Voksenspil til Nintendo DS?

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Re: Voksenspil til Nintendo DS?

Post by Frouvne »

Advance Wars: Dark Conflict - som er identisk med Advance Wars: Days of Ruin - hoppede jeg på for nogen tid siden og det ser umiddelbart rigtig lovende ud. Umiddelbart ser det også ud til, at online spillet virker fortræffeligt og det kan jo unægtelig være med til at give det endnu mere værdi på længere sigt. Jeg nåede et pænt stykke ind i Professor Layton og må sige at grafikken er rigtig god, stemningen fin og de indbyggede puzzles af varierende kvalitet, men absolut værd at kaste sig over. Selve gåden greb mig aldrig, men Helle blev da så grebet, at hun fik spillet sig igennem og jeg er også ved at være moden til at genoptage mit spil igen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Voksenspil til Nintendo DS?

Post by Helle »

Hej Krasch

Spillet er godt, men jeg skal nok svare mere uddybende senere ...
Har bare ikke lige fået det gjort.

Helle
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Re: Voksenspil til Nintendo DS?

Post by Frouvne »

Guitar Hero... Min skepsis er og har været stor overfor dette fænomen. Men nu kan det da godt være, at jeg bliver nødt til at prøve det, når der kommer versionen: Guitar Hero: On Tour.


Image


Image


http://www.gamespot.com/video/938225/61 ... al-movie-2
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Voksenspil til Nintendo DS?

Post by Andrea »

Frouvne wrote:Guitar Hero... Min skepsis er og har været stor overfor dette fænomen. Men nu kan det da godt være, at jeg bliver nødt til at prøve det, når der kommer versionen: Guitar Hero: On Tour.
Er der noget særligt ved den version, der gør en forskel frem for tidligere?

Jeg synes i øvrigt, at Guitar Hero er ganske underholdende :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Re: Voksenspil til Nintendo DS?

Post by Frouvne »

Jeg tror ikke, der er noget specielt nyt ved denne udgave... men jeg er ikke den rigtige til at besvare spørgsmålet, da jeg som sagt er - så godt som - fuldkommen uden forkundskaber om de originale udgaver.
frouvne, administrator

Image
User avatar
krasch
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 180
Joined: Sun Apr 30, 2006 9:53 pm
Location: København N

Re: Voksenspil til Nintendo DS?

Post by krasch »

Det er Guitar Heroes, så det skal nok sælge godt.. Men de gør da ellers hvad de kan for at skræmme folk væk med deres elendige reklamer for produktet.
Den du linkede til var måske ikke det værste, men se så DEN HER og fortæl mig at du ikke sad og krummede tæer.

woooo! wiggle wiggle wiggle yeah! ..nej nej nej!
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Voksenspil til Nintendo DS?

Post by Helle »

krasch wrote:Professor Layton. The Curious village har fået rigtig god omtale, og jeg har også selv været lidt på kig efter det.
Hvad synes du om det Helle?
Jeg må vist hellere få svaret på dette spørgsmål. Jeg synes, at spillet er rigtigt rigtigt godt. Der er en gåde, der skal løses og den er hyggelig nok - underlig også ... historien binder helt klart spillet sammen. Man går rundt i byen og taler med folk, en del af dem kan sige noget interessant - men mange har også opgaver, der skal løses ... Det hyggelige er derfor især alle de små puzzles, som skal og kan løses undervejs ... de fleste af de puzzles, der er i spillet er af typer, der er set før, men mange af gåderne har et eller andet twist, så de ikke nødvendigvis er identiske. Man går points for hver gåde man løser - man kan købe hints, så man ikke går i stå undervejs.... Spillet er også meget tilgivende, for hvis man ikke løser nogle af gåderne, når man når til nogle bestemte punkter i historien, så bliver gåderne overført til et hus i byen, hvor man kan finde og løse dem. Der er vel omkring 120 puzzles, der skal løses undervejs i historien.

Det er ikke særligt aktionpræget, men historien er hyggelig og ligeledes grafikken. Jeg skal helt sikkert spille spillet igen, men der skal lige gå lidt tid, fordi jeg stadig kan huske løsningerne på gåderne ....

Spillet er vist i øvrigt på tilbud hos Gamebits.dk
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Re: Voksenspil til Nintendo DS?

Post by Frouvne »

For The Settlers of Catan-tilbedere kan det være værd at bemærke, at en ny version til DS er på vej: Catan: The First Island. Denne version skulle efter sigende komme i handelen i løbet af maj måned.

Image

Kilde:
http://www.icv2.com/articles/news/14843.html
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Re: Voksenspil til Nintendo DS?

Post by Frouvne »

Et spil der bestemt ikke er for mindreårige er: Grand Theft Auto: Chinatown Wars. Mit første indtryk af spillet er overordentlig godt! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Re: Voksenspil til Nintendo DS?

Post by Frouvne »

Lego Battles har nok ikke voksen-segmentet som sin primære målgruppe, men det er givetvis et af de spil, jeg har brugt flest timer på. Jeg har generelt stor respekt for flere af Legos spil til NDS - det her er helt sikkert det, man som voksen kan finde størst fornøjelse ved og så er det et spil, det er værd at spille imod hinanden på to eller flere konsoller.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Re: Voksenspil til Nintendo DS?

Post by Frouvne »

For dem der blev grebet af Professor Layton and the Curious Village er der glædeligt nyt med efterfølgeren: Professor Layton and the Diabolical Box.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Voksenspil til Nintendo DS?

Post by Helle »

Frouvne wrote:For dem der blev grebet af Professor Layton and the Curious Village er der glædeligt nyt med efterfølgeren: Professor Layton and the Diabolical Box.
Fedest ... det glæder jeg mig helt vildt til .... det var et rigtigt rigtigt hyggeligt spil.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Re: Voksenspil til Nintendo DS?

Post by Frouvne »

Ghost Trick: Phantom Detective har givet mig nogle fantastisk underholdende timer sammen med min søn. Kombinationen af historiefortælling og puslerier fungerer overraskende godt og så har man også gået nye veje med grafikken, der ikke gør oplevelsen mindre.

Image

Se f.eks.: http://www.gamespot.com/ds/action/ghosttrick/index.html
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Re: Voksenspil til Nintendo DS?

Post by Frouvne »

Der har på det seneste været god gang i familiens Nintendo DS'er. Det er særligt spillet Dragon Quest IX - Sentinels of the Starry Skies, der har stjålet opmærksomheden. Faktisk har det været så stor en succes, at der er blevet indkøbt tre eksemplarer af spillet, så hele familien kan være beskæftiget samtidig og da prisen på spillet efterhånden er rimelig og multi-player-delen er en del af det, der har grebet familien, må det er i særklasse betegnes som et godt køb. Absolut anbefalelsesværdigt!

Til lidt afstressning i forbindelse med transport anvender jeg for tiden det lille RPG-football-manager-agtige spil Inazuma Eleven, jeg tror, jeg tilfældigt stødte på en gang i Troldspejlet. Den nærmeste fremtid vil vise hvor fængende det er, men det er en sjov lille idé og førstehåndsindtrykket er fint.
frouvne, administrator

Image
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Voksenspil til Nintendo DS?

Post by glorn »

den reklame var da hylende morsom i sin sørgelighed.
krasch wrote:Det er Guitar Heroes, så det skal nok sælge godt.. Men de gør da ellers hvad de kan for at skræmme folk væk med deres elendige reklamer for produktet.
Den du linkede til var måske ikke det værste, men se så DEN HER og fortæl mig at du ikke sad og krummede tæer.

woooo! wiggle wiggle wiggle yeah! ..nej nej nej!
David.
Post Reply