Mike Doyle's bud på et nyt Tigris & Euphrates bræt

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Mike Doyle's bud på et nyt Tigris & Euphrates bræt

Post by Frouvne »

Mike Doyle's er nu også kommet med sit bud på et nyt Tigris & Euphrates bræt. Mike Doyle stiller en del af sine overvejelser omkring udviklingen til skue. Ligegyldigt om man bedre kan lide hans udgave end originalen, er det svært at komme udenom, at hans bud har en meget høj kvalitet. Dette afspejlser sig også i, at han har fået lov at illustrere den nye udgave af Reiner Knizias Modern Art.

Links:
http://mdoyle.blogspot.com/2006/06/te-b ... art-i.html
http://mdoyle.blogspot.com/2006/06/te-b ... rt-ii.html
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Post by Frouvne »

frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Post by Frouvne »

frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Det er et pænt bræt betragtet som kunst (lige til at hænge på væggen!), men til at spille på ville jeg langt hellere bruge det oprindelige fra den tyske udgave af spillet.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:Det er et pænt bræt betragtet som kunst (lige til at hænge på væggen!), men til at spille på ville jeg langt hellere bruge det oprindelige fra den tyske udgave af spillet.
Jeg tenderer nok til at være enig med dig, Jens. Jeg er nok også så konservativt anlagt, at det oprindelige bræt passer bedre til mig - funktionaliteten skal jo trods alt være i centrum og der ville nok være en udtalt tendens til at miste overblikke med Mike Doyles spillebræt. Jeg vil dog nok gå lidt længere end blot at kalde det pænt... jeg syntes, han er sluppet rigtig hæderligt fra det... :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Post by Frouvne »

Mike Doyle har også givet sit bud på hvordan boksen til et så originalt design kunne se ud:

http://mdoyle.blogspot.com/2006/07/te-box-cover.html
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Wow. Jeg tror jeg ville købe det spil, nærmest uanset hvad der var i det. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:Wow. Jeg tror jeg ville købe det spil, nærmest uanset hvad der var i det. :)
Ja, nogenlunde sådan har jeg det også! Mike Doyle har i hvert tilfælde fat i en pointe, når han siger, at hvis man vil øge den agtelse vor hobby har, så gør det en forskel, hvordan sådan en æske der ligger fremme ser ud... det ville være svært ikke lige at skulle løfte låget på denne æske for at se, hvad der er i...

Se i øvrigt også hans bud på en boks til Die Macher... :D
frouvne, administrator

Image
Post Reply