by Tina »

Andrea wrote:Hæ - nu må jeg baile ud. Jeg får ikke tid til at tjekke titler på BGG i dag (nu hvor Allan lige var to minutter hurtigere end mig og snuppede to af 'mine' titler ;)), og torsdag og fredag er afsat til brætspilssessions.
Ja jeg må også smide håndklædet i ringen, for jeg kan jo godt se at man ikke kan vinde med mindre man kun gætter spiltitler. Og jeg har heller ikke længere tid til at gennemsøge skemaet for titler.

Så jeg vender tilbage til gæt af billeder og titler, jeg havde gættet helt fra starten af konkurrencen.

1)
H9: Empires In Arms
F2: Dreamblade

2)
C9 - Ø: Attika
ekstra:
C9 - Ø: Antike

Ønsker svar på F2 og H6
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Tina wrote:
Andrea wrote:Hæ - nu må jeg baile ud. Jeg får ikke tid til at tjekke titler på BGG i dag (nu hvor Allan lige var to minutter hurtigere end mig og snuppede to af 'mine' titler ;)), og torsdag og fredag er afsat til brætspilssessions.
Ja jeg må også smide håndklædet i ringen, for jeg kan jo godt se at man ikke kan vinde med mindre man kun gætter spiltitler. Og jeg har heller ikke længere tid til at gennemsøge skemaet for titler.

Så jeg vender tilbage til gæt af billeder og titler, jeg havde gættet helt fra starten af konkurrencen.

1)
H9: Empires In Arms
F2: Dreamblade

2)
C9 - Ø: Attika
ekstra:
C9 - Ø: Antike

Ønsker svar på F2 og H6
Øv, nu troede jeg lige at jeg havde de intenderede titler for mig selv ... men velkommen tilbage ... :wink: godt, at du kan identificere noget af det jeg ikke kan, men du skriver, hvad F2 er, men vil også have F2 identificeret ... er det et trick for at narre os????
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Okay. Så kan vi måske ligeså godt lukke? For om det bliver Helle eller Allan der render med præmien, går vel næsten ud på eet? :-)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

hov hov hov ... Tina er gået tilbage til OGSÅ at identificere billeder, fordi hun ikke længere kunne finde 3 spil af gangen ... jeg hører ikke tina sige, at hun ikke deltager længere ....
User avatar
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Sat Jan 27, 2007 1:52 am
Location: Valby

Post by Tina »

Helle wrote:hov hov hov ... Tina er gået tilbage til OGSÅ at identificere billeder, fordi hun ikke længere kunne finde 3 spil af gangen ... jeg hører ikke tina sige, at hun ikke deltager længere ....
Ja jo jeg vil da gerne være med, men jeg er ikke på nette de næste to dage, da der skal spilles bræt, så jeg får ikke tid til at svare.

Derfor kapitulerer jeg til Allan og Helle (Det er dog ikke noget jeg gør tit :wink: )
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Vi kan indføre våbenhvile og kæmpe videre efter weekenden ...

Men det må være allan du kapitulerer til ... pointmæssigt set er jeg stadig efter dig, andrea og allan ...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg tror det er bedst at holde. Det skal være sjovt. Jeg kommer bare igen med noget andet. Men jeg må være bedre til at huske at det til tider gælder at "less is more".

Det skal være overskueligt og overstået rimeligvis hurtigt. Jeg var bare bange for at det hele ville blive løst for hurtigt.
Post Reply