Stoledansen - Geekstyle

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Stoledansen - Geekstyle

Post by Stony »

Man skal rejse sig der hvor man faldt. Så jeg har en ny quiz, og den er noget hurtigere overstået, og kræver ikke tilnærmelsesvis samme indsats for at holde sig med i konkurrencen.

De fleste kender vel den gamle selskabsleg, hvor man går rundt om et antal stole, men der er en (eller flere) stole for lidt til at alle kan få en. Når musikken stopper, skal alle skynde sig at sætte sig ned. Dem der ikke har fået en stol er ude.

Her kører vi lidt det samme princip. Der vil være et antal opgaver. Opgavens type vil variere. I første omgang er der otte opgaver. De otte første der når at svare (korrekt) på en af opgaverne er med til næste runde. Der vil så kun være syv opgaver. osv....

Hvis en person svarer forkert på en opgave, har en anden naturligvis lov til at springe på "stolen" med det rigtige svar. Men har en person først svaret korrekt på den enkelte opgave, så er stolen taget.

Selv hvis man ikke kan besvare nogen af de tilbageværende spørgsmål, kan man forsøge at bluffe sig til en plads, og bare fyre et svar af. Selv om dit svar er forkert, så har du taget pladsen. Men hvis en anden person så kommer med det rigtige svar, så bliver du skubbet væk, og er nødt til at finde en ny plads istedet. Her må man så foretage et valg. Hvis du tror dit svar er rigtigt, skal du lade være med at afgive andre svar, og derved kæmpe om pladsen. Hvis du regner med at den anden person har svaret rigtigt, må du forsøge dig med en ny stol istedet, og derfor afgive et nyt svar.
Det rigtige svar vinder altid pladsen. Også selv om man svarer sidst. Er begge svar forkert, er det først til mølle der vinder.

Jeg vil sætte en omgang igang om dagen, men i ånd med den originale selskabsleg, så er der ikke nogen der ved hvornår musikken stopper. Så derfor siger jeg heller ikke hvornår jeg smider næste runde på. Folk kan selvfølgelig abonnere på tråden, og så får de en email. Men det kræver stadig at man er online.

Jeg vil forsøge at gøre sværhedsgraden forholdsvis høj. Men ikke for høj. Det vil jo være sjovt, om vi i hver omgang har nogle der må bluffe. Så kan man jo forsøge at udse sig dem man tror har bluffet, og forsøge at stjæle deres stol.

God fornøjelse.

----------------------------------------------------------------------------------

Første omgang, der benytter jeg mig af nogle af de billeder der ikke blev identificeret i mit sidste pusleri. Dem kan vi ligeså godt genanvende.

For at tage en stol, skal du identificere hvilket spil det stammer fra. Billedet eksisterer et sted på BGG. Man skal så identificere det spil det er arkiveret under.

Man svarer ved at skrive:
- Pladsnummeret.
- Spiltitlen


1: Image
2: Image
3: Image
4: Image
5: Image
6: Image
7: Image
8: Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Post by Frouvne »

5. Richelieu
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

6. On the Underground
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Post by Frouvne »

Her sidder vi jo godt og behageligt, Jens! Mon man må lægge benene op på en af de andre stole og spærre den? :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Tja, både Andrea, Tina og Erik er ikke ved pc i weekenden - og mon ikke det også gælder for en del andre også ... så blandt de nogenlunde faste quiz-deltagere er måske ikke så mange netopkoplede i weekenden...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Runden får da bare lov til at køre, indtil alle otte stole er taget. Om den sidste så først bliver taget på søndag, så er det sådan det er. Ingen stress her. :)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

jamen, jeg vil jo også gerne være med:

2: around the world in 80 days
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Post by Tobias »

Jeg er fuldstændig blank. Tror bare jeg bliver stående og venter på den næste dans :(
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Tobias wrote:Jeg er fuldstændig blank. Tror bare jeg bliver stående og venter på den næste dans :(
Det forstår jeg godt - fornemmelsen af at kunne et eller to billeder var også meget presserende her ...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Tobias wrote:Jeg er fuldstændig blank. Tror bare jeg bliver stående og venter på den næste dans :(
Som jeg skrev: Hvis du ikke kan nogen af dem, kan du forsøge at bluffe dig til en plads.
Dermed sagt: Forsøg at finde et billede, som du ikke tror der er andre der kan gætte. Så kan du bare skrive "Skak" el.lign ud for. Nu er du den første der har forsøgt sig på pladsen, og derfor sidder du på den. Du kan kun blive skubbet væk, hvis der kommer en anden som rent faktisk kan det rigtige svar.
Men du skal så nok forsøge at camuflere dit bluff lidt bedre, for hvis alle pladser er taget, og der kommer en ihærdig spiller, som så vil lave lidt research for at finde et sted, hvor man kan skubbe en anden væk, så vil "Skak" nok lyse langt væk af bluff, og så ved han/hun hvor der skal sættes ind.
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

3: Shogun (genoptrykt som Samurai Swords)
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Stony wrote:
Tobias wrote:Jeg er fuldstændig blank. Tror bare jeg bliver stående og venter på den næste dans :(
Som jeg skrev: Hvis du ikke kan nogen af dem, kan du forsøge at bluffe dig til en plads.
Dermed sagt: Forsøg at finde et billede, som du ikke tror der er andre der kan gætte. Så kan du bare skrive "Skak" el.lign ud for. Nu er du den første der har forsøgt sig på pladsen, og derfor sidder du på den. Du kan kun blive skubbet væk, hvis der kommer en anden som rent faktisk kan det rigtige svar.
Men du skal så nok forsøge at camuflere dit bluff lidt bedre, for hvis alle pladser er taget, og der kommer en ihærdig spiller, som så vil lave lidt research for at finde et sted, hvor man kan skubbe en anden væk, så vil "Skak" nok lyse langt væk af bluff, og så ved han/hun hvor der skal sættes ind.
Interessant, den regel havde jeg ikke helt fået med i første omgang - det gør jo det hele lidt enklere, når billederne bliver svære ...
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

1: Imperial
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Post by Frouvne »

Det kan være, at man skal indføre en ballon-dans-variant. Tag nogle oppustelige stole frem og lad dem der allerede sidder på en stol være i stand til at pifte en eller begge de tilstødende stole med et rigtigt gæt! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Frouvne wrote:Det kan være, at man skal indføre en ballon-dans-variant. Tag nogle oppustelige stole frem og lad dem der allerede sidder på en stol være i stand til at pifte en eller begge de tilstødende stole med et rigtigt gæt! :wink:
Rigtigt ELLER forkert gæt. Det er kun rimeligt :P
Image
Post Reply